Strona 1 z 1

Nie działa zegar w liczniku

: wt lut 24, 2009 23:42
autor: pnowak2
Witam,

Dziś po odebraniu auta od mechanika, zauważyłem, że zegarek mi nie działa, co może być przyczyną ?
Mam licznik z predkosciomierzem i analogowym zegarem.

Dodatkowo widze ze licznik mi zawyża o 10km/h, czego to przyczyna ?

Mam licznik z indeksem 950.

: wt lut 24, 2009 23:52
autor: AIRWOLF
może ktoś coś dłubał tam , ja tak miałem jak uszkodziłem sprężynkę, to mi zawyżał
a zegarek to może jakiś pin we wtyczce się uszkodził albo nie łączy

: czw lut 26, 2009 10:11
autor: weryfany
Co do pinu to raczej wątpię, zegarek podłączony jest do zasilania i tyle nie ma opcji że coś nie łączy. Jeśli wskaźniki i kontrolki działają to najwidoczniej zasilanie jest ale uszkodzona folia z tyłu licznika może to powodować.
Może czas na licznik z obrotkiem :)

: czw lut 26, 2009 10:16
autor: bandit_600
Jak będziesz potrzebował mam taki licznik z zegarkiem :food:

: czw lut 26, 2009 11:03
autor: memberofhs
Koledzy, by nie zakładać kolejnego tematu, pytam tu: mnie nie działa obrotomierz w moim mk2 diesel. Znaczy się... zamiast pokazywać 900 obrotów, pokazuje 500. I tak stoi, dopiero jak rpzegonię auto do 3 tys. czy więcej, to czasem, ale nie zawsze, zaskakuje. Zauważyłem, że taki cyrk się robi jak jest zimno na dwore. A jak jadę szybciej to ewidentnie słyszę, jakby pod maską coś szkrobało, jakby obrotomierz dostawał sygnał, a gdzieś jednak ślizga, i nie umie zadziałać. Mówię, czasem działa, czasem nie. Nie mylić tego z tym, że cały czas jest na 0, bo nie jest. Jest na 500, a powinien być na 900. Gdzieś ma zastój, ale na 200% działa.

: czw lut 26, 2009 11:15
autor: bongo
memberofhs, sprawdz styk W w alternatorze :bajer:

: czw lut 26, 2009 11:31
autor: memberofhs
bongo, eee... :crazy: poszukam tego, dasz namiary gdzie tego szukać? Chodzi o te W na alternatorze.

: czw lut 26, 2009 12:29
autor: pnowak2
dobrze powiedziane, czas na licznik z obrotkiem.
Czy ktos ma w dobrym stanie ?

indeks 950, raczej dwie wtyczki bo autko rocznik 1988.

pozdrawiam.

: czw lut 26, 2009 12:38
autor: bongo
memberofhs pisze:dasz namiary gdzie tego szukać?
Proszę: Obrazek

: czw lut 26, 2009 13:35
autor: memberofhs
bongo, dałbym Ci punkta, ale nie widzę tejże opcji u Ciebie. Także dziękuję. PS: to ten czerowny kabelek z białą wtyką? Mam obrotomierz elektroniczny? Prędkościomierz też? Nie ma już na linkę? Pytam, bo wcześniej miałem Peugeota z 93 roku, i miał linkę, a golf starszy (91 rok) i ma elektroniczy impulsator? Zarówno dla obrotomierza jak i dla prędkościomierza? Czy prędkościomierz np. na linkę, a obrotomierz na prąd? I ostatnie pytanie: tego kabla (stojąc przed autem, oczami w stronę szyby przedniej) szukać po lewej czy po prawej u alternatora? mam mk2, 1.6 turbo diesel z IC.

: czw lut 26, 2009 13:58
autor: bongo
memberofhs, Tak,to ten kabelek.Co do napędu,licznik jest napędzany linką,obrotomierz jest elektroniczny.
memberofhs pisze:szukać po lewej czy po prawej u alternatora?
Po lewej jest pasek...

: czw lut 26, 2009 14:03
autor: memberofhs
Jeszcze raz bongo dziękuję za pomoc, wybacz za głupie i nieprzemyślane pytanie... Podejrzewasz, że coś z tym kabelkiem jest nie tak, że mi przerywa? Wspominałem, że coś mi szkrobie pod maską, jak jadę szybciej a obrotomierz nie działa. Coś się mieli tam...Przestaje jak obrotomierz wskoczy na te obroty co ma, jak się "obudzi". Stawiasz na kabel? Na styki? Czy jak? :grin: