Strona 1 z 1

zerwany pasek rozrządu 1.4 AXP

: śr mar 04, 2009 10:59
autor: radox
Witam, okazalo sie, ze zerwalem pasek rozrzadu. Mam silnik 1.4 16V AXP. Mam pytanie czy jest to silnik bezkolizyjny, czy po zerwaniu pasek po prostu wypada bez zadnych szkod dla silnika, czy jednak krzywi zawory? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

: śr mar 04, 2009 11:32
autor: pawel szymczak
radox, myśle że te nowe jednostki VW mają już bezkolizyjny rozrzad, czyli jak zerwie pasek to tłok nie spokta się z zaworem.
ja w starym RPKU mam bezkolizyjny,
nie martw sie :bigok: :bigok:

: śr mar 04, 2009 11:38
autor: radox
pawel szymczak pisze:nie martw sie
Latwo powiedziec :)

Najgorsze, ze nie chce po prostu przeplacic, bo mi w warsztacie powiedzieli,ze musza zajrzec pod glowice i wtedy okresla czy pokrzywilo zawory i ile ich trzeba wymienic. A wiadomo, ze za to nawet jak sie okaze, ze beda proste zawory to policza ostro. A jesli, jest bezkolizyjny to tylko koszt zmiany rozrzadu i koniec. Ma moze ktos jakas ksiazke napraw czy cos gdzie to bedzie opisane, albo po prostu zna sie na tyle, ze na 100% okresli, ze jest bezkolizyjny.

: śr mar 04, 2009 11:52
autor: To_mas
radox, nie wiem czy bez kolizyjny ale wytłumacz mi jak mogłeś doprowadzić do zerwania paska ?? nie wymieniałeś :panna: czy wadliwy był ? :/

: śr mar 04, 2009 11:59
autor: radox
To_mas pisze:jak mogłeś doprowadzić do zerwania paska ??
Mialem termin wymiany za 8000 km, chcialem wymienic za 3000 km, juz go wlasciwie zamawialem i sie zerwal :( Wiem zwalilem sprawe, jesli nikt nie wie czy to kolizyjny silnik, to moze chociaz ktos podpowie gdzie to moge sprawdzic??

: śr mar 04, 2009 12:04
autor: Aldek
To co ja wiem to wszystkie silniki diesla i silniki benzynowe 16V są kolizyjne .

: śr mar 04, 2009 12:17
autor: radox
A ktos wie gdzie mozna kupic/sprawdzic cene zaworow. oprocz allegro tam maja tylko 4 szt po 75 zl kazdy.

: śr mar 04, 2009 13:09
autor: bibi466
1.4 jest kolizyjny. Sprawdź sobie w internetowych katalogach intercarsu lub foty

: pn kwie 27, 2009 17:13
autor: krzysiek2008
Mi w zeszłym roku szczelił napinacz tzn. wyrwało go z silnika oczywiście jest to to samo co zerwany pasek.
Była konieczna wymiana wszystkich zaworów, paska ,rolek, napinacza, oleju i co z tym idzie uszczelki pod głowicą.
Kosztowało mnie to 1.600zł. z robocizną.
Ciekaw jestem jak się to skończyło u ciebie-chodzi mi o naprawę.

: pn kwie 27, 2009 20:45
autor: B_U_A
Ten silnik jest kolizyjny. Naprawa tego motoru po zerwnym pasku to koszt wachajacy sie pomiedzy 1300-1700zl w szczecinie zalezy od warsztatu.

: pn kwie 27, 2009 21:08
autor: greg
kumplowi poszły oba napinacze (pękły) - wymian 8 zaworów - koszt 1tys