Strona 1 z 1

[MK2] GTI 16V problem z silnikiem

: ndz wrz 11, 2005 18:05
autor: tomi_li
Siemka. Mam problem ze swoim goferkiem. Opisze wam po krotce moje problemy. Pojechalem do banku zalatwic pare spraw. Wszystko to trwalo jakies 15 min, gdy wrocilem do samochodu po odpaleniu go dziwnie sie zachowywal palil tak jakby na 3 gary i strasznie kopcil na czarno. Jakos dojechalem do domu i przystapilem do sprawdzania co moglo sie stac. Sprawdzilem kable wn, rozrzad wsio ok, ale gdy wykrecilem swiece wszystkie byly okopcone, gdy silnik ostygl nie moge go nawet odpalic. Kurde nie wiem co moze byc jak mozecie to pomozcie. nie wiem gdzie mam z tym jechac czy do elektryka czy do mechanika, a boje sie go oddac do pierwszego lepszego bo powymieniaja wszystko i nie naprawia.

Pozdro.

: ndz wrz 11, 2005 20:11
autor: Pinhead
Objaw jak by sonda zdechła. Odepnij mu na chwile akumulator i jak zacznie w miare normalnie pracować to prawie pewne że lambda is death [-o<

: pt wrz 16, 2005 15:38
autor: tomi_li
SIemka. Normalnie masakra niedosc ze samochod mi dal to jeszcze komp :( Kurde ale gdyby sonda lambda padlato mi sie wydaje ze waiowalby ale na rozgrzanym silniku,a moze xie myle. Pewien magik powiedzil mi ze problem tkwi we wtrysku, ale nie mam chwilowo kasiory by to sprawdzic wiec golferek stoi ::(, ale juz w next tygodniu jade do tego magika moze cos wymodzi. Jestem normalnie zalamany.

Pozdro

: pt wrz 16, 2005 16:06
autor: Pinhead
Nawet na zimnym komp ustawia średnią dawke mieszanki na poziomie jaki ustalił się po wcześniejszej jeździe. Przykładowo jedziesz w tasie i lambda zdechła zawieszając się na mieszance ubogiej. Jak silnik będzie gorący jakoś to będzie jechać ale gdy ostygnie to zacznie się zalewać. Jak mi padła lambda to po kilku minutach jazdy były ogromne problemy z odpaleniem a jak już się to udało to nie palił na wszystkich garach dopuki sie nie nagrzał.

: pt wrz 16, 2005 19:57
autor: tomi_li
Moze i masz racje ale mi sie to stalo to czy na zimnym czy na goracym chodzil tak samo *#cenzura#* a teraz juz nawet nie chce odpalic i w momencie gdy go dlucej pokrece to zaczya smierdziec paliwem.

: pt wrz 16, 2005 20:41
autor: Pinhead
Jak odepniesz na chwile akumulator to zapewne zacznie chodzić normalnie aż znowu nie skaszanią się ustawienia mieszanki.

--
update ;) Założyłem że masz PL. Jeśli masz KR to w/w teoria o awari lambdy odpada.

: pt wrz 16, 2005 20:42
autor: GTO
co za silnik masz KR czy PL bo to duza roznica

: ndz wrz 18, 2005 14:11
autor: tomi_li
Nie mam kompa wiec nie moge na bierzaco odpisywac, silnik mam 9A a akumulator odpinalem i nie bylo zadnej poprawy :(

: ndz wrz 18, 2005 22:13
autor: szsz01
silnik 9A 2.0 16V
pod przepustnicą jest potencjometr razem ze stycznikiem biegu jałowego
sprawdź czy słychać cyknięcie przy ruszaniu przepustnicą i kiedy, ma cyknąć chyba przy 0.15mm ale nawet jesli cyka, to i tak może być zepsute, polecam omomierz