Strona 1 z 1

Problem z klimatyzacją

: śr lut 25, 2009 18:07
autor: Jarek_Gadomski
Witam wszystkich na forum, jestem nowy więc z góry przepraszam za wszelkie wpadki, gdyż jeśli takowe będą cel ich będzie nie zamierzony.
W moim mk3 mam problem z klimą, po nabiciu w ubiegłe lato przestała mi działać na wyższych zakresach dmuchawy (poza 1), na pozostałych rozłącza ją. Może miał ktoś podobny problem, za pomoc byłbym wdzięczny :prayer: pozdrawiam>

: śr lut 25, 2009 19:40
autor: kwietek
Prawdopodobnie padło pokrętło regulacji prędkości: zdejmij przedni dekielek,i pokrętło tam są takie blaszki zobacz czy wszystkie dobrze przylegają.

: czw lut 26, 2009 09:15
autor: Jarek_Gadomski
kwietek pisze:Prawdopodobnie padło pokrętło regulacji prędkości: zdejmij przedni dekielek,i pokrętło tam są takie blaszki zobacz czy wszystkie dobrze przylegają.
Pokrętło sprawdzałem, bo tyle umiałem, jest ok, musi być coś dalej. Na dobrą sprawę potrzebował bym schemat instalacji elektrycznej od klimy wiedziałbym po czym się poruszać, może ktoś ma namiary na takowego, dzięki za sugestię !

: czw lut 26, 2009 16:24
autor: kwietek
W takim razie sprawdź jeszcze taką kostkę przy silniku (tą w której jest bezpiecznik termiczny, i oporniki) czy jest na niej napięcie: od pokrętła idą do niej 4 kable, a z tamtąd już tylko jeden do silnika. Mogły się poluzować, lub lutowania popękać.

: pt lut 27, 2009 09:55
autor: Jarek_Gadomski
kwietek pisze:W takim razie sprawdź jeszcze taką kostkę przy silniku (tą w której jest bezpiecznik termiczny, i oporniki) czy jest na niej napięcie: od pokrętła idą do niej 4 kable, a z tamtąd już tylko jeden do silnika. Mogły się poluzować, lub lutowania popękać.
Dzięki za rade sprawdzę na pewno, a jeszcze jedno pytanko, czy po drodze od pokrętła do tej kostki koło silnika nie ma jakiś pośrednich kostek czy innych ustrojstw 8-[ które mogłyby ewentualnie nawalić?

: pt lut 27, 2009 15:33
autor: Cinek
1. W tym dziale piszemy TYLKO na tematy zwiazane z kwestiami technicznymi dotyczącymi silników wysokopręznych, lub z nimi zwiazanych. Problemy dotyczące aut z silnikami diesla np. zawieszenie, hamulce, elektryka, o ile nie są bezpośrednio związane z silnikiem wysokopręznym proszę umieszczać w dziale TECHNICZNE.

: pt lut 27, 2009 18:08
autor: Corvax
przenoszę

: pt lut 27, 2009 21:35
autor: kwietek
Nie ma żadnych kostek pośrednich. Idą 4 kable od przełącznika do jedynej kostki przy silniku - więc tylko tam mogła zagnieździć się awaria. (może poprostu kable się po odpinały)

: sob lut 28, 2009 11:11
autor: Jarek_Gadomski
kwietek...Dzięki za podpowiedz, dzisiaj dzień wolny :bigok: to sobie poszperam!

: sob lut 28, 2009 11:21
autor: greg
Jarek_Gadomski, jeśli pokrętło od biegu wentylatora jest na 100% sprawne w co wątpię to sprawdź czy po właczeniu 2 ,3 4 w ogóle chodzi wentylator

: sob lut 28, 2009 15:13
autor: Jarek_Gadomski
greg pisze:Jarek_Gadomski, jeśli pokrętło od biegu wentylatora jest na 100% sprawne w co wątpię to sprawdź czy po właczeniu 2 ,3 4 w ogóle chodzi wentylator
Wentylator działa jak najbardziej (na każdym zakresie) tyle tylko że jak z 1, przełączam na pozostałe to rozłącza klimę, gdy wracam na 1 zakres klima się załącza (słychać charakterystyczne kliknięcie. :crazy: Już sam nie wiem co robić, pytałem paru "medyków" to każdy co innego mówi, może ktoś miał podobny problem, wdzięczny będe za każde sugestie :prayer: Szkoda mi bo ją nabiłem, parę zł zabuliłem a tu d...pa!! Nie pamiętam dokładnie, ale przed nabiciem było wszystko ok, tylko się późno załączała, HELLP! Sezon nie długo się zacznie i będzie kiszka :ass:

: sob lut 28, 2009 16:35
autor: greg
Jarek_Gadomski, ja bym nadal szukał przyczyny w pokrętle