Problem z automatyczna skrzynia w mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Problem z automatyczna skrzynia w mk2

Post autor: fifel » pt lut 27, 2009 21:56

Mam problem z moja skrzynia... dzisiaj wsiadlem do golfa i stwierdzilem ze jakos dziwnie dziala automat... to ze szarpal troche to wiem... kupilem dzisiaj olej przekladniowy i dolalem tyle ile trzeba.
Problem polega na zmianie biegow jakby w wyzszym zakresie obrotow, czyli ze pozniej wrzuca kolejne biegi i wczesniej redukuje na nizsze niz wczoraj np.
Nie wiem czy cos sie uszkodzilo czy rozregulowalo?
Dodam jeszcze ze wczoraj mialem problem z gaznikiem bo nagle zniknely wolne obroty ale mysle ze to zbieg okolicznosci raczej, gaznik juz wyregulowalem.

Automatyczna skrzynia 3 biegowa, stan plynu ok (zielony febi przekladniowy).


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » pt lut 27, 2009 22:01

miałem tez automata i u siebie miałem czerwony płyn... lepiej bym sprawdził czy zielony tez idzie... zmieniany kiedys był olej z filtrem w skrzyni? linka gazu jest połaczona z linka do skrzyni właczajaca podtrzymanie biegu do wyzszych obrotów... spawdz olej zebu skrzyni nie załatwic.



pysio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 18:53
Lokalizacja: montreal

Re: Problem z automatyczna skrzynia w mk2

Post autor: pysio » pt lut 27, 2009 22:10

na wierzchu skrzyni masz regulator odsrodkowy.
Sprawdz czy jest czysty ewentualnie umyj.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » pt lut 27, 2009 22:11

Karol G60 pisze:miałem tez automata i u siebie miałem czerwony płyn... lepiej bym sprawdził czy zielony tez idzie... zmieniany kiedys był olej z filtrem w skrzyni? linka gazu jest połaczona z linka do skrzyni właczajaca podtrzymanie biegu do wyzszych obrotów... spawdz olej zebu skrzyni nie załatwic.
Co do oleju i jego koloru to raczej na pewno ma byc zielony, szczegolnie ze jak kupilem golfa to stwierdzilem ze raczej nie byl wymieniany albo dolewany.
Ja dolalem zielony bo widzialem ze taki jest, a wymieniac to juz raczej nie bede bo wymiana oleju w takiej starej skrzyni niekoniecznie skonczy sie dobrze :)
Poza tym troszeczke gdzies ubywa (ok 0,5 litra na 6-7 tys km) wiec mozna powiedziec ze wymienia sie sam :P

[ Dodano: 27 Lut 2009 21:12 ]
pysio pisze:na wierzchu skrzyni masz regulator odsrodkowy.
Sprawdz czy jest czysty ewentualnie umyj.
A cos wiecej? jak wyglada i jak go sprawdzic?


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt lut 27, 2009 22:37

U mnie na automacie to wygląda tak.
Z jedynki na dwójke bez ostrego wciskania przy 2,2 tysiaca zmiana,
potem z dwojki na trojke przy predkosci niecale 50 na godzine jadac sobie rowno bez wciskania sobie zmieni.
Gdy wcisne dosc ostro na jedynce dochodzi pod 3 lub 3.5 tysiaca i zmienia na dwojce pod 100 lub 110 na godzine kreci i dopiero trojka - to przy pedale w podlodze.
Jesli chodzi o dwojke tam mozna mu ladnie przycisnac i roznie zmienia jak wcisne ostro i przestane zaraz zmieni na trojke. Przy normalnej jezdzie czyli takiej w miare dynamicznej zmieni na trojke przy okolo 80 na godzine :)

Nie wiem co moze dziac sie u Ciebie dziwnego z tymi obrotami.
Opisalem jak umialem jak u mnie zmenia biegi ;)
U mnie na poczatku zeby zmienil bieg z jedynki na dwojke musialem krecic go niemalze do 2,5 tysiaca a na trojke zmienial dopiero na ponad 60 na godzine co po miescie sie meczyl na dwojce i wyl.
Z pomoca przyszla regulacja zaplonu :) Kilka stopni i juz wszystko gra :)
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 22:39 przez pancur0, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » pt lut 27, 2009 22:46

Jesli chodzi o obroty to juz wyregulowalem gazniczek bo mam weberka :D
A co do tej skrzyni to on zawsze zmienial tak kolo 3 tys, albo jak lekko gaz to 2,5 i jak sie nie tyralo po gazie to zwykle kolo 3 tys wrzucal kolejny bieg.
A teraz z 2 na 3 to mniej wiecej podobnie, moze ciut wyzej, ale z 2 na 3 to i do 4ys kreci albo 4,5...
Tak samo zrzuca z 3 na 2 wczesniej niz wrzucal wiec jak puszcze troche gaz, obroty troche spadna to on wrzuca juz 2...
Podobno to sie jakos reguluje...


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Problem z automatyczna skrzynia w mk2

Post autor: raf1al » sob lut 28, 2009 10:54

fifel pisze:Mam problem z moja skrzynia... dzisiaj wsiadlem do golfa i stwierdzilem ze jakos dziwnie dziala automat... to ze szarpal troche to wiem... kupilem dzisiaj olej przekladniowy i dolalem tyle ile trzeba.
Problem polega na zmianie biegow jakby w wyzszym zakresie obrotow, czyli ze pozniej wrzuca kolejne biegi i wczesniej redukuje na nizsze niz wczoraj np.
Nie wiem czy cos sie uszkodzilo czy rozregulowalo?
Dodam jeszcze ze wczoraj mialem problem z gaznikiem bo nagle zniknely wolne obroty ale mysle ze to zbieg okolicznosci raczej, gaznik juz wyregulowalem.

Automatyczna skrzynia 3 biegowa, stan plynu ok (zielony febi przekladniowy).

najlepiej zalej mobilem ATF 320 taki mi wlali w warsztacie u nich http://www.automatkrakow.eu/ i było OK a kolor mobil ma czerwony a miałem oryginalnie zielony no ale on raczej więcej wiedza na ten temat niż ja!!! A przekładniowy to raczej olej do manualnych skrzyń, tak mi sie wydaje stad te kłopoty może są do mk2 raczej ATF 320 (DEXTRON III) !



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob lut 28, 2009 12:03

witam-jak dobrze pamiętam to aby biegi zmieniały sie na niższych zakresach obrotów to regulowało sie na lince od pedału gazu do skrzyni na tym plastikowym pokrętle z kontrą -wkręcając ten "grzybek "biegi były dłuższe a wykręcając krótsze



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości