Strona 1 z 1

problem z odpaleniem rano!!

: sob mar 07, 2009 20:51
autor: kris755
witam mam nastepujacy problem
rano autko niechce mi odpalac za 1 razem
najpierw tak tylko pyrknie na 2-3 sek. i nic
nieraz za drugim juz odpali, a nieraz musze go dlugo krecic i nawet wciskac ostro pedal gazu zeby zalapal!!
Silnik 1,4 AEX na gazie
wczesniej mialem problem z obrotami ale wyszlo ze zaplon byl przestawiony
moze byc ze mechanior cos zle zmienil ??
O co moze tu chodzic??
poradzcie cos jak mozecie...

: sob mar 07, 2009 21:17
autor: Maniek71
kolego podsatowy błąd to wciskanie gazu przy odpaleniu komputer to zapamiętuje i potrzebuje wtedy takiejn dawki paliwa zresetuj komputer na sam początek mój kolega ma podobne objawy tylko ze w innym aucie i u niego to wina silnikczka krokowego jak się zagrzeje jest lepiej

: sob mar 07, 2009 21:27
autor: tasmanvir
wg mnie to nie deptaj tego gazu bo zalewasz go niepotrzebnie, a co do tego że nie odpala to mam pytanie - kiedy zmieniałeś świece i przewody? może gdzieś gubi iskre?

: sob mar 07, 2009 21:40
autor: venomek
Kiedy świece i/lub przewody wymieniałeś?? Jak tam z czujnikiem temperatury??

: sob mar 07, 2009 21:56
autor: kris755
swiece przewody wymieniane ze 3-4 miechy temu
czujnik temeratury tez wymieniony ostatnio mi gasl jak wjechalem np w jakas wode to wina byla cewki i juz jest wymieniona
ostatnio tez wymieniony palec, kopulka.
wiec tak juz niewiem co tu moze byc??

czyli co radzicie odpiac akumulator na 20min. i odpalic go puzniej?<tak sie resetuje??>

czy co tu moze byc innego ze tak dziwnie rano zamula na odpalaniu??

: ndz mar 08, 2009 00:26
autor: LASOT-A
Pewnie żeś kolego filtrt powietrza wymieniał na jakiś "serdak" i za dużo pwietrza dostaje wymień na jakś lepszy i powinno być OK. Pozdr. :bigok:

: ndz mar 08, 2009 00:46
autor: kris755
a czy moze byc wina to ze w rurze od filtra powietrza mam dokrecona klapke zeby silnik dostawal zimne pow. bo wtedy niby lepiej chodzi??
ale w sumie ja jakos tego niezauwazylem!!
chyba wezme to i jutro przywroce do fabrycznego ustawienia!!

: ndz mar 08, 2009 07:45
autor: Maniek71
Wex ale podsatwa to zresetuj kompa bo on juz zapamietał te stare ustwaienia z wieksza iloscia paliwa i zrob jak kolega mowi pzed odpaleniem z tym filtrem też nie może byc za duzej dawki powietrza

: ndz mar 08, 2009 19:18
autor: kris755
a wiec zresetowalem kompa, zrobilem tak:
odlaczylem akumulator na 2 godz. pozniej jak go skrecilem spowrotem to wlaczylem zaplon pozniej wyl. i wl. nastepnie silnik! czy tak to sie robi czy cos zle zrobilem??

odrecilem rowiez ta srubke przy rurze od filtra powietrza-co niby nabiera wtedy mocy?!

i jak go odpalalem to i tak musialem dluzej krecic ale juz gaz nie dodawalem :grin:

i co tu moze byc za przyczyna??
akumulator slaby juz?<mam go niecale 3lata>
swiece moga byc liche i za slaba iskre dostaje jak zimny????
czy cos wogole innego
moze jechac zeby go pod kompem zobaczyli??
co mi tu mozecie jeszcze doradzic?

: ndz mar 08, 2009 22:47
autor: Robson83
Witam.
U mnie jest tak samo jak zimny po dłuższym postoju. Odpalam na benzynie.
Wcześniej miałem coś z pompą nie dawała ciśnienia. Pompę zrobiłem i po stronie pompy nie ma problemu(chyba).

Spróbuj zrobić tak: przed odpaleniem włączaj i wyłączaj zapłon tak może 2-5razy na próbę. Tak tylko na czas jak pompa dopompowuje paliwo. I próbuj po tym odpalić.

Robiłem test VAGiem i pokazało mi dwa błędy:
561 - Krańcowa regulacje składu mieszanki
525 - Sonda lambda brak sygnału lub niskie napięcie

Może mieć to coś wspólnego z tym odpalaniem.
U mnie jak ciepły to już dobrze odpala.

: pn mar 09, 2009 16:20
autor: kris755
czyli co poejchac zeby go pod kompa podpial..
moze i tez cos takiego mam
ale sonda byla ostatnio sprawdzana jak mi obroty falowaly wiec to chyba odpada
ale moze byc i cos z pompa paliwa??
czy jakas inna przyczyna tez moze byc??
kto smi wspominal ze autko moze gdzies cisnienie gubic i dlatego tak sie dzieje??prawda to??ze moze byc ze na wtryskach czy wlasnie w pompie??
chyba bedzi etrzeba na vaga jechac bo takto samemu nic sie nie wykombinuje

: sob mar 14, 2009 18:36
autor: Robson83
Troszke poczytałem i ciężkie odpalanie może być poprostu spowodowane inst gazową. Jest jakby wyregulowany do pracy na gazie a przez to pogarsza sie odpalanie lub praca na zimnym na benzynie. A co już jest regulowane to juz wyższa filozofia. Coś chyba z oscylacją lambdy.
Ten błąd od lambdy jak sie okazało to jest inny. Zwarcie do masy. (00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-00 - Short to Ground)Nie jest to groźne. Ten błąd wskazuje tylko na lpg i to jest normalne.