Ciśnienie oleju w 1.4 16V
: ndz mar 01, 2009 13:05
Witam !!!
Prośba o pomoc w sprawie. Miałem to "szczęście" peknietego paska rozrządu w 1,4 16V i uszkodzenia głowicy. poleciały zawory. Głowica została naprawiona tzn . wymiana zaworów i uszczelniaczy, dotarcie gniazd, planowanie głowicy. Jednak po pierwszym uruchomieniu " zacięły " się regulatory-popychacze tzn pozostały wysuniete i nie opadały. Po wielokrotnych próbach kręcenia autko odpaliło i byłobydobrzre gdyby nie coś nowego. Po rozgrzaniu silnika zaczeła zapalać sie lampka oleju / brak cisnienia 2 bar przy 1800obrotów. Rozebrany dół silnika wszystko w porządku , jednak dodatkowo profilaktycznie wymiana panewek korbowodowych , sworzni tłoka i tulejek. Zero poprawy, wymiana oleju na Mobil1, nic nowego pomiar manometrem, w celu wyeliminowania uszkodzenia czujnika, po rozgrzaniu ledwo na wysokich obrotach 2,5 bara na niskich około 0,5. Co może być przyczyną takiego nagłego spadku ciśnienia, przed robotą głowicy nie było z tym problemów, autko brało olej jednak ciśnienie było ok. Prośba o sugestje , podpowiedzi, czy mogły ulec uszkodzeniu popychacze i gubią ciśnienie ??? Jak je sprawdzić ???
Prośba o pomoc w sprawie. Miałem to "szczęście" peknietego paska rozrządu w 1,4 16V i uszkodzenia głowicy. poleciały zawory. Głowica została naprawiona tzn . wymiana zaworów i uszczelniaczy, dotarcie gniazd, planowanie głowicy. Jednak po pierwszym uruchomieniu " zacięły " się regulatory-popychacze tzn pozostały wysuniete i nie opadały. Po wielokrotnych próbach kręcenia autko odpaliło i byłobydobrzre gdyby nie coś nowego. Po rozgrzaniu silnika zaczeła zapalać sie lampka oleju / brak cisnienia 2 bar przy 1800obrotów. Rozebrany dół silnika wszystko w porządku , jednak dodatkowo profilaktycznie wymiana panewek korbowodowych , sworzni tłoka i tulejek. Zero poprawy, wymiana oleju na Mobil1, nic nowego pomiar manometrem, w celu wyeliminowania uszkodzenia czujnika, po rozgrzaniu ledwo na wysokich obrotach 2,5 bara na niskich około 0,5. Co może być przyczyną takiego nagłego spadku ciśnienia, przed robotą głowicy nie było z tym problemów, autko brało olej jednak ciśnienie było ok. Prośba o sugestje , podpowiedzi, czy mogły ulec uszkodzeniu popychacze i gubią ciśnienie ??? Jak je sprawdzić ???