Strona 1 z 1

Szarpie, przerywa ABF

: czw mar 05, 2009 00:09
autor: g-zone
pisałem o tym w dziale speed, ale widać że mało kto tam zagląda, może tutaj znajdzie sie osoba ktora moze pomoc, szarpie mi abfem (tzn przerywa) miedzy 2500 a 3100 obr, zauwazylem ze silnik miedy zimny jest ok, jesli sie rozgrzeje troche ok 2-3 min zaczyna szarpac w tym przedziale, co moze miec wplyw na to?


może to

1)pompa paliwa???????

2)ECU???

3)czujnik ten przy ukladzie dolotowym?

bardzo prosze o sugestie

: czw mar 05, 2009 00:15
autor: zodiak
Jest jedna osoba na forum obeznana w temacie ale nie udziela informacji lecz kasuje klienta za usługę.

Być może problem tkwi w czujniku położenia wału korbowego.

: czw mar 05, 2009 00:38
autor: g-zone
chyba wiem o kim piszesz kolego,

dziękuje jak zawsze za odpowiedź, pełen szacunek kolego

masz może namiary lub zdjęcie gdzie jest ten czujnik?

ok już wiem, poniżej głowicy koło miski olejowej, jest jakiś sposób żeby go sprawdzić????????

: czw mar 05, 2009 02:12
autor: zodiak
g-zone pisze: jest jakiś sposób żeby go sprawdzić????????
W sumie, to chyba jedynie oscyloskopem oglądać impulsy jakie daje, a tak "na węch" to raczej się nie da. Nie raz czujnik może być dobry ale są zanieczyszczenia na nim lub na kole z "zębami" i impulsy są zniekształcone.


P.S
Do czujnika kłopotliwy dostęp jest.

: pn kwie 06, 2009 23:30
autor: g-zone
zodiak pisze:
g-zone pisze: jest jakiś sposób żeby go sprawdzić????????
W sumie, to chyba jedynie oscyloskopem oglądać impulsy jakie daje, a tak "na węch" to raczej się nie da. Nie raz czujnik może być dobry ale są zanieczyszczenia na nim lub na kole z "zębami" i impulsy są zniekształcone.


P.S
Do czujnika kłopotliwy dostęp jest.

VAG wykrył bład czujnika położenia wału, czy mógłbys mi opisac jak sie do niego dobrać? nie wiem jak to zrobić, a myslalem ze dzisiaj kregoslup sobie zlamie, tam jest jedna sruba na imbus??

: wt kwie 07, 2009 08:38
autor: zodiak
Nie wymieniałem to nie wiem, wiem tylko że jest problem z "wydłubaniem" gada bo jest w bardzo "nieprzyjaznym" miejscu.
Nim wydłubiesz czujnik zobacz PW, wysłałem Ci tam też pomocnego linka.

: wt kwie 07, 2009 09:00
autor: TAZ
Panowie wystarczy na podnośniku żabce podnieść nieco silnik za miskę olejową, odkręcić przednią łapę silnika, zdjąć rozrusznik i odkręcić poduszkę przednią. Czujnik mamy już na wierzchu :bigok: :bigok: Teraz tylko imbus 5mm i odkręcamy śrubkę, czujnik wysuwamy i pamiętajmy o oringu i podkładce dystansowej. Jak coś zknocisz to impulsy nie będą odbierane lub auto sfiksuje na maxa. :helm:

: wt kwie 07, 2009 15:41
autor: g-zone
Taz kurcze mam aluminiowa miche jak ty zapewne, podnosiles ja za krawedz?? boje sie zebym jej nie uszkodzil bo to dziadostwo w porownaniu do stalowki

: wt kwie 07, 2009 16:07
autor: TAZ
Podłóż deskę pod miskę, ja zmieniłem tą badziewną na stalową i mi nasze drogi nie straszne :bigok: Jak potrzebujesz jakichś info na temat ABFa to pisz na pw do mnie.

: wt kwie 07, 2009 16:11
autor: g-zone
dzieki wielkie za pomoc jak i inicjatywe :bigok: