Strona 1 z 2

Chwilowe zaniki mocy i problemy z temperatura silnika

: sob lut 21, 2009 12:35
autor: Wiśniowy18
Witam

Mam dwa problemy z moim autkiem

Pierwszy problem jest taki, że po przejechaniu 20km trasy mam temperaturę na wskaźniku minimum, gdy wjechałem w miasto postałem na jednych potem drugich światłach temperatura momentalnie wzrosła wskażnik był w połowie czyli normalna temperatura rozgrzanego silnika, wyjechałem z miasta na trasę i chwila moment spadł znowu na minimum. Czy to normalne czy coś jest nie tak ?

Drugi problem jest taki, że odczuwam chwilowe zaniki mocy, objawia się to tak że po przejechaniu np 20 km jade sobie normalnie nagle zwalniam skręcam jade te 30 - 40km/h redukcja do 3 i chce jechać ja mu gaz i czuje że on nie idzie w przód nawet obroty się nie zwiększają dopiero po chwili zaskakuje i już jest ok. Zdarza się to żadko, zarówno na rozgrzanym silniku jak i na zimnym.

Czy ktoś wie od czego mogą dziać się takie cyrki ?

: sob lut 21, 2009 12:50
autor: wolfzan
1.6 ABU, AEA czy AEE?
Wiśniowy18 pisze:po przejechaniu 20km trasy mam temperaturę na wskaźniku minimum, gdy wjechałem w miasto postałem na jednych potem drugich światłach temperatura momentalnie wzrosła wskażnik był w połowie czyli normalna temperatura rozgrzanego silnika, wyjechałem z miasta na trasę i chwila moment spadł znowu na minimum.
Miałem bardzo podobne objawy kiedy padła mi pompa wody.

: sob lut 21, 2009 12:54
autor: Paweł NPI
Wiśniowy18 pisze:jade te 30 - 40km/h redukcja do 3 i chce jechać ja mu gaz i czuje że on nie idzie w przód nawet obroty się nie zwiększają dopiero po chwili zaskakuje
Nie wiem jaka jest skrzynia u ciebie ale u mnie to raczej 30km/h i Redukcja na 3 bieg to raczej bezsens... przy takiej prędkości to raczej 2 bieg.
A co do temperatury to jaki poziom płynu masz?? Sprawdzałeś czy dolny wąż zimny??

: sob lut 21, 2009 12:57
autor: Wiśniowy18
Prawdopodobnie jest to ABU ale głowy nie dam, szukałem swego czasu oznaczenia i nigdzie nie ma na silniku wybitego oznaczenia :grrr:

Z tego co czytałem po różnych forach to prawdopodobnie jest to ABU bo mam wspomaganie i klimę.

: sob lut 21, 2009 13:05
autor: Paweł NPI
Wiśniowy18, A w bagażniku nie masz takiej karteczki 10cmx10cm?? tam jet wszystko od wyposażenia po wersję, moc oznaczenie i pojemność silnika.

: sob lut 21, 2009 13:27
autor: prezesik25
W dziale FAQ są gdzieś zdjęcia wszystkich silników występujących w MK3. Jeżeli chodzi o temp silnika to do wymiany termostat. Jeżeli masz silnik o oznaczeniu ABU to również w dziale FAQ jest mojego autorstwa fotoporada jak wymienić termostat. Ps. jak będziesz kupował termostat to nie bierz francuskiego VERNETA tylko niemiecki WAHLER. Ja dziś będę zmieniał na niemiecki, bo te francuskie są do d...

: sob lut 21, 2009 13:33
autor: Wiśniowy18
Zaraz zajrzę do bagażnika zobaczę czy tam coś jest napisane, A jak nie to poszukam w dziale FAQ tych zdjęć i sprawdzę :grin:

A co do tych zaników mocy to może najpierw profilaktycznie wymienić filtr paliwa i powietrza ? W sumie to auto kupione pół roku temu i nie wiem kiedy było to wymieniane :grrr:

: sob lut 21, 2009 13:44
autor: prezesik25
Po zakupie nowego auta to raczej podstawa takich wymian.

: sob lut 21, 2009 15:34
autor: wolfzan
Wiśniowy18 pisze:prawdopodobnie jest to ABU bo mam wspomaganie i klimę.
To nie świadczy o tym jaki masz silnik. Sprawdź w bagażniku lub zapodaj foto silnika.
Wiśniowy18 pisze:A co do tych zaników mocy to może najpierw profilaktycznie wymienić filtr paliwa i powietrza ? W sumie to auto kupione pół roku temu i nie wiem kiedy było to wymieniane :grrr:
Przecież podstawa po kupnie to rozrząd, filtry, olej... Może zapchał Ci się filtr paliwa. Koszt niewielki, a może pomóc.

: sob lut 21, 2009 15:41
autor: Wiśniowy18
Po kupnie wymieniałem oczywiście rozrząd, filtr oleju i olej

Odnośnie tych zaników mocy to dzieje się to rzadko i jest tylko chwilowe przez pare sekund. Normalnie silnik pali bez problemu ma moc, wkręca się na obroty bez problemu, z obrotów schodzi płynnie.

: sob lut 21, 2009 16:17
autor: wolfzan
Wiśniowy18 pisze:Po kupnie wymieniałem oczywiście rozrząd, filtr oleju i olej
Zapomniałeś o filtrze powietrza i paliwa, które też są bardzo ważne. Filtr powietrza wymieniaj co 15 tyś. km, a filtr paliwa co 20-30 tyś. km.

: sob lut 21, 2009 18:59
autor: Wiśniowy18
palen pisze:Wiśniowy18, A w bagażniku nie masz takiej karteczki 10cmx10cm?? tam jet wszystko od wyposażenia po wersję, moc oznaczenie i pojemność silnika.
A w którym miejscu masz tą karteczkę?, bo patrzałem ale nic takiego nie widzę żeby tam było :grrr:

: sob lut 21, 2009 19:30
autor: wolfzan
Który silnik masz u siebie?

Obrazek

Obrazek

: sob lut 21, 2009 21:19
autor: Wiśniowy18
No to po tych zdjęciach wychodzi na to że mam ABU