Mam pytanie o obroty, ale od początku...
Mam problem z obrotami przy odpalaniu letniego (w dotyku) silnika (Jeśli vag pokazuje mi na zimnym silniku ok 12°C, to zakładam że w tym przypadku temperatura cieczy będzie w okolicach 20, 30°C).
Sprawa wygląda tak że po odpaleniu takiego letniego silnika, obroty wskakują mi na prawie na 2000 obr/min, przepustnica tak jakby ustawiała się w połowie swojego zakresu (pedał gazu wpada do prawie połowy, zanim napotka opór przepustki). W tym momencie gdy będę chciał dodać gazu to zdusi mi silnik (no chyba że do oporu to będzie chodził)
Ta przypadłość potrafi tak trwać od 5 sekund (co w miarę obleci) do nawet 40s. (co już jest wpieniające), a później wraca do normy.
Czujnik temperatury cieczy (bo to głównie on odpowiada za "ssanie") jest nowy. Przez miesiąc było ok, ale ostatnio (wczoraj) znowu się to zaczęło
Sytuacja powtarza się tylko w tym wąskim zakresie temperatury.
Przy totalnie zimnym silniku wszystko jest ok. obroty 1200 - 1300 obr/min, w miarę wzrastania temperatury spadają.
Przy rozgrzanym też jest w porządku.
I teraz najważniejsze pytanie: ten typ tak ma czy zacząć się martwić???
Mam jeszcze kilka pytań odnoście adaptacji przepustnicy i nie tylko (nie będę zakładał nowego wątku ).
1. Czy mógłby ktoś mi tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak prawidłowo to robić? (robię u siebie adaptacje, ale nie wiem czy robię to dobrze)
2. Czy w AEE jest potrzeba kasować stare nastawy, czy to się dzieje automatycznie? jeśli trzeba samemu to jak to zrobić dobrze (jeśli można to proszę krok po kroku)
3. Czy oprócz warunków podanych na Vag-Com ...
...trzeba jeszcze zwrócić na coś uwagę?Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
4. czy po wymianie czujników też powinno się przeprowadzać adaptację (wgrywać nastawy podstawowe)?
Program który używam to Polski Vag 4.9, bo coś mój fejsik nie chce się łączyć z Vag-Com`em.