Strona 1 z 1

dokrecenie lozysk przednich prosba o rade

: pn lut 23, 2009 22:36
autor: golfmaniac22
mianowicie wymienialem lozyska przednie w moim mk4 i niewiem jak mocno dokrecic nakretke na piascie ta ktora trzyma poloske z piasta mam na kolach delikatny luz i niewiem czy mocniej je dokrecic czy tak ma byc mam klucz dynamometryczny moze ktos wie jakim momentem trzeba je dokrecic z gooory wieelkiee dzieki za rady

: pn lut 23, 2009 23:02
autor: Pyton50
śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.

: wt lut 24, 2009 00:24
autor: golfmaniac22
Pyton50 pisze:śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.
dzieki za odpowiec jutro tak zrobie dociagne je dzieki wielkie :pub:

: wt lut 24, 2009 09:43
autor: indyczes
U mnie przy wymianie przedniego łożyska mechanik dokręcał kluczem dynamometrycznym, wcześniej szukał w jakiejś książce jakim momentem dokręcić. Tak więc producent na pewno zaleca dokręcenie tej nakrętki odpowiednim momentem.
Pozdrawiam.

: śr lut 25, 2009 00:54
autor: struna7
Pyton50 pisze:kluczem nasadowym z przedłużką
bez przesady
nasadówka + fajka, niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula

: śr lut 25, 2009 01:08
autor: Pyton50
Wszystko ok.Momenty dynamometryczne są przypisane serwisowo do wszystkich śrub,ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało :bajer:

: śr lut 25, 2009 01:15
autor: struna7
ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało
co innego jesli masz cos odkrecic a przykrecic

: śr lut 25, 2009 12:44
autor: sas_gti
w mk2 ten moment to 230 Nm i nie odwazył bym się przekręcać tego na oko. Sprawdziłbym ile ma być w mk4 i ewentualnie dokręcił samemu zwykłym kluczem i pojechał do najbliższego warsztatu na dociągniecie momentem (gdybym nie miał klucza dynamotr.) Jak ktoś uważa że dokręcanie kluczem dynamoetrycznym jest niepotrzebne i to nadgorliwość to chętnie posłucham jego uzasadnienia.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 11:47 ]
struna7 pisze:niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula
2 metrowa przedłużka hmm :bajer:
przedłuzka to coś takiego i chyba o to koledze chodziło a nie o przedłużanie klucza
Obrazek

: pn lis 09, 2009 22:11
autor: tasmanryu666
czy ktoś wie może z jakim komentem dokręca się tylne łożyska w mk3 vr6!!! HELP

: pn lis 09, 2009 22:23
autor: tympy mechanik
ja proponuje 200niutków dokręcić ten przegub w mk4 a co do łorzysk w mk3 vr6 to tam sie nie dokreca łożysk momentem ponieważ są to łożyska stożkowe i dokreca sie je najpierw do poczucia oporu na kluczu tak bez przesady a później lekko sie luzuje zakłada zabezpieczenie i zawleczke i całe dokrecanie

: pn lis 09, 2009 22:32
autor: DariuszK
Przednia piasta  
Etap 1 200(Nm)
Etap 2 Odkręcić 180(°)
Etap 3 50(Nm)
Etap 4 60(°)

Przednia piasta Śruba sześciokątna  
Etap 1 250(Nm)
Etap 2 90(°)
Etap 3 Odkręcić180(°)
Etap 4 250(Nm) Etap 5

tak to wyglada, ale szczerze to nigdy nie widzialem zeby ktos dokrecał wg opisu i dynamometrem

: ndz lis 15, 2009 15:54
autor: idol
w mk 4 przegub dokręcamy siłą 120 Nm