Strona 1 z 1
Regulacja gaznika a kat zaplonu.
: ndz mar 01, 2009 02:25
autor: rakczek
Wiec tak panowie
MK II silnik 1.8 GU na gazniku 2e2
Gaznik i kat zalonu rozregulowany.....
Teraz chcac ustawic zaplon i gaznik musze nimi poregulowac ale od czego zaczac?
Czy zaplon ustawic na znaku i wtedy dostrajac gaznik?
Czy moze oboty uswalic gaznikiem i wtedy zaplon?
Bede wdzieczny za jakiekolwiek uwagi i pomoce
Pozdrawiam
: ndz mar 01, 2009 09:58
autor: magbet
Najpierw ustaw lampą zapłon potem reguluj gaźnik - gaźnikiem nie nadrobisz przestawionego zapłonu. Regulując gaźnik dobrze jest wymienić wcześniej filtry powietrza i paliwa - koszta niewielkie, a znaczenie spore.
: ndz mar 01, 2009 19:49
autor: rakczek
Ok wszystko pieknie ale jak lampa mam ustawic kat zaplonu skro obroty mam 1400??
Jaki kat na lampie ustawic??
: ndz mar 01, 2009 22:45
autor: magbet
mechanikiem nie jestem ale z tego co wiem podpinasz lampę pod pierwszy cylinder i świecisz na koło zamachowe przesuwając aparat aż znaki na skrzyni i kole się zrównają.
Po ustawieniu zapłonu bawisz się gaźnikiem.
Przecież przy zmianie ilości obrotów proporcjonalnie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale głowy to ja uciąć sobie nie daje
: ndz mar 01, 2009 23:13
autor: oldstaszek
Najpierw sprowadź obroty do biegu jałowego a potem zapłon.
Oczywiście przy przestawianiu aparatu obroty też będą się zmieniać.
Czynność wykonaj parokrotnie - tak aby przy ustawieniu na "punkt"obroty były w granicach 900.
Aparat zapłonowy ma wewnątrz regulator odśrodkowy jaki w miarę wzrosu obrotów powoduje przyśpieszanie zapłony(do pewnej granicy oczywiście).
Powodzenia...