Strona 1 z 2

MK3 1.8 coś odpadło podczas jazdy..

: śr mar 04, 2009 16:55
autor: upatol
Witam!

Mam nastepujacy problem.. wracalem dzis z pracy tak jak zwykle spokojnie ;) w pewnej chwili samochod zaczol bardzo glosno terkotać , chałasować (dzwiek podobny do tego gdy wsadzi sie jakis plastik w szprychy roweru gdy jedzie :P - nie wiem jak bardziej obrazowo to opisac...) w kazdym razie bylo glosno.. no nic jechalem dalej stwierdzajac ze trzeba bedzie odwiedzic mechanika... no i gdy bylem juz prawie pod domem uslyszalem na zakręcie DING! i zobaczylem ze zgubilem jakas czesc.. super..

oto ona + pasek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie znam sie dobrze na mechanice.. ale z chwila gdy ta czesc odpadla .. kierownica zaczela chodzic jak w czołgu.. czyli mysle ze moze to byc czesc od wspomagania kier. -_-

Teraz mam 3 pytania

1) Czy naprawa tego jest droga??
2) Czy mozna jezdzic jakis czas bez tych elementów
3) Czy ktoś z forum ewentualnie pomoglby mi to naprawic..

: śr mar 04, 2009 16:58
autor: adpap
posypala sie pompa od wspomagania.

aha, mozesz jakis czas jezdzic, ale w dluzszym okresie mozesz zatrzec maglownice (mi tak powiedziano)

nie wiem czy cos z niej jeszcze skleisz, ja kiedys wymienialem, dalem chyba 230zl za nowa do MK3

: śr mar 04, 2009 17:01
autor: gestGTi
Nie pompa tylko posypało sie kółko widoczne na zdjeciu które napędza pompe wspomagania. Widać że sie rozerwało a środek został na wale. Trzeba kupić takie kółko i odkręcić 4 sruby i zakręcic spowrotem.

Przy maksymalnym skręcie kół w prawo gdy zaglądniesz dobrze z prawej strony zobaczysz resztki tego kółka. Przy wymianie wystarczy odkręcić prawe koło. Potrzebny bedzie klucz imbusowy do grzechotki. Najpierw trzeba troche popukać młotkiem po tych śrubach bo lubią sie przekręceć.

: śr mar 04, 2009 17:02
autor: upatol
dzieki wielkie balem sie ze to jakies ogromne koszta beda ;P co do jezdzenia dlugo to chce tylko do mechanika podjechac (jakies 30km) wiec mysle ze dam rade ... ;)


EDIT//

No to dobrze ze tylko kółko.. a mozecie mi powiedziec gdzie mniej wiecej jest ta pompa? jak sie tam dostac? jakie klucze sa potrzebne? sproboje sam wymienic

: śr mar 04, 2009 17:05
autor: gestGTi
napisałem Ci wyżej mniej więcej.

: śr mar 04, 2009 17:06
autor: upatol
a powiedz mi jeszcze tylko czy moge jakos ustawic kierownice ? bo mam leciutko przekrecona w lewo i jak ja ustawie prosto to znosi lekko i mnie to wkurza :P


/

Widze ze napisales dzieki :) zaraz to obadam :P

: śr mar 04, 2009 17:10
autor: adpap
gestGTi pisze:Nie pompa tylko posypało sie kółko widoczne na zdjeciu które napędza pompe wspomagania. Widać że sie rozerwało a środek został na wale. Trzeba kupić takie kółko i odkręcić 4 sruby i zakręcic spowrotem.

Przy maksymalnym skręcie kół w prawo gdy zaglądniesz dobrze z prawej strony zobaczysz resztki tego kółka. Przy wymianie wystarczy odkręcić prawe koło. Potrzebny bedzie klucz imbusowy do grzechotki. Najpierw trzeba troche popukać młotkiem po tych śrubach bo lubią sie przekręceć.
kolko, kolko... widzicie z jakiego to materialu jest? sadzisz, ze tak samo z siebie odpadlo?
na moje to pompa sie zatarla/zablokowala i dlatego urwalo...

jak juz przykrecisz nowe albo wczesniej niech machanik sprawdzi czy pompa sprawna... bo szkoda zniszczyc nastepne...

: śr mar 04, 2009 17:11
autor: gestGTi
kierownice można przestawic. Odkręcasz poduszke (jeśli ja masz) kluczem imbusowym, i pod spodem masz nakrętke na dość duzy klucz(nie pamiętam 24, 30, ...) odkręcasz ja ciągniesz kierownice do siebie, później ustawiasz jak ci pasuje i zakręcasz. Jeśli bedziesz odpinał poduszke to pamiętaj nie włączaj zapłonu jak ja odepniesz, dopiewro jak poskłądasz spowrotem.
adpap pisze:
gestGTi pisze:Nie pompa tylko posypało sie kółko widoczne na zdjeciu które napędza pompe wspomagania. Widać że sie rozerwało a środek został na wale. Trzeba kupić takie kółko i odkręcić 4 sruby i zakręcic spowrotem.

Przy maksymalnym skręcie kół w prawo gdy zaglądniesz dobrze z prawej strony zobaczysz resztki tego kółka. Przy wymianie wystarczy odkręcić prawe koło. Potrzebny bedzie klucz imbusowy do grzechotki. Najpierw trzeba troche popukać młotkiem po tych śrubach bo lubią sie przekręceć.
kolko, kolko... widzicie z jakiego to materialu jest? sadzisz, ze tak samo z siebie odpadlo?
na moje to pompa sie zatarla/zablokowala i dlatego urwalo...

jak juz przykrecisz nowe albo wczesniej niech machanik sprawdzi czy pompa sprawna... bo szkoda zniszczyc nastepne...
fakt moje niedopatrzenie. Jak jush podniesiesz auto to pompe wspomagania bedziesz miał patrzac z boku po prawej stronie. Spróbuj zakręcić szajbką. Jesli sie nie da to pompa do wymiany

: śr mar 04, 2009 17:31
autor: upatol
No wiec sprawdzilem co i jak za tym kołem i ukazał mi się taki widok

Obrazek

Obrazek


Reszta kółek wyglada na sprawną....

Mysle ze moglo to spowodowac wymiana pasków (wymienialem wszystkie chyba ostatnio) moze mechanik zle dokrecił albo cos spartaczył...

: śr mar 04, 2009 17:43
autor: gestGTi
oprócz tego kołka co odpadło bedziesz miał jeszcze tylko jedno wolne(w tym momencie bez paska) to co wczesniej pisałęm o nim od wspomagania. na pewno da sie nim kręcić?

: śr mar 04, 2009 17:47
autor: upatol
a powinno chodzic luźno czy opornie?


Sprawdzilem są jeszcze 2 i kręcą się bez problemowo

: śr mar 04, 2009 17:53
autor: gestGTi
no wspomaganie nie powinno sie kręcic ani luxno ani ciężko. Jak kręcisz to przetaczasz olej. jakiś opór musi byc. Ale nie taki zeby sie nie dało ruszyć jedną ręka

: śr mar 04, 2009 17:57
autor: upatol
no dało sie kręcić tymi kółkami bez duzego wysiłku.. co to znaczy?;>

Gdzie moge dostac ta czesc co odpala? pasek tez wymieniac? bo jest nowy..

: śr mar 04, 2009 18:10
autor: gestGTi
kółko dostaniesz na szrocie albo w sklepie. Mysle że koszt około 50zł. A pasek jak nie jest naderwany ani poprzecierany to mozna załozyc spowrotem