Strona 1 z 1

Jakie tarcze (Brembo vs ATM vs Optimum)

: ndz mar 01, 2009 19:56
autor: szafek_ml
Witam.
W moim mk3 pojawił się problem z tylnymi hamulcami którego rozwiązanie podejżewam polega na wymianie jak i tarcz tak i klocków.
Ponieważ nie jestem jakimś tam rajdowcem wiec wychodzę z założenia że tarcze które wybiore będą z niskiej półki cenowej.
Poszperałem po allegro i znalazłem kilka ofert (klocki + tarcze) ale mam dylemat.
Które tarcze wybrać?

BREMBO - jedyne jakie widzialem z niskiej półki to tarcze lite
ATM - tarcze wentylowane
Optimum - tarcze wentylowane
Wszystkei cenowo klasują się tak samo.

: ndz mar 01, 2009 20:16
autor: Paweł Marek
Sprecyzuj pytanie. Bo najpierw piszesz o hamulcach tylnych a potem o tarczach wentylowanych a takie są tylko na przód. Poza tym tematy o markach tarcz powatrzają się na tyle często że użyj po prostu wyszkiwarki

: ndz mar 01, 2009 21:37
autor: szafek_ml
Jak napisałem tak jest. Mowa o tarczach TYLNYCH i o takie mi chodzi oraz TAK, tylne tarcze mam wentylowane, dlatego też moje pytanie na forum.
Czytałem też kilka postów odnoście Tarcz i tamte albo są z wyższej półki cenowej, bądź np jak opisywane również Brembo są tarczami Litymi.

Jednak widzę, że coś ktoś, kiedyś majstrował przy moich hamulcach, gdyż jak zasugerowałeś tylne są tylko lite. Automatycznie to rozwiązuje mój problem, a cel jaki obieram to lite Brembo.
THX za info.

: ndz mar 01, 2009 21:39
autor: mahoo
Paweł Marek pisze:ATM - tarcze wentylowane
Optimum - tarcze wentylowane
miałeś na myśli nacinane? nawiercane? :chytry:

: ndz mar 01, 2009 21:48
autor: szafek_ml
Osobiście się nie znam więc ufam opisowi na aukcji ale chodzi mi np o takie:
http://allegro.pl/item557961203_tarcze_ ... vento.html.
Tarcza z wyżłobionymi łopatkami w środku w środku.
Takie właśnie mam założone na tylnych kołach.

: ndz mar 01, 2009 21:53
autor: gopiter
Na aukcji wyraźnie napisane jest że są to tarcze na przednie koła.Na tylnej osi występują wyłącznie tarcze pełne więc skoro na tyle masz tarcze przeznaczone na przednią oś to ktoś niezłą rzeźbę odstawił...

: ndz mar 01, 2009 22:05
autor: drill
moze ktos na tyle przelozyl zaciski z czegos innego... albo dal wentyle kosztem klockow...

no ale zeby dla 110 koni tyle zachodu? :D


zwymiaruj obecne tarcze i nastepnie albo kup tarcze i klocki wg katalogu albo szukaj odpowiednich (jesli masz niestandardowa srednice)... ja polecam ATE...

: pn mar 02, 2009 09:46
autor: wesol
Przepraszam ze sie podlacze. Szukam tarcz do mojego mk4 i ceny ATE sa dosc wysokie ( wiem ze sa bdobre). Co sadzicie o Road House? warte sa zakupu czy jednak sobie odpuscic. Mial ktos stycznosc z nimi?

Moze brembo? choc kuzyn mial z nimi wlasnie wmk4 przykre doswiadczenia. Za komplet z klockami wolaja 219zl.

: pn mar 02, 2009 09:56
autor: gopiter
O czymś takim jak Road House to pierwszy raz słysze.Co do Brembo to potwierdzam że to nie jest już to Brembo co kiedyś - strasznie spadli z jakością.Wiem natowmiast jedno - układ hamulcowy jest elementem na którym nie warto oszczędzać.Jeśli ATE jest za drogie sprawdź cene zestawu firmy Lucas - bardzo dobra firma a może być tańsza od ATE (i wcale nie gorsza).

: pn mar 02, 2009 20:42
autor: sados7
Panowie nie ma co szukać oszczędności na hamulcach " częściach " tak jak tu ma delemat kolega przecierz to jest nasze i nie tylko ŻYCIE I ZDROWIE. - czy to jest warte parę złotówek więcej :bajer:- PEWNIE TAK Polecam w tym przypadku tarcze i klocki firmy ATE ( linja produkcyjna VW ) poprostu pewność ja ma takie rewelka jestem zadowolony :grin: