błedy w golfie mk2 RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
błedy w golfie mk2 RP
Witam dzis z mechanikiem sprawdziłem bledy w swoim golfie w RP i wyskoczyły takie
-2342 sonda lambda
-2312 czujnik temperatury cieczy
-1111 uszkodzone ECU
i tu mam pytanie czy mogło to odrazu pasc za jednym razem tyle rzeczy ???
Mam taki objaw ze z rana jak odpale to obroty ledwie sie unosza i go zalewa bo kopci na czarno na gazie jest ok jak odrazu przelacze
i dzis tez zauwrzyłem ze jak daje mu po gazie to na benzynie tylko przerywa przy zmianie biegu
aha i sprawdziłem odrazu czujnik niebieski i wyszło ze jest ok sonda tylko szwankowała miala takie napiecie 0.70-025v tak spadało i wtedy obroty tez delikatnie
pomozcie mi bo sam teraz niewiem co mam wymienic jak na bledach wyskoczyły takie rzeczy
-2342 sonda lambda
-2312 czujnik temperatury cieczy
-1111 uszkodzone ECU
i tu mam pytanie czy mogło to odrazu pasc za jednym razem tyle rzeczy ???
Mam taki objaw ze z rana jak odpale to obroty ledwie sie unosza i go zalewa bo kopci na czarno na gazie jest ok jak odrazu przelacze
i dzis tez zauwrzyłem ze jak daje mu po gazie to na benzynie tylko przerywa przy zmianie biegu
aha i sprawdziłem odrazu czujnik niebieski i wyszło ze jest ok sonda tylko szwankowała miala takie napiecie 0.70-025v tak spadało i wtedy obroty tez delikatnie
pomozcie mi bo sam teraz niewiem co mam wymienic jak na bledach wyskoczyły takie rzeczy
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
aha a jak zobaczyc czy sonda dobra ??Dyziu14021991 pisze:Spróbuj odłaczyc sonde lambde i zobacz jak sie zachowuje bez ja mialem podobne objawy tylko ze jak silnik sie rozgrzał to go zalewało odłaczylem sonde i jest w pozadku narazie jezdze bez i powiem ze nawet mi mniej pali bez sondy
jak odepne to obroty maja byc ok rowne czy ma zgasnac silnik??
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
majekMK2 pisze:-2342 sonda lambda
jezeli jezdzisz na gazie to ten kod bedzie Ci wyrzucał
nie sadze ze to az tak skrupulatnie sprawdza wymien czujnik najwyzej.-2312 czujnik temperatury cieczy
pewnie pomyliles to z kodem 0 0 0 0majekMK2 pisze:-1111 uszkodzone ECU
czyli koniec zczytywania błedów.
na poczatek zrób reset, odepnij kleme od aku na 15 min , albo ( zawsze u mnie dziala ) odepnij szeroka wtyczke od ECU . Komp Ci nałapał błędów i dlatgo na PB szaleje i przeplata zobaczysz ze sie poprawi po reseciemajekMK2 pisze:pomozcie mi bo sam teraz niewiem co mam wymienic jak na bledach wyskoczyły takie rzeczy
Pozdro
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:00 pm ]
muzykant pisze:A ECU nie wchodzi w tryb awaryjny jak sonda jest odłączona?
wchodzi , w moim przypadku zre jak smok , 15 litrow LPG na 100 km , teraz pali 9-10 , czasem nawet 8 z gorszem
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
ok jutro sprawdzeMaja byc rowne nie powinien zgasnac
no miałem wtedy reset zrobiony i wtedy kody sprawdziłem i jezdziłem tylko 30km na benzynie bez wlanczania gazu i wtedy jeszcze raz sprawdziłem i wyskoczyły trzy te bledy ponownieguti pisze:majekMK2 napisał/a:
-2342 sonda lambda
jezeli jezdzisz na gazie to ten kod bedzie Ci wyrzucał
ok to w sobote nastepna sie zajme tymguti pisze:wymien czujnik najwyzej.
przedchwilka zrobiłem drugi reset i jutro sie okaze czy wszystko gra z rana jak odpale czy nie bedzie kopcił i chodził jak traktorguti pisze:na poczatek zrób reset, odepnij kleme od aku na 15 min , albo ( zawsze u mnie dziala ) odepnij szeroka wtyczke od ECU . Komp Ci nałapał błędów i dlatgo na PB szaleje i przeplata zobaczysz ze sie poprawi po resecie
Pozdro
dam znac jutro narazie wszystkim dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 01:03 przez majekMK2, łącznie zmieniany 1 raz.
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
i pozniwj jak ECU jest odpiete to wtedy podpiac aku ? bez sensuTo_mas pisze:nie rozumiesz bo mi chodzi o to ze jak sie chce wypiąć wtyczkę ECU to najpierw sie powinno odpiąć aku.
zawsze odpinam samo ECU , na wylaczonym zaplonie oczywsicie i zawsze działało znaczy robie to raz na kilka miesiecy w sumie, ale np u kolegi w pasku b3 tez z RPkiem ktory co chwile potrzebował reseta bo mial co dwa dni problemy to odpinaluismy wtyczke ECU bez odpinania aku
to tak brzmi jakby wykrecac korki w domu , poznie przełacznikiem wylaczc zarowke na suficie ktora i tak juz nie swieci bo korki sa wykrecone
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 01:38 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
idź do podstawówki i naucz sie czytać ze zrozumieniem !!!! bo masz widze z tym wyraźne problemy.guti pisze:i pozniwj jak ECU jest odpiete to wtedy podpiac aku ? bez sensu
czy to takie trudne do zrozumienia ??To_mas pisze: mi chodzi o to ze jak sie chce wypiąć wtyczkę ECU to najpierw sie powinno odpiąć aku.
nigdzie nie napisałem ze jak ecu jest odpięte to wtedy odpinać aku... ale analfabetyzm widzę sie szerzy. Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator. NIE napisałem tez ze odpięcie tu czy tam robi różnice !! bo to jeden chu... bo i tak i tak będzie ten sam rezultat.
ale pisałem ze CZYTAŁEM ZE NIE POWINNO SIE ODPINAĆ WTYCZKI OD ECU JEŚLI SIE WCZEŚNIEJ NIE ODPIĘŁO AKUMULATORA (takie to trudne do zrozumienia ??)
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
to chyba ty masz cos ze zrozumieniem, mowisz ze nie powinno sie odpinac ECU kiedy klemy sa na akumulatorze tak ? zeby odpiac wtyczke nalezy odpiac aku zeby nic sie nie popsuło , no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU jak juz komp nie ma pradu! odpina sie wtyczke i tyle, klemy moga byc podpiete.To_mas pisze:idź do podstawówki i naucz sie czytać ze zrozumieniem !!!! bo masz widze z tym wyraźne problemy.
ja sie pytam po co chcesz odpinac akumulator !!To_mas pisze:Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator.
wypinasz z ECU wtyczke i koniec, tam nie ma nic prawa sie zewrzec !
To_mas pisze:pisałem ze CZYTAŁEM ZE NIE POWINNO SIE ODPINAĆ WTYCZKI OD ECU JEŚLI SIE WCZEŚNIEJ NIE ODPIĘŁO AKUMULATORA (takie to trudne do zrozumienia ??)
no trudne do zrozumienia , w szczegolnosci jak piszesz
nigdzie nie jest napisane ze CZYTAŁES o takim manewrze, a jezeli czytales to prosze mi znajdz ten tekst , bedzie wiarygodne to co mowisz, bo roznica jest w tym ze ty czytałes , a ja resetowałem, jedni maja teorie i " ktos tam mowił " w jednym palcuu , a drudzy praktykujaTo_mas pisze:nigdy
zawsze przed odpięciem wtyczki od ECU najpierw odepnij kleme z aku !!!
pomysl sam, jaki cel ma odpinanie aku ,przed sciagnieciem wtyczki , byc moze z jakis wzgledów bezpieczenstwa , zeby tam sie nic nie zwarło , nie dotkneło itd
byc moze jakims cudem zwarcie sie zrobi ( predzej w totka wygram ) ale samo odpiecie aku juz jest resetem a tu jeszcze wtyczke odpinac,
mnie jest wygodniej odponac wtyczke , bo robie to jedna reka , juz mam wprawe, a nie zawsze mi sie chce szukac klucza zeby sciagac kleme, , ustawiac pozniej radio , zegarek itd. sa dwa sposoby : odpinasz kleme ,LUB sciagasz wtyczke , w zaleznosci jak komu wygodniej , mnie podpasiła wtyczka i tyle, wiec TY widze nie umiesz czytac ze zrozumieniem, nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ? lepiej sie zresetuje ? podwójny reset ? mocniejszy ? i nie pyskuj gosciu, bo to nie miejsca na Twóje twórcze wywody.
bo ani to miłe , ani madre, nie potrafisz prowadzic dyskusji to daj sobie spokój .
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 3:07 pm ]
a moze ty sobie tereaz hierarchie robisz,
najpierw kleme , a jak nie pomoze to resetowac wtedy jzu wtyczka, nie bawic sie odkrecanie
jezeli w tym zamierzeniu napisales to ok , w sumie jeden ch... czy odkrecasz kleme , czy sciagasz wtyczke.
ja zrozumialem ze przd sciagnieciem wtyczki odpinasz kleme, w tym sensie , ze sciagasz kleme, i odpinasz wtyczke ( bez sensu , no ale ok) tak samo jak sie zdejmuje kleme jak spawasz cos , jak sie bawisz w instalacji itd. jako takie zabezpieczenie , bo jako jeden z warunków reseta to niestey musze Cie zawiesc nie ma takiej procedury , klema - wtyczka, jedno wystarczy
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
co za analfabetaguti pisze:no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU jak juz komp nie ma pradu!
NIE PISAŁEM ZE PÓŹNIEJ MUSI ODPINAĆ WTYCZKE !!!guti pisze:no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU
napisałem ze to jedno co zrobi ale pisałem tylko o fakcie ze nie powinno sie odpinać wtyczki ECU przy podłączonym AKU !!!! TYLE
czytać sie naucz..... !!!To_mas napisał/a:
Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator.
ja sie pytam po co chcesz odpinac akumulator !!
wypinasz z ECU wtyczke i koniec, tam nie ma nic prawa sie zewrzec !
jakbym pisał z 10 latkiem
chłopie poczytaj co napisałem a potem pisz swoje.
guti pisze:a moze ty sobie tereaz hierarchie robisz,
najpierw kleme , a jak nie pomoze to resetowac wtedy jzu wtyczka, nie bawic sie odkrecanie
chłopie bo sie przewrócęguti pisze:nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ?
nie da sie prowadzić dysksji z kimś kto nie umie czytać ze zrozumieniem i wciska jakieś domysły.guti pisze:nie potrafisz prowadzic dyskusji to daj sobie spokój .
no w końcuguti pisze:ja zrozumialem ze przd sciagnieciem wtyczki odpinasz kleme, w tym sensie , ze sciagasz kleme, i odpinasz wtyczke ( bez sensu , no ale ok)
ile to mozna razy pisać widze ze w końcu użyłeś mózgu przeczytałeś jeszcze raz i zrozumiałeś co wyraźnie jest napisane bez zadnych tekstów które ty wymysliłeś w sęsie zeby odpinać 2 razy itd....
chłopie czytaj uważnie co piszę bo wyskakujesz z takimi domysłami tekstami ze mało z krzesła nie spadłem.
nie wiem gdzie cztałem i pisze juz któregoś posta ze chodzi o to: zeby nie odpinać wtyczki przy podłączonym aku TYLE . kropka koniec.
nie wiem co sie moze stać jak sie odpina tak jak Ty moze nic a moze za którymś razem coś jebnie a moze poprostu ktoś kto to pisał a ja przeczytałem nie miał racji !!
Więc juz nie wymyślaj czegoś czego nie napisałem.
typu:
NIGDZIE NIE PISAŁEM ZE BY ODPINAĆ 2 RZECZY pisałem tylko o kolejności jesli ktoś chce odpiąć sterownik(np w celu wyciągnięcia go)guti pisze:nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ? lepiej sie zresetuje ? podwójny reset ? mocniejszy ? i nie pyskuj gosciu, bo to nie miejsca na Twóje twórcze wywody.
poza tym uważam ze tą wtyczkę od ECU sie powinno jak najmniej razy ruszać.
pewno tak.guti pisze:pomysl sam, jaki cel ma odpinanie aku ,przed sciagnieciem wtyczki , byc moze z jakis wzgledów bezpieczenstwa ,
ale Ty praktykujesz inaczej i powodzenia.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 16:54 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 438 gości