blad chlodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
blad chlodzenia
witam wszystkich
mam pytanie dotyczace bledu jaki pojawia mi sie w golfie tdi silnik arl. auto kiedy dluzej postoi w zimnej temperaturze ( okolice zera i mniej ) zaraz po odpaleniu sygnalizuje blad plynu chlodniczego. wowczas miga kontrolka wody i na kompie pojawia sie napis STOP. nastepnie gasze auto i odpalam je ponownie - problemu nie ma. dodam ze plyn chlodniczy wymieniony. po podlaczeniu vag pojawil sie blad czujnika wody. mechanik mowi, ze do wymiany jest sam czujnik ( jest on dostepny jako zamiennik ).
i tutaj moje pytanie - czy bedzie to czujnik czy moze tez byc to co innego? czy spotkal sie ktos z takim bledem ??
dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
mam pytanie dotyczace bledu jaki pojawia mi sie w golfie tdi silnik arl. auto kiedy dluzej postoi w zimnej temperaturze ( okolice zera i mniej ) zaraz po odpaleniu sygnalizuje blad plynu chlodniczego. wowczas miga kontrolka wody i na kompie pojawia sie napis STOP. nastepnie gasze auto i odpalam je ponownie - problemu nie ma. dodam ze plyn chlodniczy wymieniony. po podlaczeniu vag pojawil sie blad czujnika wody. mechanik mowi, ze do wymiany jest sam czujnik ( jest on dostepny jako zamiennik ).
i tutaj moje pytanie - czy bedzie to czujnik czy moze tez byc to co innego? czy spotkal sie ktos z takim bledem ??
dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
vw > all
Re: blad chlodzenia
Miałem dokładnie taki sam problem jak ty. W moim przypadku winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. PozdrVWiam
Czujnik mam zastępczy ponieważ nie mieli oryginalnego na stanie i kosztował 70 zeta ale z tego co wiem to przepłaciłem bo kupowałem w sklepie a nie w aso ale lepiej jest dołożyć i kupić oryginał.majkitdi pisze:dzieki ziomus napisz jeszcze gdzie kupiles czujnik ( czy aso czy zamiennik ) i ile CIe kosztowal
niestety jestem zmuszony odkopac temat.
wymienilem czujnik o ktorym pisali koledzy wyzej i blad nie ustapil.
dzisiaj podjechalem ponownie do mechanika i on postawil na czujnik znajdujacy sie przy zbiorniczku. i chyba ma racje, bo odlaczajac czujnik od zbiorniczka wyrownaczego blad pokazuje sie za kazdym razem ( identycznie tak jak jest rano zaraz po odpaleniu ). i tutaj prosba o sugestie - co wymienic? mechanior zasugerowal kupno calego zbiorniczka i wymiana go. czy rozwiaze to problem?
wymienilem czujnik o ktorym pisali koledzy wyzej i blad nie ustapil.
dzisiaj podjechalem ponownie do mechanika i on postawil na czujnik znajdujacy sie przy zbiorniczku. i chyba ma racje, bo odlaczajac czujnik od zbiorniczka wyrownaczego blad pokazuje sie za kazdym razem ( identycznie tak jak jest rano zaraz po odpaleniu ). i tutaj prosba o sugestie - co wymienic? mechanior zasugerowal kupno calego zbiorniczka i wymiana go. czy rozwiaze to problem?
vw > all
ten czujnik odpowiada wyłącznie za sygnalizowanie niskiego poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli masz mało płynu to dolej, a jeśli jest go wystarczająco dużo to warto przeczyścić styki na czujniku i te dwa druciki które wchodzą do wnętrza zbiorniczka..majkitdi pisze:on postawil na czujnik znajdujacy sie przy zbiorniczku
dopiero później bawić się w ewentualną wymianę
- Kajzer-K1
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
- Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
- Kontakt:
majkitdi,
Widzisz i ktoś ci źle powiedział bo wymiana czujnika temperatury nic nie daje bo nie ma z tym nic wspólnego
Błąd ten powoduje czujnik poziomu płynu w zbiorniczku (dwa pręciki w środku zbiorniczka wyrównawczego)
Wiesz ja zrobiłem sobie to sam nie jestem pewien czy dostaniesz taki czujnim i za jakie pieniądze ale najp[ierw spróbuj zrobic to co ja ( od tamtej pory mam spokój)]
Mianowicie:
1-spuść płyn ze zbiorniczka- powinien być korek spustowy przy dolnej części chłodnicy zleci jakieś 2do 3 litrów
2-zdemontuj zbiorniczek i wymyj go nawet możesz użyć bęzyny ekstrakcyjnej lub czegoś podobnego, następnie wypłukaj gorącą wodą dokładnie z całego syfu
3-zamontuj zbiorniczek
4-uzupełnij płyn do stanu
5-odpal autko niech pochodzi kilka minut później sprawdź jeszcze raz poziom płynu i ewentualnie uzupełnij
W taki sposób ja się pozbyłem problemu już mi sie to nie pojawia.
Może zaoszczędzisz kilka ładnych pln'ów a wykonanie tego jest banalnie proste i trwa 20 minut z wypiciem browara
[ Dodano: 04 Mar 2009 15:10 ]
Widzisz i ktoś ci źle powiedział bo wymiana czujnika temperatury nic nie daje bo nie ma z tym nic wspólnego
Błąd ten powoduje czujnik poziomu płynu w zbiorniczku (dwa pręciki w środku zbiorniczka wyrównawczego)
Wiesz ja zrobiłem sobie to sam nie jestem pewien czy dostaniesz taki czujnim i za jakie pieniądze ale najp[ierw spróbuj zrobic to co ja ( od tamtej pory mam spokój)]
Mianowicie:
1-spuść płyn ze zbiorniczka- powinien być korek spustowy przy dolnej części chłodnicy zleci jakieś 2do 3 litrów
2-zdemontuj zbiorniczek i wymyj go nawet możesz użyć bęzyny ekstrakcyjnej lub czegoś podobnego, następnie wypłukaj gorącą wodą dokładnie z całego syfu
3-zamontuj zbiorniczek
4-uzupełnij płyn do stanu
5-odpal autko niech pochodzi kilka minut później sprawdź jeszcze raz poziom płynu i ewentualnie uzupełnij
W taki sposób ja się pozbyłem problemu już mi sie to nie pojawia.
Może zaoszczędzisz kilka ładnych pln'ów a wykonanie tego jest banalnie proste i trwa 20 minut z wypiciem browara
[ Dodano: 04 Mar 2009 15:10 ]
Kolega mnie uprzedził o 2 minutki ale ma zupełną racjęten czujnik odpowiada wyłącznie za sygnalizowanie niskiego poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli masz mało płynu to dolej, a jeśli jest go wystarczająco dużo to warto przeczyścić styki na czujniku i te dwa druciki które wchodzą do wnętrza zbiorniczka..
dopiero później bawić się w ewentualną wymianę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości