Strona 1 z 7

Obraz świecy - co o tym sądzicie

: śr lut 25, 2009 09:48
autor: szalonykon
Witam,
Oto są zdjęcia świecy z cylindra, który mi nie chodzi (błąd P0302). Ma ona przejechane ok 500km. Co o niej sądzicie. Obrazek Obrazek Obrazek

: śr lut 25, 2009 10:06
autor: krzaś
Podejrzewam że do tego cylindra dostaje się zbyt dużo oleju i jest słabe spalanie. Wyczyść tą świece i zobacz czy znowu zastaniesz ją w takim stanie.

Tylko jedna świeca tak wygląda?

: śr lut 25, 2009 10:49
autor: szalonykon
Tak, tylko ta jedna. A co do świec wymieniałem już dwie i od razu były problemy z pracą tego cylindra.

: śr lut 25, 2009 11:14
autor: mate81
kable do sprawdzenia no i może już ci cewka niedomaga

: śr lut 25, 2009 12:29
autor: szalonykon
Kable wymieniłem, a iskra jest, bo wypiąłem przewód i podłączyłem świecę, na której iskra była.

: śr lut 25, 2009 17:08
autor: Jacek75
Taką świecę wymieniłbym natychmiast, pisałem chyba Tobie już w innym poście na ten temat. Jeżeli tylko jedna taka jest, to znaczy, że może iskra jest ale niewystarczająca z powodu samej świecy.

: śr lut 25, 2009 18:44
autor: szalonykon
Tylko,że to jest już druga świeca z tego cylindra. Jak założę trzecią to po paru dniach będzie tak samo wyglądać.

: śr lut 25, 2009 19:01
autor: Jacek75
No jak tak i jesteś pewny kabli i modułu zapłonowego to zostaje tylko wtryskiwacz: leje albo jest nieszczelny w osadzeniu - wtedy powinien być wokól niego jakiś syf.

apropo impulsatora, który kiedyś przerabiałeś - zrobiłeś go? (mam na zbyciu impulsator używany sprawny)

Chociaż błąd 16686 czy jak podałeś kiedyś hex 412E - oznacza przerwę w zapłonie, dlatego tak się czepiam świec, kabli, cewek, modułu zapłonowego. Wtryskiwacze - inne błędy (poza nieszczelnością wokół).
Jeżeli to już 2 świeca to przynajmniej świece wykluczyłeś.

: śr lut 25, 2009 20:03
autor: mate81
podmień kable na tym cylindrze i zobacz co będzie

: śr lut 25, 2009 20:11
autor: szalonykon
Odnośnie impulsatora - musiałem kupić nowy, bo nigdzie na szrotach nie było. Co do wtryskiwaczy to sprawdzałem, żadnego większego syfu wokół nich nie ma. Pożyczyłem stetoskop z pracy, spróbuje bez wyjmowania wtryskiwaczy posłuchać czy coś tam "pyka" w nich. Nowatorski sposób tylko nie wiem czy zda egzamin. Odnośnie cewki zapłonowej, dzwoniłem do serwisu gdzieś w Polsce, gdzie majster poradził jak sprawdzić cewkę zapłonową. A mianowicie kazał wziąć jakąś świecę z jedną elektrodą, obciąć ją i tak dotykać do masy. Jeśli będzie iskra to jest OK. Nie wiem, może źle gościa zrozumiałem, ale chyba tak gadał. To miało być coś w rodzaju świecy testowej. Znacie coś podobnego?

: śr lut 25, 2009 21:20
autor: AD6
To wygląda jak nagar spowodowany spalaniem oleju

: śr lut 25, 2009 22:41
autor: mrEd
miałem kiedyś coś takiego/podobnego w mk2 1.8 16V okazało się że pierścienie na 3 tłoku były pęknięte i olej dostawał się do cylindra.

: śr lut 25, 2009 23:17
autor: szalonykon
Na tym cylindrze mam kompresję 14 bar, to chyba raczej pierścienie nie są pęknięte.

: śr lut 25, 2009 23:19
autor: Jarowo
szalonykon, zmierz ty może ciśnienie sprężania bo coś mi się wydaje, że mrEd, wskazał dobry kierunek. P0302 oznacza że na drugim cylindrze nie pali lecz jednym z powodów tego błędu i tu cytat z opisu jego jest "engine mechanical fault" czyli usterka mechaniczna silnika. Błąd ten także powodują usterki elektryczne, ale przy takim obrazie świecy zaczął bym od wyeliminowania usterek czysto mechanicznych.