Strona 1 z 1

Golf 1,6 2000r 120tys przebiegu P0420

: pn lut 23, 2009 19:35
autor: lokop
Mam problem z zapalajaca sie kontrolka check engine. Tester diagnostyczny wyswietla blad: P0420 tj: Converter - Low Efficiency or Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Po polsku to cos jak:Konwerter – niska wydajność D
Czy "Konwerter" mam rozumiec jako katalizator? Czy to znaczy ze kwalifikuje sie on do wymiany?
Dodam ze auto jezdzi normalnie, przyspieszenie, spalanie itp w normie. Wchodzi na obroty normalnie, pracuje rowno. Kontrolka po skasowaniu ponownie zapala sie po kolo 20 do 60 kilometrow.
Czy katalizator mogl wyzionoc ducha po 120000kilometrow?? Czy przyczyny szukas z zlym spalaniu mieszanki spowodowanym np zlym stanem swiec?

: pn lut 23, 2009 20:22
autor: greg
sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie wydechowym polegającej na zaciąganiu powietrza do środka

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 7:23 pm ]
lub też nieszczelność układu dolotowego

: wt lut 24, 2009 00:32
autor: lokop
Nie wydaje mi sie aby te nieszczelnosci byly tego przyczyna (nie slychac zadnycn nieszczelnosci zarowno od strony dolotu ani wydechu) Potrafil bym je uslyszec. Ale jak bedzie pogoda to sie jeszcze poloze pod autem i obslucham i ogladne z bliska :bajer: . Zawsze to jakis trop. Dzieki za sugestie.
A swoja droga to skad komp steruajcy wie ze sklad spalin jest zly skoro za katalizatorem nie ma ju sondy?

: wt lut 24, 2009 00:41
autor: norek111
lokop pisze:A swoja droga to skad komp steruajcy wie ze sklad spalin jest zly skoro za katalizatorem nie ma ju sondy?
ale jest przed katalizatorem P0420 "System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

: wt lut 24, 2009 00:46
autor: lokop
Wiec dlaczego komunikat kodu mowi o niskiej wydajnosci katalizatora? A nie o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej miesznce. Tym samym czyjnik ktory jest przed katalizatorem nie moze informowac o zlym dzialaniu tego katalizatora.

: wt lut 24, 2009 01:01
autor: norek111
na pewno za katem nie masz sondy ?

: wt lut 24, 2009 01:13
autor: lokop
To stwierdzenie czy pytanie? Wiem ze sa uklady z dwiema sadami ale nie przypuszczam aby 9 letnie auto bylo ju w nie zaopatrzone. Jesli jest 2ga sada za katem to zaweza to bardzo obszar poszukiwan. Dzieki za podpowiedz.

: wt lut 24, 2009 01:17
autor: norek111
katalizator nie musi być do wymiany nieraz sonda pada i daje takie komunikaty

[ Dodano: 24 Lut 2009 00:19 ]
podjedz do warsztatu i niech sprawdza sondę

: wt lut 24, 2009 02:02
autor: lokop
Sonda ok. Tester na bierzaco pokazuje jej poczynania.

: śr lut 25, 2009 00:56
autor: struna7
moze byc czujnik recylkulacji spalin

: ndz maja 17, 2009 18:59
autor: lokop
A jednak 9 letnie auto ma ju 2 sondy. Wymienilem katalizator skasowalem blad i jak narazie ok, kontrolka sie nie zaswiecila. Miejmy nadzieje ze tak ju zostanie. Nawiasem mowiac to ju 2 przypadek ze katalizator tak szybko wyzionol ducha, pierwszy mialem w Pasacie z 97roku 1.8 20V po 170 000km a teraz w Golfie 1.6 z 2000r. po 120 000km cos te katy malo zywotne w VW.