Strona 1 z 2

Golf 3 problemy przy wyprzedzaniu itp

: ndz wrz 11, 2005 11:10
autor: maverik
Witam
wlasnie poczytalem sobie to forum i niestety zglupialem jeszcze bardziej :)

Mam taki maly problem(dla mnie jest to wielkim problemem i strasznie mnie irytuje)z moim niedawno kupionym golfem3 1,4 kat. 94r
Otoz: jade sobie spokojnie -samochod zachowuje sie normalnie, wciskam mocnie pedal gazu(np przy wyprzedzaniu) samochod zachowuje sie dosyc dziwnie, zaczyna sie "mulic" i dopiero po pewnym czasie zaczyna spokojnie i powoli przyspieszac. Niestety ten czas jest zbyt dlugi wedlug mnie i mialem juz przez to problem na drodze. Zauwazylem tez ze redukcja na nizszy bieg tez niewiele pomaga bo problem jest ciagle ten sam. A do tego dochodzi jeszcze to dosyc normalne zachowanie na nizszych obrotach i na nizkich biegach(1,2).
Bylem juz u kilku madrych glow i kazdy mowi mi co innego
jeden pan sugeruje wymiane katalizatora
inny wyjecie go i wstawienia rury(nie wiem jak w tym momencie zachowa sie sonda lambda czy moge ja odlaczyc czy wstawic w rure )
inny sygerowal problemy z wyprzedzeniem zaplony(sprawdzalem zaplon jest niby ok)
jeszcze inny ze to wina paska rozrzadu, przesuniety o jeden zabek itp
i na koniec ze to wina swiec i przewodow wysykiego napiecia
Moze ktos mial juz podobne przejscia, a moze wie jak mi pomoc.
Tylko prosze nie piszcie mi ze temat byl juz poruszany, szukalem nie znalazlem i mowie to szczerze.
Za odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich

: ndz wrz 11, 2005 11:26
autor: lolo_golf
Wiesz, od silnika 1.4 tez nie mozesz sie za wiele spodziewac ze jak mu depniesz to bedzie asfalt zwijał, jednakze napewno powinien lepiej sie zbierac skoro to zauwazyles.Mozy byc ze to ten katalizator i zaczołbym wlasnie od niego.Jaki masz przebieg?

: ndz wrz 11, 2005 13:51
autor: TaOa
Filtr powietrza (ja tak mialem) albo moze sprzeglo Ci sie slizga (tez tak mialem :P)? Tylko ze wtedy slychac bylo by jak autko lapie obroty ale przyspiesza jakbys go pchal lub wogole tego nie robi :P

: ndz wrz 11, 2005 19:12
autor: maverik
witam ponownie
zaczne od poczatku
jesli chodzi o silnik 1,4 to spodziewam sie ze to nie bedzie pocisk ale prawde mowiac to skoda favorit troche lepiej mi sie zbierala a to dosyc dziwne.
przejechane mam 180000km
druga sprawa- filtr powietrza byl sprawdzany jak zakladalem do niego gaz czyli jakies tydzien temu tak wiec to wykluczam, o filtrze paliwa nie pomyslalem ale sprawdze go to moze nie byc glupie, chodzi normalnie nie glosniej,
trzecia sprawa-sprzeglo tez raczej odpada bo nie wyglada na to ze sie slizga

tak jeszcze zapytam o ten katalizator, jak go wybije to nie bedzie przeszkadzala sonda lambda, ona jest wstawiona ze tak powiem na "poczatku katalizatora", jesli zostawie ja w pustym pudle to nie bedzie mi czegos psuc?
dzieki wielkie za sugestie i jesli w koncu pokonam wroga to napewno tu o tym napisze
nie spodziewalem sie ze tak szybko doczekam sie odpowiedzi :)

: ndz wrz 11, 2005 19:24
autor: brajan
maverik pisze:witam ponownie
zaczne od poczatku
jesli chodzi o silnik 1,4 to spodziewam sie ze to nie bedzie pocisk ale prawde mowiac to skoda favorit troche lepiej mi sie zbierala a to dosyc dziwne.
przejechane mam 180000km
druga sprawa- filtr powietrza byl sprawdzany jak zakladalem do niego gaz czyli jakies tydzien temu tak wiec to wykluczam, o filtrze paliwa nie pomyslalem ale sprawdze go to moze nie byc glupie, chodzi normalnie nie glosniej,
trzecia sprawa-sprzeglo tez raczej odpada bo nie wyglada na to ze sie slizga

tak jeszcze zapytam o ten katalizator, jak go wybije to nie bedzie przeszkadzala sonda lambda, ona jest wstawiona ze tak powiem na "poczatku katalizatora", jesli zostawie ja w pustym pudle to nie bedzie mi czegos psuc?
dzieki wielkie za sugestie i jesli w koncu pokonam wroga to napewno tu o tym napisze
nie spodziewalem sie ze tak szybko doczekam sie odpowiedzi :)
co do sondy to nie powinna wariować,mam usunięty kat. i wszystko chodzi. ale kata bym zostawił na koniec jak już wszystkie inne możliwości się wyczerpią.

: ndz wrz 11, 2005 19:40
autor: Francua
Witam

Miałem podobny problem w Fiacie Punto (kiedyś). Z tego co pamietam pomogla wymiana świec, przewodow i cewek (Punto ma dwie :) ). Wymieniłem jeszcze sonde Lambda ale póżniej okazało się że niepotrzebnie.

: ndz wrz 11, 2005 20:02
autor: Koolas
ale problemy sa na gazie i na benzie czy tylko na gazie?
po zamontowaniu gazu trzeba zaplon ustawic na nowo bo jesli tego nie zrobisz to beda takie wlasnie objawy jak opisujesz... tez tak mialem ale mechanik mi ustawil elegancko i wszystko jest okej

: ndz wrz 11, 2005 20:09
autor: maverik
Wlasnie chodzi o to ze podobnie zachowuje sie i na benzynie i na gazie z tym ze na gazie jest to troche bardziej wyczuwalne
bede walczyl ale jesli ktos jeszcze ma jakis pomysl to bede wdzieczny
dzieki wielkie, to pierwsze forum na ktorym tyle osob probuje mi pomoc
pozdrawiam

: ndz wrz 11, 2005 22:08
autor: adamo122
mam dokładnie ten sam silniczek
tez był taki moment , ze odczułem spadek mocy szczegulnie w trasie podczas wyprzedzania było to zauważalne
tylko , ze u mnie na wolnych obrotach tez coś było nie tak, delikatnie ale odczuwałem , ze coś tam nie gra

pomogła wymiana świec i przewodów
moze tobie tez pomoże
powodzenia

: pn wrz 12, 2005 09:30
autor: Adamtd
A przy jakiej prędkości obrotowej Ci się to dzieje????

Tak teoretycznie to może być coś przestawione z rozrządem (miałem tak) lub coś z ukł. zapłonowym.

: pn wrz 12, 2005 21:47
autor: maverik
witam ponownie
tak przed zalozeniem gazu tez tak bylo tylko na paliwie jest to mniej wyczuwalne

predkosci to cos w okolicach 80-100 na 4 i 5 biegu
w weekend bede walczyl z nim i jesli cos wykombinuje to napewno tutaj o tym napisze
pozdrawiam i dzieki


witam ponownie
troche pozno ale napisze o tym co zrobilem w moim aucie i poprawilo sie:)
zmienilem swiece, zmienilem kable-tu pojawila sie duza poprawa, a dzis wybilem katalizator i czuje ze znow sie minimalnie poprawilo, samochod wrocil do zywych, jeszcze zmienie filtry powietrza i paliwa i mozliwe ze sie do konca odnajdzie:)
no i pozostanie jeszcze wyregulowanie gazu bo to tez chyba jest jakas mala przyczyna
dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

: wt lis 29, 2005 11:50
autor: djed
Witam !!!
Tego wlasnie szukalem mam to samo.
Silnik 1,4 tylko benzyna. Kupilem go w czerwcu przebieg 180 tys. i jakos tak miesiac moze dwa temu zaczal sie mulic szczegolnie widac to przy wyzszych obrotach ponad 3000. Wczesniej rwal im wyzsze obroty tym mocniej teraz kiepsko sie zbiera ale ma dni ze idzie ok a znowu nastepnego dnia muli i nie wiem co jest.
Wymienilem olej, paski, rozrzad, filtr oleju, paliwa, powietrza, i wypatroszylem katalizator i jeszcze prze dwa dni po tym mulil sie ale od wczoraj widze poprawe i nie wiem co jest ?
Jeszcze w tym tygodniu sprawdze caly wydech i swiece. Komputer wykazal jakis blad zwiazany z biegiem jalowym ale obroty wolne ma odpowiednie ok. 700 i pracuje rowno bez zadnych przepalen itp.
Odezwe sie jak sprawdze swiece i ten wydech.
Pozdr.