Strona 1 z 1

Skoda Fabia 2001 1.4 czy rozrząd na łańcuchu ????

: pt mar 06, 2009 23:26
autor: hyper74
jak w temacie ... koleżanka kupiła fabie i ponoć ma łańcuch na rorządzie...

: pt mar 06, 2009 23:50
autor: greg
ponoć - trafnie powiedziane - na pasku powinien być - daj kod literowy silnika bo może jakiś wynalazek tam jest?

: sob mar 07, 2009 00:14
autor: mariusz75
Silniki Fabi 1.4 16V o kodach literowych: BBY 55kW, BKY 55kW, BUD 59kW, BBZ 74kW, AUA 55kW, AUB 74kW

mają rozrząd z dwoma paskami



Silniki Fabi 1.4 o kodach literowych: AME 50kW, ATZ 50KW, AQW 50kW, AZE 44kW, AZF 44kW

mają rozrząd na łańcuchu

: sob mar 07, 2009 00:42
autor: bibi466
właśnie zależy jaki to 1.4 bo były stare skodowskie silniki wywodzące się jeszcze z favoritki o mocy chyba 60 KM które montowano w fabiach i one są na łańcuchu

: sob mar 07, 2009 03:50
autor: Zico63b
Może to trochę poza temat, ale niech tam: gdy siostra zamierzała w 1999r kupić autko, chodziliśmy po salonach Skody, Seata, czy VW i gdy zobaczyła podejście Skody do klienta (sprzedawca zachwalał: to silniki Volkswagena, proszę zobaczyć - 60KM, 1,4!) i gdy zobaczyłem w nich brak osłony paska rozrządu - kupiła momentalnie VW Polo.
Czyli jak w pewnej reklamie: :prawie" czyni wielką różnicę!

: pn mar 09, 2009 17:01
autor: wieslaw608
Zico63b pisze:Może to trochę poza temat, ale niech tam: gdy siostra zamierzała w 1999r kupić autko, chodziliśmy po salonach Skody, Seata, czy VW i gdy zobaczyła podejście Skody do klienta (sprzedawca zachwalał: to silniki Volkswagena, proszę zobaczyć - 60KM, 1,4!) i gdy zobaczyłem w nich brak osłony paska rozrządu - kupiła momentalnie VW Polo.
Czyli jak w pewnej reklamie: :prawie" czyni wielką różnicę!
pierwsze słysze zeby pasek rozrządu był na wierzchu, kolego cyba pomyliłeś pasek od alternatora i pompy wody

: pn mar 09, 2009 19:25
autor: Zico63b
Spokojnie! To może był za duży z mojej strony skrót myślowy: chodzi mi o to iż w silnikach z napędem rozrządu za pomocą paska - jest zastosowana bardzo charakterystyczna plastykowa osłona i osłonę taką z niczym nie można pomylić. Oczywiście w tych Skodach-"VW" takiej osłony nie było. Nie było bowiem i paska. W silnikach z łańcuchem napęd jest wbudowany w silnik (konieczność smarowania) i już na pierwszy rzut oka można ten układ rozpoznać i widać "co my tu mamy"!

: pt lip 17, 2009 21:00
autor: KrisGliv
Czesc wszystkim!
Mam pytanie odnosnie silnika 1.4 AQW montowanego w SKODZIE FABI co ile powinno sie wymieniac lancuszek rozrzadu w tym wynalazku?:) Dzieki za info

: sob lip 18, 2009 23:41
autor: Zico63b
Tak coś mi się wydaje, że nie ma zalecanego przebiegu dla wymiany tego łańcuszka; może jak to bywało w Fiacie 126p: jak zaczyna słyszalnie trzeć o obudowę (w wyniku eksploatacyjnego wydłużenia się) - no to wymieniać :bigok:

: ndz lip 26, 2009 16:28
autor: KrisGliv
Zico63b, Dzięki za info, zdziwiłem sie trochę bo w książce serwisowej nie było zadnego wpisu o wymianie tego łańucha. Może masz rację, że wymiania się go kiedy staje się głośny. Pozdrawiam

: ndz lip 26, 2009 21:26
autor: GMS
tak wymienia się ten łańcuch jak hałasuje znam te silniki na wylot wszystko zależy od stylu jazdy i gdzie auto jest eksploatowane po mieście i na niskich obrotach obciążając silnik w ten sposób to się szybko wyciąga czasami bywało ze 50 tyś i już hałasował z kolei jak ktoś lata po trasie to i widziałem 150 tyś i było cicho więc nie ma reguły na to. Jak nic nie słychać to możesz spokojnie jeździć co do wymiany to warto to robić przy wymianie oleju bo trzeba rozebrać część silnika przy tej operacji się wszystko myje wiec szkoda wlewać z powrotem stary olej do czystej miski