Strona 1 z 2

Problem z kręceniem kierownicą

: ndz mar 01, 2009 14:54
autor: grandi
Nie mam garażu oddałęm auto deo mechanik , wymienił mi tul;eje na wahaczach poziome , zrobił geometrie , mam teraz poważny problem nie mogę kręcić kierownicą jak przed tem , ja jako facet na prawde muszę się z nią barować i to idzie mi ciężko przed wymianą wszystko lekko chodziło , teraz o kręceniu w miejscu mogę prawie zapomnieć ledwo ledwo mi to idzi prawej tulei praktycznie nie mi
?ałem lewa ledwo się trzymała , macie może jakieś pomysły co z tą kierownicą może być nie tak

: ndz mar 01, 2009 15:53
autor: djmatys
może źle przykręcił sworzeń i nie obraca Ci się swobodnie wokół niego przy skręcaniu..?

: ndz mar 01, 2009 16:07
autor: albert1973
Obrazek
na kolumnie kierowniczej możesz sam wyregulować luz-jak sie doczytasz na tym rysunku

: ndz mar 01, 2009 16:10
autor: Michał_1977
Pewnie mechanior podszedł po kowalsku do zdejmowania wahacza i uszkodził sworzeń.
Przy wymianie tulei wahacza nie ma potrzeby rozpinania czegokolwiek innego niż sworzeń,no i oczywiście zdjęcia samego wahacza...
Stawiam na sworzeń.

: ndz mar 01, 2009 18:30
autor: grandi
Sworzni nie ruszał bo dzwoniłem , a jak wygląda sprawawa z regulacją przekłądni może przez to ciężko chodzic , jak to wyregulować?

: ndz mar 01, 2009 21:54
autor: Michał_1977
grandilodz pisze:Sworzni nie ruszał bo dzwoniłem , a jak wygląda sprawawa z regulacją przekłądni może przez to ciężko chodzic , jak to wyregulować?
Tak,może ciężko chodzić w przypadku gdy luz międzyzębny jest zbyt mały.
Po wyjściu z zakrętu koła powinny same powracać do położenia jazdy na wprost.Jeśli tak się nie dzieje,to znaczy,że w/w luz jest mały i musisz delikatnie popuścić srubę regulacyjną.
Nie możesz ustawić zbyt dużego luzu !
Mowa tutaj oczywiście o układzie bez wspomy.

: ndz mar 01, 2009 22:34
autor: djmatys
no ale z 2'giej strony czemu miałby ruszać tą śrubą przy geometrii i wymianie tulei ?? hmmm...

: ndz mar 01, 2009 22:58
autor: miś fazi
a patrzyłeś czy w ogóle pasek napędza pompe wspomagania tak jak należy , czy nie ślizga , druga sprawa jest taka , piszesz że gość robił to po kowalsku , to skąd pewnośc że nie uszkodził maglownicy , w przypadku maglownicy ze wspomaganiem bardzo łatwo można ją uszkodzić , wystarczy jak naparzał młotkiem to bardzo łatwo jest uszkodzić zaworek przesuwny

: ndz mar 01, 2009 23:32
autor: grandi
Mam odpięte wspomaganie , w golfie II diesel pompa wspomagania idzie przez koło wdupasowe na pompie wody które jest łożyskowane , te silniki (1V) robili trzy lata koło trudno dostać i to dobre , więc wspomóc mam odłączona bo kółko jest zjechane maglownica co jakiś czas puszcza trochę oleju , przed wymianą tulei wszystko lekko chodziło , mechanik nie ruszał sworzni , bardzo proszę o pomoc


Te na którym jest pasek 11x730
Obrazek

: pn mar 02, 2009 00:30
autor: Michał_1977
Najlepiej będzie jak podniesiesz obydwa koła przednie do góry i sprawdzisz jak wtedy kręci się kółkiem.Jeżeli lekko,to musiał coś spamulić przy geometrii.
No bo tak na chłopski rozum-przed geometrią wszystko grało,a po geometrii :butthead:
Przecież sama wymiana tulei wahacza nie ma aż takiego wpływu na układ kierowniczy,jak zmiana geometrii :hmm:

: pn mar 02, 2009 18:03
autor: djmatys
hmmm to mówisz że lekko kręciło się wcześniej na odłączonej wspomie? coś nie moge w to uwierzyć... Jechałem raz z zerwanym paskiem i masakra... mam dużo powera, ale i tak było cięzko :) Tak więc albo Ci sie wydaje, albo to nie możliwe żeby lekko chodziła Ci kierownica przed wymianą bez wspomy :)

: wt mar 03, 2009 00:12
autor: grandi
Jest też inna opcja teraz dobrze mam geometrie ustawioną przed mogłem mieć zle i lekko mi się kręciło

: wt mar 03, 2009 10:01
autor: pablo111l
grandilodz pisze:Jest też inna opcja teraz dobrze mam geometrie ustawioną przed mogłem mieć zle i lekko mi się kręciło
tak na chłopski rozum wg mnie nie ma takiej opcji
najlżej będzie chodziła kierownica przy równolegle ustawionych kołach
jeżeli normalnie się toczy na luzie i nie skręca sama z siebie to wg mnie zbieżność jest dobrze ustawiona
ale ja bym nie gdybał tylko robote reklamował jak najszybciej

: wt mar 03, 2009 14:32
autor: weryfany
grandilodz pisze:teraz o kręceniu w miejscu mogę prawie zapomnieć ledwo ledwo mi to idzi
Miałem okazje jechać fordem mondeo) bez wspomagania (pompa uległa awarii) i w miejscu nie mogłem niemal skręcić a podczas jazdy czekała mnie siłowa zabawa z kierownicą. Po naprawi pompy jednym palcem można było kręcić.

Według mnie problem jest ze zwykłą maglownicą a co dopiero z niesprawną pompą (kręcąc w miejscu) ford fordem ale golf jak najbardziej podobnej budowy ma podzespoły.