Strona 1 z 2

coś szumi z tyłu przy hamowaniu

: śr lut 25, 2009 16:13
autor: Nessay
witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/

: śr lut 25, 2009 16:20
autor: adamgti
ale klocki sprawdzales wyjmujac je czy tylko tak patrzyles, bo moze te klocki od wewnetrznej strony juz tra, chociaz moze byc cos takiego ze miedz ktora dodaja do okladzin klocka trze o tarcze, prosty sposob i najtanszy to wyjac wszystkie klocki i przetrzec je paierem sciernym kladac na jakiejs plaskiej powierzchni

hamulce

: śr lut 25, 2009 16:25
autor: krain
Zapewne były wymienione klocki a tarcze zostały stare. Trzeba było przeszlifować tarcze lub nawet wymienić. Na twoim miejscu był nic z tym nie robił. Gdy klocki bedą do wymiany wymień również tarcze chyba że hamulec nie chwyta to działaj od razu

: śr lut 25, 2009 16:26
autor: Nessay
klocek sprawdzałem przez felgę i widziałem ze jest w miare w miare, jak wyjme klocek to sam to zmontuje pózniej? chodzi mi o tłoczek czy nie trzeba nic wciskać? :)
masz jakiś ewentualnie opis jak samemu wymienić klocki w 4ce? bo z tego co wiem samemu to chyba sie tego tłoczka z tyłu nie wciśnie...

: śr lut 25, 2009 16:36
autor: adamgti
nie musisz nic wciskac, jak zdejmiesz zacisk to pozniej tylko go zaloz tak jak jest i powinno byc ok, jak znajde opis to podesle

[ Dodano: 25 Lut 2009 18:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67879

tu masz podpowiedz

: śr lut 25, 2009 19:45
autor: Nessay
jeszcze mam pytanie czy to urządzenie w 100% sprawi, że wcisnę tłoczek zarówno z przodu jak i z tyłu? jak będę wymieniał klocki? http://www.allegro.pl/item556062725_ham ... warto.html
czy nie warto tego kupować?

: śr lut 25, 2009 19:49
autor: adamgti
tloczek reka wcisniesz taki przyrzad to zbytek

: śr lut 25, 2009 20:35
autor: Nessay
hmm to opinie sie roznia maksymalnie, jedni mowia ze z przodu trzeba zaciskiem stolarskim a z tyłu to trzeba przekrecać i wciskać i niby jest to nie wykonalne ręcznie....
To juz sam nie wiem co o tym myslec :) wole sie upewnić zeby nie obudzić się z ręką w nocniku.

: śr lut 25, 2009 21:40
autor: paczu
żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
Obrazek Obrazek
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd

: czw lut 26, 2009 00:33
autor: Nessay
paczu pisze:żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
[url=http://images50.fotosik.pl/71/fd1201c708be0cf3med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images38.fotosik.pl/67/df91bade61945548med.jpg]Obrazek[/URL]
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd
z przodu tak samo, tyle, że bez przekręcania? na jaką głębokosć ma wejść ten tłoczek - do oporu?
czy trzeba regulować hamulec ręczny?
oraz co trzeba przesmarować - bo słyszałem, że coś tam należy smarnąć :)

: czw lut 26, 2009 11:39
autor: adamgti
z przodu do oporu a z tylu tak zeb klocki sie zmiescily, a smaruje sie tloczek poprostu wciskasz specjalny smar pod ta gumowa oslone tloka i tyle, reczny mozna troche podregulowac jezeli bedzie taka potrzeba, powinien na ok 3 zeby zaskakiwac

: czw lut 26, 2009 17:46
autor: paczu
ja cały tłoczek wcisnąłem, nie wystawał poza cylinder. ręcznego nie trzeba rególować

: czw lut 26, 2009 17:55
autor: Jacek75
Ręczny się teoretycznie reguluje po wymianie tarcz i klocków, jak jest do kitu lub trze na spuszczonym. Posiada mechanizm samoregulacyjny, a regulacja ręczna jest w kabinie za rączką pod tapicerką, było na forum, użyj opcji szukaj.
Smaruje się prowadnice i punkty podparcia klocka na zacisku najlepiej pastą ATE Plastilube - nieprzewodzi prądu w porównaniu z pastą miedziową - i zaleca się ją do układów z ABS. Jak kupisz komplet klocków w pudełku przyzwoitej firmy to będzie instrukcja gdzie się smaruje. Oczywiście wszystko powinno się oczyścić z rdzy i brudu. Tłoczek smaruje się specjalnym smarem który rozpuszcza się w płynie hamulcowym nie powodując zmian jego parametrów i robi się to tylko przy regeneracji jak tłoczek nie wraca po puszczeniu hamulca, jeżeli gumki osłaniające są ok i nie ma śladów wżer na tłoczku zostaw w spokoju.

Re: coś szumi z tyłu przy hamowaniu

: czw lut 26, 2009 23:03
autor: cens
Nessay pisze:witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
ja mam to samo, tylko w samochodzie marki kia. ponoc przy lekkim hanmowaniu hamuje tylko przod pojazdu a dopiero jak sie mocniej depnie po hamulcach to hamuje tył. dlatego pewnie z tyłu tarcze masz lekko pordzewiałe tak jak i u mnie... popieram pomysl zeby przy wymianie klockow zmienic tarcze bo ja swoje troche recznie "szlifowalem" ale niewiele to dalo.