Strona 1 z 2

problem z ECU / czujnikiem sprzegla

: czw mar 05, 2009 13:21
autor: xys
// temat uaktualniony //
koledzy, aktywowalem tempomat zrobiony na przyciskach wg (fotoporady z FAQ). w grupie 6:

tempomat wlaczony na stale:
100 --- 100001 --- 0.0
a powinno byc:
000 --- 000001 --- 0.0

po nacisnieciu sprzegla:
000 --- 000001 --- 0.0
a powinno byc:
100 --- 100001 --- 0.0

widac od razu, ze ecu "widzi" polozenie sprzegla odwrotnie, niz jest w rzeczywistosci!

wiec wypialem go:
000 --- 000001 --- 0.0
(czyli ecu mowi: "widze nienacisniety", a takie wartosci pokazuje przy nacisnietym pedale)

zwarlem piny jego wtyczki:
100 --- 100001 --- 0.0
(czyli ecu mowi: "widze nacisniety", a takie wartosci pokazujel przy nienacisnietym)

czujnik sprzegla dziala poprawnie - sprawdzone miernikiem (robi za zwarcie, gdy pedal nienacisniety i za przerwe, gdy naciskam sprzeglo). zobaczcie temat: czujnik pedalu sprzegla
tempomat dziala tylko na wypietym czujniku (bez zwarcia pinow wtyczki!)

najwiekszy problem: tempo nie wylacza sie, kiedy nacisne sprzeglo i obroty rosna do ponad 4K.
automatyczne wylaczenie tempa, kiedy ecu sie zorientuje, ze obroty nie zgadzaja sie z predkoscia, powinno dzialac niezaleznie od czujnika (nawet przy padnietym). przeciez jest to zabezpieczenie rowniez przed proba wjezdzania pod gore na zbyt wysokim biegu!
ktos ma jakis pomysl?

// dla moderatorow: problem opisany w FAQ pozostal bez odpowiedzi. chyba brakuje opcji "pomogl" dostepnej dla wszystkich, nie tylko autora tematu. //

: czw mar 05, 2009 20:45
autor: user2
rzeczywiscie, jakby krancowka sprzegla podawala odwrotny sygnal. ale w takim razie jej odpiecie powinno umozliwic wlaczenie sie tempa.

: czw mar 05, 2009 21:31
autor: xys
czy to mozliwe, ze kable idace do ecu sa gdzies podmienione / wchodza nie do tych pinow, do ktorych powinny? no bo nie potrafie sobie wyobrazic, na czym moglaby polegac wina czujnika.

: czw mar 05, 2009 22:06
autor: user2
rozumiem, ze aktywowales. a sprawdziles kable?

: czw mar 05, 2009 23:14
autor: xys
do wtyczki tak. czerwony i niebieski biegna prosto do ecu, nie jak ktos pisal - przez skrzynke bezpiecznikow. jest sens sprawdzac dalej, skoro VAG pokazuje, ze ecu dostaje sygnaly?

: pt mar 06, 2009 00:03
autor: user2
wyglada na to, ze - faktycznie, nie musisz.

: pt mar 06, 2009 09:01
autor: Gitner
Poza wynikiem sprzegla, wszystkie pozostale wartosci masz takie same jak w przypadku kolegi Devil84 (patrz w FAQ) wiec pomijajac czujnik i tak cos jest nie tak.. wiec najpierw poczytaj co pisal Devil.

: pt mar 06, 2009 10:37
autor: xys
Gitner pisze:wiec najpierw poczytaj co pisal Devil
czytalem dokladnie kilka razy. on mial problem z impulsatorem, a u mnie predkosc jest poprawnie wyswietlana. szukam pomyslu, co u mnie nie dziala.
a tak btw to co myslisz o tym czujniku? wstawiony jakis inny?

: pt mar 06, 2009 16:12
autor: Gitner
ECU jest fabryczne? Moze z innego auta?

: pt mar 06, 2009 18:46
autor: xys
nie mam pojecia. nie jestem pierwszym wlascicielem. zaraz poszukam, jak to sprawdzic.

: sob mar 07, 2009 14:20
autor: Gitner
Musisz podac nr z ECU, sprawdzi sie w etce

: czw mar 12, 2009 22:11
autor: xys
Musisz podac nr z ECU, sprawdzi sie w etce
nie trzeba. w akcie desperacji naciskalem sobie przycisk przyspieszania codziennie, az w koncu wczoraj - ku mojemu zaskoczeniu - przy lekko nacisnietym sprzegle tempo zaczelo przyspieszac i utrzymywalo predkosc, dopoki trzymalem pedal w takiej pozycji. kiedy puszczam, wylacza sie! przypomnialem sobie, ze:
wypialem czujnik sprzegla:
000 --- 000001 --- 0.0
(czyli to samo, co przy nacisnietym pedale sprzegla)

zwarlem piny wtyczki czujnika:
100 --- 100001 --- 0.0
(czyli to samo, co przy nienacisnietym)
i chociaz przy poprzedniej probie to nic nie dalo, postanowilem ponownie wypiac czujnik i bez zwierania go sprobowac - dziala!
jak to rozumiec??? cos nachrzanione w przewodach przy ecu, ze zczytuje sytuacje z polozeniem pedalu i jego zwarciem / rozwarciem dokladnie na odwrot, niz jest w rzeczywistosci?
po drugie, tempo nie wylacza sie, kiedy nacisne sprzeglo i obroty rosna do ponad 4K.

: czw mar 12, 2009 22:17
autor: Gitner
xys pisze:po drugie, tempo nie wylacza sie, kiedy nacisne sprzeglo i obroty rosna do ponad 4K.
Cos masz nap...one z tym czujnikiem

: czw mar 12, 2009 22:23
autor: xys
no wlasnie nie. czujnik dziala jak najbardziej poprawnie. sprawdzalem miernikiem - robi za zwarcie, gdy pedal nienacisniety i za przerwe, gdy naciskam sprzeglo.
a automatyczne wylaczenie tempa, kiedy ecu sie zorientuje, ze obroty nie zgadzaja sie z predkoscia powinno dzialac nawet przy padnietym czujniku. przeciez jest to zabezpieczenie rowniez przed proba wjezdzania pod gore na zbyt wysokim biegu!
ktos ma jakis pomysl?