Strona 1 z 2

kompresja w 1.8rp

: pt mar 06, 2009 17:19
autor: mazio_leczna
witam mam takie pytanie dzisiaj bylem na sprawdzeniu komprsjii u mechanika i wyszlo takie:
pierwszy cylinder=8,5
drugi cylinder=9
trzeci cylinder=10
czwarty cylinder=6,5


powiedzcie mi chlopaki co teraz zrobic najlepiej tylko jakies sensowne odpowiedzi chcialbym uszlyszec, bo kupic silnik drugi to nie sztuka, sztuka kupic dobry silnik, a szkoda mi tego silnika bo jest jeszcze zdrowy i co by sie w nim przydalo wymienic i zrobic zeby kompresja sie podniosla z gory dzieki za kazda pomoc,i zeby to zrobic w jakis tanszy sposob.

: pt mar 06, 2009 17:22
autor: miś fazi
najpierw zrób próbe olejową , potem będziesz kombinował

: pt mar 06, 2009 17:23
autor: VwMori
pierścienie + dotarcie zaworów w głowicy.

: pt mar 06, 2009 17:24
autor: miś fazi
zmierz w danym cylindrze kompresje , potem nalej do niego 5 cm sześciennych oleju i zmierz jeszcze raz , jak wzrosnie ciśnienie to coś nie tak tłok - cylinder , jak nie wzrośnie to masz nieszczelny którys zawór na tym cylindrze , lub oba

: pt mar 06, 2009 17:30
autor: mazio_leczna
tak tylko zeby wlac tyle oleju co mowisz to musze miec jakas miarke, a i nie mam tego przyzadu do pomiaru nie wiecie gdzie to mozna kupic? jak macie to podeslijcie jakies sensowne pierscienie tylko zeby nie byly glupie zamienniki bo to szkoda tylko zakladac

: pt mar 06, 2009 17:34
autor: miś fazi
to tylko przykładowo , na co Ci miarka , nalej troszke z butelki , a jak nalejesz więcej to żaden problem , kup sobie strzykawke i juz masz miarke

[ Dodano: 06 Mar 2009 16:37 ]
sensowne pierscienie to w ASO , najpierw zobacz co nie tak , potem będziesz szukał pierścieni , ale jeśli to pierścienie to pasuje szlif i honowanie cylindrów i. t d

: pt mar 06, 2009 17:42
autor: mazio_leczna
oprocz szlifu tez bede musial pierscienie wymieniac? a mniej wiecej koszt tego mozesz mi podac tak pi razy drzwi, tzn gdzie w ASO w takim serwisie?

: pt mar 06, 2009 17:49
autor: miś fazi
oprócz pierścieni pasuje szlif na cylindrach , ASO to serwisy , tam maja swoje sklepy ( tylko drogie ) kosz zalęży kto robi i gdzie , a jak masz znajomości to za dwie flaszki

: pt mar 06, 2009 17:59
autor: mazio_leczna
znaczy wiesz ja sam bede robil to i moj brejdak on jest mechanikiem to jak mowisz duzo mi to czasu zajmie? mysle ze dam rade a glowica w razie czego jak by byla peknieta to mam druga i mysle ze to da sie zrobic znaczy pierscienie mam do kupienia u znajomego w sklepie za 200zl na 4 cylindry, uda mi sie to samemu zrobic?tylko jeszcze sprawdze to co ty mi mowisz, a jak nazywa sie ten przyrzad do mierzenia kompresjii?

: pt mar 06, 2009 18:05
autor: mate64
mazio_leczna pisze:znaczy wiesz ja sam bede robil to i moj brejdak on jest mechanikiem to jak mowisz duzo mi to czasu zajmie? mysle ze dam rade a glowica w razie czego jak by byla peknieta to mam druga i mysle ze to da sie zrobic znaczy pierscienie mam do kupienia u znajomego w sklepie za 200zl na 4 cylindry, uda mi sie to samemu zrobic?tylko jeszcze sprawdze to co ty mi mowisz, a jak nazywa sie ten przyrzad do mierzenia kompresjii?

Manometr.

Sam tego nie zrobisz bo żeby zrobić szlif i honowanie bloku to potrzebny jest sprzęt. A sama wymiana pierścienie nie długo pomoże. Do poprawnego złożenia silnika też potrzeba wiedzy i narzędzi, chociażby klucza dynamometrycznego.

: pt mar 06, 2009 18:07
autor: mazio_leczna
a i jeszcze mam pytanie jak wleje tego oleju to mam od razu sprawdzac?czy poczekac niech ten olej gdzies sobie tam po plynie czy mam wlac i od razu cisnac tym sprzetem?

: pt mar 06, 2009 18:14
autor: miś fazi
lejesz olej , i mierzysz od razu , tłok sam rozprowadzi olej

: pt mar 06, 2009 18:16
autor: mazio_leczna
do zlozenia silnika brejadak ma to wszystko ze klucze wezmie z pracy a na szlif to mi taki znajomy w warsztacie zrobi oplaca sie to robic?

: pt mar 06, 2009 18:22
autor: miś fazi
jak masz dojscie do sprzętu , to dla czego nie