Brak mocy, slabe przyspieszanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mecca

Brak mocy, slabe przyspieszanie

Post autor: mecca » śr wrz 07, 2005 15:38

Ludzie pomuszta mi zanim wszyscy mnie wyprzedzą
Mój golf II 1,6 cl gaźnik na gazie 5 biegowa skrzynia
czy to gaz czy beznzyna kończy przyspieszać zanim zaczyna :crazy:
140km/h a z górki z wiatrem pionowo w dół 150km/h jupi
ludzie czego to jest wina ??? zmieniłem koła na 14cali
na trzecim biegu dusze go nawet do 100km/h a i tak efekt jest mierny czemu ten wypasacz tak się grzebie to nie wiem
jak wiesz to powiedz ale pewnie nie wiesz bo żaden mechanik nie może mi pomoc
a może to normalne że on tak wolno jeździ ??
dobra nie zalezy mi juz na tej predkości ale żeby przyspieszenie chociaż było lepsze
POMOCY wołam ja i GOLF
a propo golfa przerabiam go wizualnie zaspawałem klamki listwy kierunkowskazy poszeze mu felgi stalowe i chcę dorysować biały pas jak w starskim i chatchu w tym filmie no nie hehe :) to narazie pozdrawiam tylko nie zapomnij mi pomóc CZECHY
Ostatnio zmieniony wt wrz 04, 2007 22:34 przez mecca, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maciek 1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: maciek 1.8 » śr wrz 07, 2005 16:05

proponował bym wymianę silnika hehe. a tak na poważnie to czego ty oczekujesz od 1.6?



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » śr wrz 07, 2005 16:15

maciek 1.8 pisze:proponował bym wymianę silnika hehe. a tak na poważnie to czego ty oczekujesz od 1.6?
no nie nie... nie przesadzaj... moj na 3 poszedl 120, a 140 na 5 to tak lekko bez wysilku specjalnego, a dalej nie mialem miejsca ale jeszcze bylo pod noga...
co do glownego problemu, to jak kompresja na cylindrach? duzo oleju zuzywa? moze po prostu jest zajezdzony... :otepienie:



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » śr wrz 07, 2005 17:15

maciek 1.8 pisze:proponował bym wymianę silnika hehe. a tak na poważnie to czego ty oczekujesz od 1.6?
Mój poszedł 180 i jak bym go jeszcze pocisnął to troszke bym z niego wydusił więcej.Fakt , że do tych 180 trzeba było go troszkę pociągnąć.
Ale 140 to jak już kolega napisał - bułka z masłem.


Black

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » śr wrz 07, 2005 17:22

Stawiam na zaplon.


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr wrz 07, 2005 17:33

Vmax pomiar to będzie bieg czwarty
po tym go poznasz cóż on jest warty
Wiele zaś przyczyn tego być może
Lecz da się mu pomóc - ja się założę
Mój rumak pocinał złoty dwadzieście
Lecz gdzieś w nim była nadzieja na jeszcze
Wreszcie przyspieszył, już się nie zaśnie
Gdy depcząc gaz w opór on niemal gaśnie
Już złoty czterdzieści śmiga jak żywo
Gdy napęd mu daje gaz, nie paliwo
Wymagał on pracy, biedne niebożę
Lecz teraz z klasą po świecie się wożę :)

historia oparta na faktach, kilka pierdół typu walnięty regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu, podstawka pod gaźnikiem, wieeeelka przerwa na świecy (gaz!!!), uszkodzony przełącznik termiczny w układzie ssącym (ciągnął cały czas gorące powietrze znadf kolektora) i poupalany palec rozdzielacza.
Wymieniony siłownik i podstawka, palec rozdzielacza, wymienione świece (Iskra do gazu - spoko, po NGK daję drugie miejsce), kable WN wymyte w denaturce, przewód podcićnieniowy do siłownika we wlocie powietrza zaślepiony, tak, aby ciągnął tylko zimne powietrze i nie otwierał wlotu ciepłego znad kolektora (szkoda kasy na nowy termoprzełącznik w układzie podciśnienia, skoro jeżdżę na gazie). A na deser z wlotu powietrza do filtra zdjąłem fabryczny chwyt (końcówkę), która stanowiła tylko zbędną zwężke w układzie ssącym, tak, że do filtra dostaje się max zimnego powietrza. I to jest to, zwłaszcza przy gazie. Wolne obroty skoczyły o prawie 200 obr/min w górę, czyli ok. 20%, musiałem zdławić gaźnik. Auto jeździ jak mała wyścigówka, pali 10 l gazu na 100 (miasto), a noga mi sie ostatnio zrobiła ciężkawa. A jeszcze do ustawienia mam kąt wyprzedzenia zapłonu (nie wiem nawet jak jest ustawiony), gaźnik i instalkę gazową. Czyli widoczne zmiany są, dotąd koszt ok. 200 zł.
A silnik tylko 1300 MH, skrzynia IV-ka



mecca

Post autor: mecca » śr wrz 07, 2005 17:53

kamil993 pisze:
maciek 1.8 pisze:.
co do glownego problemu, to jak kompresja na cylindrach? duzo oleju zuzywa? moze po prostu jest zajezdzony... :otepienie:
kompresja na cylindrach nie wiem jaka jest i nie wiem jaka powinna być ale mam ciśnieniomierz to sobie zmierze tylko napisz mi dokladnie jak mam to zrobić :) i ile ona ma wynosić!!!! co do oleju to zużywa nie no nie zużywa gdzieś tak litr na 10000 km świece ngk a zapłon ustawiał specjalista.
kiedy go kupiłem na 13 calowych kołach qyciągał 160km/h no teraz to juz jest kiepsko sam nie wiem co mam zrobic bo az sie boje do niego wsiadac o ja biedy nieszczesliwy malucha sie boje wyprzedzić POMOCY



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr wrz 07, 2005 18:04

Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie ssącym. U mnie przez podstawkę gaźnika i pękniętą membrane siłownika podciśnieniowego ciągnąl sobie bokiem powietrze i muuulił że hej. U Ciebie też są te dwa elementy.
Do siłownika podciśnieniowego ("puszka" przy aparacie zapłonowym) idzie wężyk. Odłącz go i spróbuj zassać powietrze z siłownika. Musi być szczelny, tj. ze sprawnego nie można zassać powietrza. Sprawdź wężyki podciśnieniowe czy są szczelne i wszędzie popodłączane.
Spróbuj przy pracującym silniku poprzechylać gaźnik (prawo-lewo, przód-tył), jeżeli zaczną falować obroty, oznacza to trafioną podstawkę pod gaźnikiem. To stosunkowo częsta usterka w starszych autach (guma z której jest zrobiona murszeje i kruszy się, ale widać to dopiero powyjęciu tej części).
Dawno temu wymieniałeś filtr powietrza, świece? Jaka jest przerwa między elektrodami świecy (jeśli są z 1 elektrodą masową)?
Koniecznie napisz, jaki miałeś rozmiar opon na felgach 13" (powinno być 155/(80)R13 lub 175/70R13), a jaki masz na 14" (powinno być 185/60R14).
Przyczyn może być jeszcze wiele:
- sprawdź, czy przy depniętym do oporu pedale gazu nastepuje pełne otwarcie przepustnicy, tj. jest ona pionowo lu niemal pionowo (ew. regulacja linki gazu)
- sprawdź, czy nie ma przebić na kablach WN (wyraźnie widać je w nocy, w ciemnym miejscu, po otwarciu maski przypracującym silniku, aha, może być widoczna poświata w kierunku wzdłuż kabli, ale to niekoniecznie oznacza, że są do bani, nie może być przebić do masy lub między kablami).
- sprawdź palec rozdzielacza i styki wewnątrz kopułki, czy nie są powypalane
- sprawdź hamulce, czy np. któreś z kół nie jest przyhamowywane na skutek zapieczenia zacisku, cylinderka lub mechanizmu hamulca ręcznego, albo niewłaściwej regulacji ręcznego
- można sprawdzić prawidłowość założenia paska rozrządu (na znaki, vide: każda porządniejsza serwisówka). W passacie miałem przesunięcie, mulił jak diabli

Jeśli świece są ok, filtr powietrza w miarę nowy, to możesz zmierzyć kompresję. Na rozgrzanym silniku wykręcasz wszystkie świece, gaz wciśnięty do oporu, naładowany full aku, przewód WN wychodzący z cewki do aparatu bodajże zdjęty z rozdzielacza i zwarty z masą. Dociskasz gumową główkę czujnika do otworu świecy, tak, aby połączenie było szczelne i druga osoba kręci rozrusznikiem przez chwilę (kilka-kilkanaście obrotów wałem korbowym). Czujnik zatrzyma wskazówke przy Pmax. Mierzysz P dla każdego cylindra. Jeśli są na niektórych spadki ciśnienia, wlewasz ździebko oleju silnikowego przez otwór świecy (kilka cm3) i powtarzasz pomiar. Jeśli P "na mokro" rośnie, problem dotyczy tłoka, cylindra, pierścieni, jeśli się nie zmienia - główicy lub zaworów.
Wartości ciśniena w 1.6 nie znam.

Powodzenia.



gosia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 13:15
Lokalizacja: chorzóVW/dąbrovwa g.

Post autor: gosia » śr wrz 07, 2005 18:31

mój golfik 1.3 wyciąga 150 szybciej sie boje :-)



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr wrz 07, 2005 18:39

gosia pisze:mój golfik 1.3 wyciąga 150 szybciej sie boje :-)
Hehe, skończę regulacje, i mój chyba też tyle pójdzie, może nawet na gazie...



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » śr wrz 07, 2005 18:45

czyś pisze:Wartości ciśniena w 1.6 nie znam.
a wartosc cisnienia wzorowa sprawdzic mozna sobie tutaj.
qrde na tej stronie jest chyba wszystko... :D odszukaj swoj silnik po pierwszych dwoch (w mk3 czasem trzech) znakach numeru silnika.
aha... jeszcze jedno... koniecznie napisz rozmiar opon, bo moze po prostu masz przeklamania na liczniku... jest gdzies kalkulator rzeczywistych predkosci (uwaga na razie wyniki sa chyba w mph mimo ze napisane jest ze w km/h) przyklejony w tematach.
jakby mial zapieczone hamulce to pewnie by napisal temat "felgi mi sie grzeja i czuje smrod" ale sprawdzic nie zaszkodzi...
Ostatnio zmieniony śr wrz 07, 2005 18:50 przez kamil993, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr wrz 07, 2005 18:47

Zmierz i napisz ile masz na poszczególnych garach, będziemy radzić



mecca

Post autor: mecca » czw wrz 08, 2005 09:04

dobra wielkie dzięki fajnie że są jeszcze ludzie którzy chcą pomóc troche potrwa zanim to wszystko sprawdze ale jak sprawdze to napewno napisze
PS Gosia ale mi pojechałaś ale wiem że to zarty i ty tak nie szalej po tych ulicach :)

pa wielkie dzięki



gosia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 13:15
Lokalizacja: chorzóVW/dąbrovwa g.

Post autor: gosia » czw wrz 08, 2005 10:37

:jezor: to wcale nie był żart !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości