Strona 1 z 2

Nie trzyma obrotów jak zomny silnik...

: sob lut 28, 2009 18:20
autor: Lucki
Witam. Mam problem z obrotami na zimnym silniku. Do czwartku było wszystko ok. W piątek z rana zapaliłem silnik i nie trzyma obrotów ( ani na LPG ani na PB), zapala od pierwszego przekręcenia. Co może być nie tak ?

: sob lut 28, 2009 18:29
autor: Dyziu14021991
Moze byc czujnik cieczy chlodzacej ten niebieski

: sob lut 28, 2009 18:48
autor: Lucki
znasz może nr katalogowy ?

[ Dodano: 28 Lut 2009 17:49 ]
Jak go sprawdzić ?

: sob lut 28, 2009 19:39
autor: Dyziu14021991
numeru katalogowego niestety nie znam sam takiego czujnika szukałem we wszystkich sklepach a spr. go jest bardzo prosto jezeli masz multimetr oczywiscie napiecie zasilania powinno wynosic 5V na złaczce pozniej podłaczasz do czujnika i uruchamiasz samochod normalnie. Musisz sie wpiac w przewody ja to zrobiłem za pomoca spinacza biurowego, po prostu wsadziłem w otwor z przewodem. Trzeba zmiezyc opornosc przy 20st.C powinno wynosic 2,000-3,000 omów wraz ze wzrostem temp. opornosc maleje az przy 90st.C bedzie 200-300 omów

: ndz mar 01, 2009 22:44
autor: Lucki
dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną dolegliwość a mianowicie mam problem z kontrolka od oleju. Jak obroty spadają do ok 1000 ( po włączeniu kierunków+nawiew+tylna szyba+stop) zaczyna świecić się kontrolka od oleju.

Jakie powinny być prawidłowe obroty silnika ? 1500?

: ndz mar 01, 2009 23:49
autor: Dyziu14021991
Napewno to kontrolka oleju moze ładowania a obroty powinny byc 750-1000

: pn mar 02, 2009 00:59
autor: Lucki
na 100 oleju :d

: pn mar 02, 2009 01:22
autor: muzykant
Lucki, jest dziesiątki tematów na forum odnośnie takich problemów jak masz w silniku RP, jak sprawdzać czujniki, co oprócz z nich może wpływać na takie działanie silnika itp. Naprawdę, wystarczy poszukać.

: pn mar 02, 2009 09:39
autor: Lucki
myślisz ze nie bawiłem eis w górnika? na ten temat nic nie znalazłem

: pn mar 02, 2009 10:29
autor: Jarowo
Lucki pisze:Witam. Mam problem z obrotami na zimnym silniku. Do czwartku było wszystko ok. W piątek z rana zapaliłem silnik i nie trzyma obrotów ( ani na LPG ani na PB), zapala od pierwszego przekręcenia. Co może być nie tak ?
Jak pali od strzała i po tym nie trzyma obrotów a dodatkowo w fazie rozgrzewania i rozgrzany także nie trzyma obrotów szczególnie na LPG (bo tam czujnik temp nie bierze udziału w ustalaniu dawek paliwa) to bym raczej podejrzewał nastawnik przepustnicy, zwany silnikiem krokowy. Mogą być także inne przyczyny ale zaczął bym od obserwacji wzrokowej jego pracy. Poszukaj o tym przy użyciu wyszukiwarki, bo jest na bank. Sam trochę o tym pisałem.

: pn mar 02, 2009 11:13
autor: muzykant

: pn mar 02, 2009 18:34
autor: Lucki
bardzo dziękuje :grin:
Trzeba zmiezyc opornosc przy 20st.C powinno wynosic 2,000-3,000 omów wraz ze wzrostem temp. opornosc maleje az przy 90st.C bedzie 200-300 omów
Kolego u mnie jest tak: 84C - 240ohm, 90C - 188ohm a jak kolo 20 to 500ohm

Zrobiłem dzisiaj diagnostykę diodową i wyskoczyło mi 1232 - silniczek regulacji biegu jałowego. Czy po wyjeciu i wsadzeniu trzeba jeszcze jakieś inne czynności regulacyjne robić ?

: pn mar 02, 2009 19:12
autor: Jarowo
Lucki pisze:Zrobiłem dzisiaj diagnostykę diodową i wyskoczyło mi 1232 - silniczek regulacji biegu jałowego.
A więc jednak.
Lucki pisze:Czy po wyjeciu i wsadzeniu trzeba jeszcze jakieś inne czynności regulacyjne robić ?
Kasowanie błędu przez odpięcie wtyczki od sterownika lub odpięcie klemy minusowej (jest jeszcze inny sposób ale rzadko omawiany) jak podaje instrukcja na 30 sekund, choć na forum znajdziesz co do czasu różne opinie. Tak czy inaczej dłuższy czas nie zaszkodzi. Po rozgrzaniu silnika sterownik sam złapie ponownie ustawienia.

: pn mar 02, 2009 21:29
autor: Lucki
Wiem. Już kasowałem błędy, ale nic nie pomogły.

Przed chwilka postanowiłem wyregulować tps i na pinie 1,2 przy zamkniętej przepustnicy na max brak napięcia, jak otworze to także nie ma :( a powinno byc kolo 4,8 V