Strona 1 z 1

Czy remontować głowicę?

: pn mar 02, 2009 11:47
autor: prezesik25
Witam wszystkich.

Jak widać na fotkach silnik ABD, jak to tego typu silniki zaczynają przeciekać w narożnikach uszczelki klawiatury.
Simeringi na wałku są OK.

Historia silnika:
Silnik ma już naleciane 270 tys. km, jak go kupiłem (2,5 roku temu) miał 197 tys i chodził jeszcze na syntetyku MOBIL, przy ok. 210 tys. przeszedłem na półsyntetyk i tak do tej pory.
Przy 21 tys. km wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo spaliny szły w układ chłodzenia i wywalało płyn przez zbiorniczek.
Po remoncie do tej pory śmiga bez zarzutów, jak trzeba poleci 165 km/h na LPG.
LPG założony w roku 2002 przy przebiegu ok. 90 tys. zaraz po sprowadzeniu auta.
Odma czyszczona po raz pierwszy miesiąc temu - przyznam - syfu było, ale robię codziennie odcinki ok. 38 km w jedna stronę (do pracy), jak trzeba "butuję" na max.
Silnik oleju nie bierze, jeżdżę od wymiany do wymiany. Wymieniam olej co ok. 10 tys. km, filtry itp. - też o to dbam.
Spalanie ok. 8,5 litra na 100 km, średnia prędkość jazdy 100-120 km/h.
Korek wlewu oleju nowy - też przecieka.

W maju będę miał trochę wolnego, więc chciałbym się wziąć za mały remont silnika. Chciałbym zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, lekko dotrzeć zawory, splanować głowicę.

Wymiany uszczelek niewiele dają...
Proszę o opinię, czy to zlikwiduje wycieki spod klawiatury?

Obrazek

Obrazek

: pn mar 02, 2009 11:55
autor: miś fazi
planowanie głowicy i docieranie zaworów nie ma nic wspólnego z wyciekami z pod klawiatury , a nie masz czasem zwichrowanego dekla na klawiature ?

: pn mar 02, 2009 11:57
autor: prezesik25
miś fazi pisze:a nie masz czasem zwichrowanego dekla na klawiature ?
a nie sprawdzałem.
Jak to sprawdzić? wziąć położyć na płask na szybę i patrzeć czy nie ma odchyleń?

Ciekawe, czy pasowałaby pokrywa klawiatury od 1.4 AEX?

: pn mar 02, 2009 12:00
autor: miś fazi
coś koło tego , tylko rant może być ok , a to co dociska uszczelke może być gdzieś nie tak

: pn mar 02, 2009 12:03
autor: prezesik25
miś fazi pisze:a nie masz czasem zwichrowanego dekla na klawiature ?
a nie sprawdzałem.
Jak to sprawdzić? wziąć położyć na płask na szybę i patrzeć czy nie ma odchyleń?

Ciekawe, czy pasowałaby pokrywa klawiatury od 1.4 AEX?

: pn mar 02, 2009 12:03
autor: miś fazi
tylko jak widze to najbardziej ci leje koło aparatu zapłonowego może tam coś nie tak

: pn mar 02, 2009 12:05
autor: prezesik25
czy może spróbować jeszcze to poskładać na czerwony silikon temperaturowy (boję się o to, aby kawałek silikonu nie narobił bałaganu z silnikiem.
Lub może złożyć to na taką specjalną pastę, na którą składa się części zamiast uszczelki... Mam taką szarą droga była, nie pamiętam nazwy, ale kolega skręcało karter przy motorze na to i jest szczelnie.

[ Dodano: 02 Mar 2009 11:07 ]
miś fazi pisze:leje koło aparatu zapłonowego
też nad tym myślałem - jest tam czop trzymający wałek rozrządu, możliwe, ze cieknie na łączeniu się go z głowicą - podczas skręcania głowicy nie dałem tam silikonu tylko złożyłem metal-metal...
Aparat uszczelniałem kiedyś silikonem, wyjąłem go, posmarowałem bezbarwnym i złożyłem, ale olej cieknie i tak po aparacie, jakby leciał spod czopu.

: pn mar 02, 2009 12:11
autor: miś fazi
no to musisz sprawdzić dokładne skąd leje , silikon w razie draki nic Ci nie zrobi z silnikiem , a nie masz możliwości kupić uszczelki gumowej , bo pewno zakładasz korkową , gumowa jednak jest lepsza

: pn mar 02, 2009 12:13
autor: prezesik25
miś fazi pisze:gumowa jednak jest lepsza
właśnie zmieniam na takie gumowe w komplecie są też trzy okrągłe pod śrubki, korkowych nigdy nie kładłem.

Ok spróbuję jutro podziałać, ściągnę dekiel, odkręcę po obu stronach czopy trzymające wałem rozrządu, zapodam czerwony silikon, aparat też złożę jeszcze raz na silikon i zobaczymy.

Ale czekam na sugestie innych. :)

: pn mar 02, 2009 12:34
autor: Szosownik
Paweł przyjrzyj się deklowi
na zdjęciu widać że jest mokro pod sam korek wlewu oleju co sugeruje że z pod niego też ci się poci chyba że rozlałeś olej podczas dolewania :wink:
zrób numer z szybą tak jak gadaliśmy przez telefon

: pt mar 06, 2009 18:10
autor: prezesik25
No i po wymianie. Moim zdaniem wycieki powodował zapchany króciec, do którego dochodzi cienki wężyk od odmy, poprostu było brak odpowietrzenia klawiatury. Ciśnienie rosło wypychając olej przez nowy korek oleju i uszczelkę. Co i tym myślicie? Będzie teraz dobrze?

[ Dodano: 06 Mar 2009 17:11 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.

[ Dodano: 06 Mar 2009 17:13 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.

: pt mar 06, 2009 23:12
autor: Lolek1333
kolego jak bediesz chciał to podesle co zdjęcie pokrywy AEX tylko ze juz w poniedzialek i powiedz co ci tam interesuje to ci pomierze itp

[ Dodano: 06 Mar 2009 22:14 ]
ale co widze to u mnie inaczej sie mocuje ja wiec lipa jest

: sob mar 07, 2009 00:07
autor: prezesik25
Mocowanie napewno to samo, tylko łebki śrub się różnią, napewno wymiary między nimi są takie same. Ale jak Narazie będę musiał sprawdzić przez najbliższy tydzień czy nie będzie wyciekow. Dzięki za pomoc, w razie potrzeby odezwę się do ciebie.

[ Dodano: 06 Mar 2009 23:08 ]
Napewno będzie taka sama jak w 1.6 AEE, taki silnik ma mój brat w skodzie, także sobie sprawdze.

: sob mar 07, 2009 00:08
autor: grandi
Moja rada wymień uszczelniacze i nic więcej nie ruszaj , puki nie wali zostaw oryginał , żeby Ci nie ciekło kupujesz nową uszczelkę , czyścisz ten rant gdzie uszczelka wchodzi benzyną e. aż odtłuścisz całkowicie i szmatka będzie czysta ,na głowicy to samo zdzierasz resztki starej uszczelki czyścisz benzyną , zakładasz uszczelkę dokładnie żeby wszędzie równo była , jeżeli masz półksiężyce po boku musisz go równo osadzić zęby szparka z jednej i z drugiej strony była taka sama zakładasz dekiel , dokręcasz śruby do lekkiego oporu potem równo je doręczasz , po 1000 km dokręcasz jeszcze śruby o (kasujesz luz) po tej czynności nie powinieneś mieć problemów z uszczelką , i wyciekami kup uszczelkę firmy erling