Strona 1 z 3

CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC

: ndz mar 01, 2009 15:23
autor: chmurapawel
Tak jak w temacie, w kostce do czujnika halla jest 17V napiecia, wie ktos czym to moze byc spowodowane, dodam ze samochod strasznie szarpie, prosze o pomoc bo juz bardzo duzo czesci wymienilem na nowe i dalej to samo

: ndz mar 01, 2009 15:51
autor: djmatys
a może podpiąć pod VAG'a i mieć pewność co jest przyczyną? Tak zgadywać to możesz do końca życia :)

A jak mierzyłeś w czasie pracy te napięcie? Jeżeli tak to nic dziwnego :)

: ndz mar 01, 2009 18:30
autor: chmurapawel
pod vaga to juz byl podlanczany ze 20 razy i zero bledow, a na zapalonym silniku nie da sie sprawdzic tego napiecia bo wtedy hall jest odpiety a bez halla silnik nie zapali

: ndz mar 01, 2009 19:37
autor: Jacek75
Na pinach wyjściowych czujnika masz 17V w czasie pracy silnika? a czy to mierzyles? miernikiem? To nie dziwota, że taki wynik.

: ndz mar 01, 2009 20:26
autor: Paweł Marek
chmurapawel, na bocznych pinach czujnika halla ma być napięcie jak z aku (ok 12V) po włączeniu zapłonu.Jeśli masz 17 V na wyłączonym silniku to myślę że tylko miernik masz zepsuty a przyczyna szarpania jest gdzie indziej

: ndz mar 01, 2009 21:26
autor: chmurapawel
mierzylem 3 roznymi miernikami, na aku jest 12,4V, a na właczonym zapłonie wtyczka do halla ma 17V, ale z kad to napiecie. To napiecie jest na srodkowym styku z 3.Prosze o pomoc bo nikt nie wie co jest z silnikiem. JACEK75 nie rozumiem twojej odpowiedzi, napiecie mierzylem na zgaszonym silniku bo inaczej sie nie da

: ndz mar 01, 2009 22:23
autor: Jarowo
chmurapawel, Czyżbyś założył drugi temat w tej samej sprawie?

[ Dodano: 01 Mar 2009 21:58 ]
chmurapawel pisze:To napiecie jest na srodkowym styku z 3
Pisałem w tym drugim temacie,że ciężko Cię zrozumieć i teraz znowu nie mogę nadążyć. Środkowy styk wtyczki Halla ma oznaczenie 2 (pin 44 w sterowniku) i nim idą do sterownika impulsy. Na 1 jeden jest minus zasilania (pin 35 w sterowniku) a na 3 jest plus zasilania (pin 45 w sterowniku). Jak czytałem wcześniej pomiar był wykonywany kilka razy, ale jak pisałem mówimy o napięciu stałym, które nie jest tak prosto ponieść i do tego trzeba specjalnej elektroniki. Nie znam dokładnej budowy sterownika (brak schematu), ale wg mnie przy takim podłączeniu Halla to w sterowniku może być co najwyżej stabilizator bo napięcie w samochodzie nieco zmienia się. Od 10V przy rozruchu do 14,4V a nawet więcej jak padnie regulator napięcia.
Nie znalazłem nigdzie info o max napięciu a tylko o minimalny na zasilaniu czujnika i wynosi ono min 10V

: pn mar 02, 2009 09:07
autor: chmurapawel
Nie jestem elektrykiem i nie znam sie na tych pinach i tak dalej, podmienialem juz komputer i dalej to samo, wiem ze to bardzo dziwne ale tak jest, nie wiem juz co robic. regulator napiecia jest dobry i na zapalonym silniku napiecie wynosi max 14,6V

: pn mar 02, 2009 09:24
autor: zodiak
Dziwnie mierzysz, napięcie na środkowym pinie to są impulsy (masy).
Jak chcesz je sobie koniecznie zmierzyć to plus miernika połącz z plusem akumulatora, minus miernika z środkowym pinem czujnika Halla. Przy włączonym zapłonie możesz po woli obracać aparatem zapł. (albo kręcąc całym wałem albo zdjąć aparat i obracać bezpośrednio jego osią), napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.

: pn mar 02, 2009 14:46
autor: chmurapawel
ja mierzylem tak. minus miernika do minusa w aku a plus miernika do srodkowego pinu we wtyczce zasilajacej halla. Caly czas jest napiecie od 16,5 do 17,5 mierzone kilkoma miernikami i u dwoch mechanikow.

: pn mar 02, 2009 15:05
autor: x27
nigdy sie nie spotykalem by bylo gdzies napiecie wyzsze niz napiecie na aku (poza WN ) przyczyna szarpania moga byc np: kable zapolonowe.

: pn mar 02, 2009 15:06
autor: miś fazi
sprawdź sobie czy na innym samochodzie nie będziesz miał na hallu 16,5 V , bo ja twierdze ,,,,ze będziesz miał , ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit , wyjmij wtyczke z aparatu zewrzyj styki 1 i 2 powinieneś mieć rezystence maksymalnie 1,5 ohma , potem zewrzyj styki 2 i 3 i tak samo powinno być maks 1,5 ohma

: pn mar 02, 2009 15:32
autor: chmurapawel
nie chodzi mi o opor lecz o napiecie na srodkowym pinie wtyczki do halla, a przewody byly zmieniane tak jak i inne rzeczy i dalej to samo. Mechanik tez sie dziwi z kad takie napiecie no ale jest i nie wie zkad, dlatego pisze do was. Nie jestem jakis pajac co nie umie zmierzyc napiecia, zreszta dwoch mechanikow juz sprawdzalo i dalej to samo, byc moze to nie jest tego wina ze samochod szarpie, wiec pytanie czego, czyscilem juz przepustnice, podmienialem sonde lambda, zalozylem nowe przewody, kopulke i palec, podmienialem komputer, nowy czujnik temperatury, sprawdzalem cisnienie na cylindrach, po podlaczeniu pod vaga nie wykrywa zadnego bledu, zreszta stawiam go dzis do mechanika bo wyjezdzam na kilka dni. Odezwe sie po powrocie

: pn mar 02, 2009 19:23
autor: Jarowo
miś fazi pisze:ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit
Przyznaje się ja i z tym elektrolitem to zgoda jeśli chodzi napięcie tętniące np. przy wygładzaniu po mostku prostowniczym, ale nie przy napięciu z aku bo przecież akumulator to zajebiaszczy kondensator, który się ładuje i rozładowuje. A chyba Hall nie jest zasilany w tętniące napięcie .
chmurapawel, jaki jest rocznik tego auta? Próbował ktoś podejść do niego z Vagiem i zobaczyć jakie napięcie wykazuje sterownik w blokach pomiarowych?