Chodzi mi o dźwięk grafitowego Golfa ze sceny w 2min 30sek. Na grillu ma niby napisane TDI. I, że TDI może tak brzmieć czy to tylko prowokacja na grillu. Jak uzyskać taki dźwięk?
Klatka z filmu:
: pn lut 23, 2009 02:21
autor: Michał_1977
Pogadaj z kolegą arwam.On powinien Ci to wyjaśnić.Dobry jest w te klocki...
Mi podał link youtube z bardzo podobnym dźwiękiem.
: pn lut 23, 2009 13:09
autor: eldorado84
no własnie wiadomo już coś z tym dźwiękiem? Fajnie to brzmi
: pn lut 23, 2009 14:53
autor: RA_FEEL_IT!
Dajcie info jakieś dajcie, dajcie
: pn lut 23, 2009 16:23
autor: GarageBoy
Autka z najwyższej pułki
A z wydechem to nie takie proste, pewno gośc miał ostro dłubnięty silnik
: pn lut 23, 2009 16:25
autor: D1_PITER
W miare proste jeśli masz benzyniaka, w dieslu nie wiem czy to jest wogóle wykonalne. Czekamy na wypowiedź 'kogoś w temacie'.
Chodzi mi o dźwięk grafitowego Golfa ze sceny w 2min 30sek. Na grillu ma niby napisane TDI. I, że TDI może tak brzmieć czy to tylko prowokacja na grillu. Jak uzyskać taki dźwięk?
to prowokacja jest bo to był silnik benzynowy prowdopodobnie 16V ze strumienicą w układzie tylko nie radzę do TD czy TDI zakładać strumionki bo się turbiny będą błyskawicznie kończyć.
gdyby to był diesel to choć trochę by dymku zostawił a tu całkowicie czysto i nie klekotał ani trochę.
jak chcesz podobny dźwięk uzyskać to musisz założyć dużą turbinę na wastegate i zrobić układ wydechowy przelot z jedną ewentualnie dwiema puszkami rezonansowymi ( tłumiki przelotowe.
Jednak takie turba są obarczone wadą dużej bezwładności czyli auto nie reaguje odrazu na wciśnięcie pedału gazu a tylko po chwili zaczyna ciągnąć pełną mocą
Natomiast turbiny VNT wyciszają wydech.
: pn lut 23, 2009 19:55
autor: Maclaim
Nie powiem jak ( bo nie wiem ) ale powiem że jest to osiągalne do wykonania jeśli chodzi o silniki TDI, w USA takie zabiegi kosztują przeciętna klasę budżetową ( kumpla mam w USA ) jeśli chodzi o Europe, to wiem że w Hiszpanii i Niemczech widziałem TDI o podobnych biciach z wydechu ( śmigam Tirem i na parkingach i miastach różne widzi się czasem okazy )
I jak ktoś mi powie, że zrobie taki dzwięk zmieniając jedynie wydech, to nie uwierze Na to składa się wiele czynników (nie zrobissz z 1.6 formuły)
No i po drugie, to strasznie głośno będzie to wszystko chodziło, tak że z kilometra ludzie będą się oglądac (na auto do codziennego użytku to troszku nie halo )
: wt lut 24, 2009 00:08
autor: D1_PITER
Słuchajcie a co powiecie na bulgot Subaru? Czym to jest spowodowane? Bo z tego co czytałem to ten bulgot robi nierównoodległościowy kolektor wydechowy. A i drugie pytanie czy przy kolektorach wydechowych typu 4-2-1 zmienia się dźwięk wydechu?
: wt lut 24, 2009 00:23
autor: To_mas
Leśniak Robert pisze:
sam,jestem ciekaw ..
do golfa pasuje dźwiek wydawany przez R32
: wt lut 24, 2009 00:28
autor: Robert KR
a mój post wcięło
To_mas pisze:do golfa pasuje dźwiek wydawany przez R32
i najlepiej to R32 mieć pod maską
: wt lut 24, 2009 00:37
autor: arwam
No i po drugie, to strasznie głośno będzie to wszystko chodziło, tak że z kilometra ludzie będą się oglądac (na auto do codziennego użytku to troszku nie halo )
w turbo dieslu jest inaczej bo turbo sporo wycisza
[ Dodano: 23 Lut 2009 23:42 ]
D1_PITER pisze:Słuchajcie a co powiecie na bulgot Subaru? Czym to jest spowodowane? Bo z tego co czytałem to ten bulgot robi nierównoodległościowy kolektor wydechowy. A i drugie pytanie czy przy kolektorach wydechowych typu 4-2-1 zmienia się dźwięk wydechu?
w subaru masz silnik typu bokser i to całkiem inaczej pracuje.
Tak samo inaczej pracują silniki 6-cyl. rzędówka R6 , VR6 i V6
każdy mimo że ma tyle samo garów to pracuje diametralnie inaczej mimo że zapłon odbywa się co 120* obrotu wału korbowego.
kolektorem delikatnie tylko zmienisz pracę silnika ale nie licz na to że nie obliczony kolektor Ci podniesie parametry co najwyżej je pogorszy