Problem z kręceniem kierownicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Problem z kręceniem kierownicą

Post autor: grandi » ndz mar 01, 2009 14:54

Nie mam garażu oddałęm auto deo mechanik , wymienił mi tul;eje na wahaczach poziome , zrobił geometrie , mam teraz poważny problem nie mogę kręcić kierownicą jak przed tem , ja jako facet na prawde muszę się z nią barować i to idzie mi ciężko przed wymianą wszystko lekko chodziło , teraz o kręceniu w miejscu mogę prawie zapomnieć ledwo ledwo mi to idzi prawej tulei praktycznie nie mi
?ałem lewa ledwo się trzymała , macie może jakieś pomysły co z tą kierownicą może być nie tak


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz mar 01, 2009 15:53

może źle przykręcił sworzeń i nie obraca Ci się swobodnie wokół niego przy skręcaniu..?



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » ndz mar 01, 2009 16:07

Obrazek
na kolumnie kierowniczej możesz sam wyregulować luz-jak sie doczytasz na tym rysunku



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 16:10

Pewnie mechanior podszedł po kowalsku do zdejmowania wahacza i uszkodził sworzeń.
Przy wymianie tulei wahacza nie ma potrzeby rozpinania czegokolwiek innego niż sworzeń,no i oczywiście zdjęcia samego wahacza...
Stawiam na sworzeń.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz mar 01, 2009 18:30

Sworzni nie ruszał bo dzwoniłem , a jak wygląda sprawawa z regulacją przekłądni może przez to ciężko chodzic , jak to wyregulować?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 21:54

grandilodz pisze:Sworzni nie ruszał bo dzwoniłem , a jak wygląda sprawawa z regulacją przekłądni może przez to ciężko chodzic , jak to wyregulować?
Tak,może ciężko chodzić w przypadku gdy luz międzyzębny jest zbyt mały.
Po wyjściu z zakrętu koła powinny same powracać do położenia jazdy na wprost.Jeśli tak się nie dzieje,to znaczy,że w/w luz jest mały i musisz delikatnie popuścić srubę regulacyjną.
Nie możesz ustawić zbyt dużego luzu !
Mowa tutaj oczywiście o układzie bez wspomy.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz mar 01, 2009 22:34

no ale z 2'giej strony czemu miałby ruszać tą śrubą przy geometrii i wymianie tulei ?? hmmm...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 01, 2009 22:58

a patrzyłeś czy w ogóle pasek napędza pompe wspomagania tak jak należy , czy nie ślizga , druga sprawa jest taka , piszesz że gość robił to po kowalsku , to skąd pewnośc że nie uszkodził maglownicy , w przypadku maglownicy ze wspomaganiem bardzo łatwo można ją uszkodzić , wystarczy jak naparzał młotkiem to bardzo łatwo jest uszkodzić zaworek przesuwny
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 22:59 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz mar 01, 2009 23:32

Mam odpięte wspomaganie , w golfie II diesel pompa wspomagania idzie przez koło wdupasowe na pompie wody które jest łożyskowane , te silniki (1V) robili trzy lata koło trudno dostać i to dobre , więc wspomóc mam odłączona bo kółko jest zjechane maglownica co jakiś czas puszcza trochę oleju , przed wymianą tulei wszystko lekko chodziło , mechanik nie ruszał sworzni , bardzo proszę o pomoc


Te na którym jest pasek 11x730
Obrazek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 02, 2009 00:30

Najlepiej będzie jak podniesiesz obydwa koła przednie do góry i sprawdzisz jak wtedy kręci się kółkiem.Jeżeli lekko,to musiał coś spamulić przy geometrii.
No bo tak na chłopski rozum-przed geometrią wszystko grało,a po geometrii :butthead:
Przecież sama wymiana tulei wahacza nie ma aż takiego wpływu na układ kierowniczy,jak zmiana geometrii :hmm:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn mar 02, 2009 18:03

hmmm to mówisz że lekko kręciło się wcześniej na odłączonej wspomie? coś nie moge w to uwierzyć... Jechałem raz z zerwanym paskiem i masakra... mam dużo powera, ale i tak było cięzko :) Tak więc albo Ci sie wydaje, albo to nie możliwe żeby lekko chodziła Ci kierownica przed wymianą bez wspomy :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt mar 03, 2009 00:12

Jest też inna opcja teraz dobrze mam geometrie ustawioną przed mogłem mieć zle i lekko mi się kręciło


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » wt mar 03, 2009 10:01

grandilodz pisze:Jest też inna opcja teraz dobrze mam geometrie ustawioną przed mogłem mieć zle i lekko mi się kręciło
tak na chłopski rozum wg mnie nie ma takiej opcji
najlżej będzie chodziła kierownica przy równolegle ustawionych kołach
jeżeli normalnie się toczy na luzie i nie skręca sama z siebie to wg mnie zbieżność jest dobrze ustawiona
ale ja bym nie gdybał tylko robote reklamował jak najszybciej



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » wt mar 03, 2009 14:32

grandilodz pisze:teraz o kręceniu w miejscu mogę prawie zapomnieć ledwo ledwo mi to idzi
Miałem okazje jechać fordem mondeo) bez wspomagania (pompa uległa awarii) i w miejscu nie mogłem niemal skręcić a podczas jazdy czekała mnie siłowa zabawa z kierownicą. Po naprawi pompy jednym palcem można było kręcić.

Według mnie problem jest ze zwykłą maglownicą a co dopiero z niesprawną pompą (kręcąc w miejscu) ford fordem ale golf jak najbardziej podobnej budowy ma podzespoły.
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 14:32 przez weryfany, łącznie zmieniany 1 raz.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 326 gości