Nie pali po dniu postoju :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tom_boy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 21, 2005 19:19
Lokalizacja: Trzebinia

Nie pali po dniu postoju :(

Post autor: tom_boy » ndz lut 22, 2009 18:26

Witam

Mam taki problem...
Zostawiam samochód na jeden dzień i później na drugi dzień nie mogę go zapalić...
Wydaje mi się ze nie ma siły obrócić wałem... Akumulator ( akumulator jest nowy) jak wezmę do ładowania to jest naładowany po 30min Miernik pokazuje 12,2 V po wyciągnięciu "rozładowanego" akumulatora... Akumulator jak podładuje to pali normalnie, ładowanie ma w okolicach 14V no chyba ze powlaczane jest wszystko to wtedy spada troszke... Dziwne jest to ze jak ma wyzsze obroty to mniejsze jest ładowanie, a wieksze ładowanie jak mniejsze obroty... Odłączone jest wszystko... Prądu nie kradnie bo mierzyłem...
Nie mam pojęcia o co mu chodzi juz...

Mk 2
1990
1,8 RP nie zagazowany
olej: polsyntetyk
swiece nowe NGK
kable nowe NGK
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 18:30 przez tom_boy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hwktor12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 15, 2009 21:23
Lokalizacja: proszowice
Kontakt:

Post autor: hwktor12 » ndz lut 22, 2009 18:51

To że jak są większe obroty to mniejsze ładowanie to nic złego bo raz że silnik więcej prądu potrzebuje a dwa regulator dba żeby nie był za duży prąd ładowania (też zależny ile spada to ładowanie 0.5 wolta więcej????) Druga sprawa
tom_boy pisze:po 30min Miernik pokazuje 12,2 V
tak pokazuje po naładowaniu???? jeśli tak to troszkę mało...
Jeśli nie masz amperomierza w prostowniku to ładuj aku aż zacznie gotować
Następna sprawa to czy masz odpowiednio "duży" akumulator do tego silnika tzn wartość amperogodzin (Ah) i jaki jest prąd rozruchowy??? 1.8 to spory silnik jeśli aku jest mały to w lecie możesz tego nie odczuwać ale w zimie spada sprawność baterii.
Następnie
tom_boy pisze:Wydaje mi się ze nie ma siły obrócić wałem...
możliwe że rozrusznik jest już wyrobiony na łożyskach ślizgowych i ciężko go obrócić to jest częsta przyczyna.... :bajer:


Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz lut 22, 2009 19:20

Zrób jeszcze tak: naładuj go te 30min, potem odstaw aku na jakąś godzinkę i sprawdź czy napięcie spada poniżej 12V jeśli tak oznacza że nadal jest niedoładowany, ładuj go prądem równym 1/10 pojemności (np aku 64Ah powinno się ładować prądem 6,4A czysto teoretyczynie przez jakieś 10 godzin). Jeśli po np. 6-7 godzinach ładowania nadal będzie słabo kręcił oznacza że tak jak pisze kolega hwktor12, padają żłożyska alternatora lub szczotki są do wymiany.



tom_boy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 21, 2005 19:19
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: tom_boy » ndz lut 22, 2009 19:22

Tak sie starałem i taknie dokladnie napisalem :/

Akumulator pokazuje 12- 12,2 V po wyciągnieciu go z auta do ładowania "oczko" w aku zielone jest
Po naładowaniu pokazuje 12,8 V
Akumulator ładuje się sie góra 30 min i pokazuje full - rowniez swieci na zielono "oczko" w aku
Akumulator Centra Futura + 50Ah 510A
Na rozruszniku wymieniałem tuleje mosiezne oraz bendix jakis rok temu
Przypominam ze auto zapala po wlozeniu naladowanego aku
Ładuje go pradem 4A
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:23 przez tom_boy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hwktor12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 15, 2009 21:23
Lokalizacja: proszowice
Kontakt:

Post autor: hwktor12 » ndz lut 22, 2009 19:34

"kwiatek" dobrze mówi z tym prądem ładowania
tom_boy pisze:Akumulator Centra Futura + 50Ah 510A
Ale tak jak mówiłem ten Twój akumulatorek jest troszkę malutki ja mam w moim 1.4 aku 55Ah prądu rozruchu nie pamiętam ale coś koło tego. Ile ma ten twój aku bo na centr 4 lata to już full
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:35 przez hwktor12, łącznie zmieniany 1 raz.



tom_boy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 21, 2005 19:19
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: tom_boy » ndz lut 22, 2009 19:42

OK jst 50 Ah ale prąd rozruchowy ma 510A
Aku ma dokladnie rok
Kupilem 50 Ah z tego wzgledu tylko ze jezdze na krotkich trasach czasem; przewaznie jakies 15 km dziennie (wiem wiem - rower by wystarczyl - ale zimno w zimie na "pedale" :grin: )



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz lut 22, 2009 19:45

Miałem to samo w RP, do wymiany były tuleje w rozruszniku. Też akumulator miałem w miarę dobry i w ciągu dnia palił, ale po nocy na zimnym ciężko kręcił.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:48 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.



Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » ndz lut 22, 2009 19:45

Nie wydaje mi się żeby aku 50 Ah był za mały. U mnie (1,8 GU) jest 45 Ah i kręci bez problemu. Może jest gdzieś zwarcie w instalacji samochodu i podczas postoju jest to przyczyną rozładowania. Może akumulator ma uszkodzenie wewnętrzne (starość ?) i już nie "trzyma"?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz lut 22, 2009 19:57

tom_boy, w takim razie masz dobry akumulator (chińskie mierniki mają baaardzo dużą niepewność pomiaru - zmierz napięcie na aku w innym samochodzie i będziesz miał porównanie) przyjrzał bym się szczotkom czy nie są na wykończeniu lub nie są połamane (raz mi się właśnie ułamała efekt taki jak opisujesz), a następnie łożyskom altka może były wadliwe lub jakiś syf się dostał i zostały przytarte jak pisze wachelo.



Awatar użytkownika
hwktor12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 15, 2009 21:23
Lokalizacja: proszowice
Kontakt:

Post autor: hwktor12 » ndz lut 22, 2009 20:18

Reasumując
Wymieniałeś tulejki w rozruszniku (w przeciągu roku prawie nie możliwe żeby się wytarły)
Ładowanie ma 14V czyli dobre,
tom_boy pisze:Akumulator pokazuje 12- 12,2 V po wyciągnieciu go z auta do ładowania
Raczej zwarcie w instalacji go nie męczy bo przy 12V powinien bez problemu zapalić. dziwna jest jedna rzecz
tom_boy pisze:Po naładowaniu pokazuje 12,8 V
mało mało mało albo za krotko ładujesz albo rzeczywiście akumulator się kończy czasem się zdaża że w którejś z cel odpada ołów z płytki i osiadając na dnie zwiera celę co obniża pojemność. Najlepiej było by go sprawdzić Aerometrem ale to już teraz żadko kto ma. Słuchaj z tego co wiem to Centra się ostatno strasznie pogorszyła u mnie w firmie jest kilka maszyn budowlanych paręnaście ciężarówek i wszystko chodziło na centrach do okresowej wymiany aku w 4 ciężarówkach(po 2 aku na auto), po 2 tyg 4 nowe aku trafił szlak od tej pory kupujemy aku firmy JENOX i działają świetnie szczególnie w walcach gdzie wibracja starasznie szybko wykańcza akumulator.
Ale wracając do twojego problemu to
1 włóż sobie inny aku na cały dzień jeśli będzie dobrze wyeliminujesz usterkę rozrusznika, jeśli nie trzeba szukać przyczyny
2 podłącz aku do prostownika i ładuj aż zacznie w nim bulgotać potem odkręć wszystkie korki i sprawdź czy wszystkie cele bulgotają jeśli któraś nie znaczy że Centre szlak trafił
no i napisz co wyszło


Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 23, 2009 03:51

tom_boy, Zmierz napięcie pod obciążeniem. Podłącz miernik i zapalaj auto. Czasem aku luzem ma napięcie ok, a drastycznie spada pod obciążeniem . Ew. do elektryka, powinien mieć specialny woltomierz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości