AEE i obroty przy odpalaniu na letnim silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

AEE i obroty przy odpalaniu na letnim silniku

Post autor: kubi_sos » pn mar 02, 2009 14:48

Witam.

Mam pytanie o obroty, ale od początku...

Mam problem z obrotami przy odpalaniu letniego (w dotyku) silnika (Jeśli vag pokazuje mi na zimnym silniku ok 12°C, to zakładam że w tym przypadku temperatura cieczy będzie w okolicach 20, 30°C).

Sprawa wygląda tak że po odpaleniu takiego letniego silnika, obroty wskakują mi na prawie na 2000 obr/min, przepustnica tak jakby ustawiała się w połowie swojego zakresu (pedał gazu wpada do prawie połowy, zanim napotka opór przepustki). W tym momencie gdy będę chciał dodać gazu to zdusi mi silnik (no chyba że do oporu to będzie chodził)
Ta przypadłość potrafi tak trwać od 5 sekund (co w miarę obleci) do nawet 40s. (co już jest wpieniające), a później wraca do normy.
Czujnik temperatury cieczy (bo to głównie on odpowiada za "ssanie") jest nowy. Przez miesiąc było ok, ale ostatnio (wczoraj) znowu się to zaczęło :grrr:

Sytuacja powtarza się tylko w tym wąskim zakresie temperatury.
Przy totalnie zimnym silniku wszystko jest ok. obroty 1200 - 1300 obr/min, w miarę wzrastania temperatury spadają.
Przy rozgrzanym też jest w porządku.

I teraz najważniejsze pytanie: ten typ tak ma czy zacząć się martwić???

Mam jeszcze kilka pytań odnoście adaptacji przepustnicy i nie tylko (nie będę zakładał nowego wątku ;) ).
1. Czy mógłby ktoś mi tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak prawidłowo to robić? (robię u siebie adaptacje, ale nie wiem czy robię to dobrze)
2. Czy w AEE jest potrzeba kasować stare nastawy, czy to się dzieje automatycznie? jeśli trzeba samemu to jak to zrobić dobrze (jeśli można to proszę krok po kroku)
3. Czy oprócz warunków podanych na Vag-Com ...
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
...trzeba jeszcze zwrócić na coś uwagę?
4. czy po wymianie czujników też powinno się przeprowadzać adaptację (wgrywać nastawy podstawowe)?

Program który używam to Polski Vag 4.9, bo coś mój fejsik nie chce się łączyć z Vag-Com`em.


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn mar 02, 2009 18:18

Najpierw musisz skasować wszsytkie błędy, potem "Engine 01" -> "Bloki pomiarowe 08" --> kanał 001 -> "idź" --> "Nastawy podstawowe 04" po około 30 sekundach koniec adaptacji. Reszta problemów o których piszesz może wynikać ze złej adaptacji.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

Post autor: kubi_sos » pn mar 02, 2009 19:33

sHpAaKu pisze:Najpierw musisz skasować wszsytkie błędy, potem "Engine 01" -> "Bloki pomiarowe 08" --> kanał 001 -> "idź" --> "Nastawy podstawowe 04" po około 30 sekundach koniec adaptacji. Reszta problemów o których piszesz może wynikać ze złej adaptacji.
Tak tak tylko jak napisałem powyżej:
opieram się na Polskim Vagu, bo Vag-Com nie chce się połączyć z moim fejsem.
W "PV" to trochę inaczej wygląda Polski Vag 4.9 , ale z tego co piszesz jeśli nie trzeba kasować (specjalnie) starych nastaw to robię wszystko prawidłowo.
Tylko w tym przypadku gdy na zakładce "nastawy podstawowe" nacisnę "Start" (tu gdzie zatrzymaj) to słyszę jak przepustnica pracuje i przechodząc na blok 3 widzę zmieniające się wartości.

Gdybyś chciał się pobawić PV4.9 to znajdziesz na rapidzie (sam tam znalazłem)


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn mar 02, 2009 20:16

Mam oba progsy. Skasować też się da wpisując "000" w dany adres.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

Post autor: kubi_sos » pn mar 02, 2009 21:23

sHpAaKu pisze:... Skasować też się da wpisując "000" w dany adres.
A tak łopatologicznie potrafisz to opisać? Tak żeby użytkownik Felci zrozumiał :food: ;) (krok po kroku znaczy się)

Czyli wnioskuję że stare nastawy są automatycznie usuwane i zastępowane nowymi.
Bo w skodowskim 1.3 jest błąd w sofcie sterownika i przed adaptacją trzeba użyć czeskoego programiku: MotorDiag, żeby skasować nastawy.

Tak na marginesie wgrałem nowe nastawy i zobaczymy...

[ Dodano: 05 Mar 2009 15:02 ]
No i du(sza) blada.

Dziś znowu się to stało, ale wyczułem sprawę i miałem przy sobie Vaga .

Sprawa wygląda tak.
Po przekręceniu stacyjki słyszę jak przepustnica się ustawia, ale Vag za chiny nie chce się połączyć ze sterownikiem. Dopiero po odpaleniu udało mu się połączyć (ale auto musiało chwilę pochodzić). Na blokach pomiarowych temperatura cieczy była w normie (27°C) , temperatura w kolektorze dolotowym też (19°C) - wcześniej jeździłem gdzieś koło 11:00.
A w tym momencie przepustnica była ustawiona na 22% (coś ok. 1600 obr/min) i spadała (obroty też).

Coś mi się wydaje że będę musiał poszukać schematów i przelecieć kable.

Ale zastanawia mnie jedno. Objawy są takie jakby w tym momencie sterownik nie miał odczytów z czujnika temperatury, ale dlaczego przy tym Vag nie chciał się połączyć?

Ktoś ma może jakieś pomysły?


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości