<MagiCar 440 i podłączenie oryginalnego centralnego zamka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
- Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
- Kontakt:
<MagiCar 440 i podłączenie oryginalnego centralnego zamka
Witam!!! Odrazu piszę że już szukałem na forum takiego tematu i nic nie zalazłem co by jednoznacznie wyjasniało sposób podłączenia oryginalnego centralnego zamka pneumatycznego w Golfiku III z tym alarmem. A mianowicie jak wiadomo centralny jest sterowany "+" i zamyka sie go kluczykiem od strony kierowcy jak i od strony pasażera a jak sie dłużej przytrzyma to domyka się szyberdach tak bynajmniej jest u mnie. Teraz tak chcę podłaczyć ten zamek do alarmu MagiCar 440 żeby wszystko było ok tzn. żeby zachować opcje obsługi zamka z kluczyka tak jak jest teraz ale żeby działał też jak się załączy alarm. Alarm do sterowania centralnym zamkiem ma następujące wyprowadzenia :
1.Czarny
2.Zielony
3.Różowy
4.Biały
5.Niebieski
6.Pomarańczowy
Teraz jak to połączyć żeby alarm do sterowania zamkiem dawał "+" i żeby nie trzeba było kombinować z dodatkowymi modułami a jeżeli już trzeba będzie coś dostawić to co? i oczywiście chcę zachować możliwość sterowania zamka z kluczyka. W aucie podobno za sterowanie zamkiem odpowiadają nastepujące przewody :
1.Zielony - otwieranie
2.Szary - zamykanie
Proszę o udzielenie rady jak to prawidłowo spiąć żeby nie było z tym żadnych problemów i żeby zamek działał zarówno z kluczyka jak i z pilota. Ewentualnie jak by ktoś wiedział jak zrobić domykanie szyberdachu z pilota to też proszę o podpowiedź bo alarm posiada takie coś jak 3 kanał na którym pokazuje sie impuls masy "-" przez jakies 25 sekund co wystarczyłoby do zamkniecia szyberdachu co i gdzie trzeba podłączyć. Z góry dziekuje za fachowe wypowiedzi na ten temat. Jak ktoś posiada jakieś schematy takiego podłączenia proszę o przesłanie na e-mail viwaldi@tenbit.pl
Pozdrawiam Waldi
1.Czarny
2.Zielony
3.Różowy
4.Biały
5.Niebieski
6.Pomarańczowy
Teraz jak to połączyć żeby alarm do sterowania zamkiem dawał "+" i żeby nie trzeba było kombinować z dodatkowymi modułami a jeżeli już trzeba będzie coś dostawić to co? i oczywiście chcę zachować możliwość sterowania zamka z kluczyka. W aucie podobno za sterowanie zamkiem odpowiadają nastepujące przewody :
1.Zielony - otwieranie
2.Szary - zamykanie
Proszę o udzielenie rady jak to prawidłowo spiąć żeby nie było z tym żadnych problemów i żeby zamek działał zarówno z kluczyka jak i z pilota. Ewentualnie jak by ktoś wiedział jak zrobić domykanie szyberdachu z pilota to też proszę o podpowiedź bo alarm posiada takie coś jak 3 kanał na którym pokazuje sie impuls masy "-" przez jakies 25 sekund co wystarczyłoby do zamkniecia szyberdachu co i gdzie trzeba podłączyć. Z góry dziekuje za fachowe wypowiedzi na ten temat. Jak ktoś posiada jakieś schematy takiego podłączenia proszę o przesłanie na e-mail viwaldi@tenbit.pl
Pozdrawiam Waldi
Do kabelków różowego i pomarańczowego podpinasz +
Kable biały i czarny zostawiasz nie podłączone.
Wtedy przy wlaczaniu i wylączaniu powinien pojawiać Ci się + na przemian na kabelku niebieskim i zielonym.
Te kable podlaczasz odpowiednio do kabli w aucie.
Ja tak podlaczylem magicara i dziala Zostala przy tym mozliwosc zamykania z kluczyka.
Wlaczenie alarmu domyka szyberdach jesli jest tylko uchylony w górę oraz zasuwa go prawie do konca jesli jest calkiem odsuniety. Niestety, brakuje doslownie pol sekundy zeby sie domknal caly.
Przy takim polaczeniu sa tez mankamenty wynikajace chyba z samej konstrukcji alarmu:
1. po kazdym wylaczeniu stacyjki alarm puszcza sygnal otwierania na centralny mimo ze jest otwarty - nie umie tego przeprogramowac
2. jade z otwartym szyberdachem, zatrzymuje sie i wylaczam stacyjke. gdy ponownie wlaczam stacyjke szyberdach mi sie automatycznie zamyka tylko szyber..., drzwi zostaja otwarte
Kable biały i czarny zostawiasz nie podłączone.
Wtedy przy wlaczaniu i wylączaniu powinien pojawiać Ci się + na przemian na kabelku niebieskim i zielonym.
Te kable podlaczasz odpowiednio do kabli w aucie.
Ja tak podlaczylem magicara i dziala Zostala przy tym mozliwosc zamykania z kluczyka.
Wlaczenie alarmu domyka szyberdach jesli jest tylko uchylony w górę oraz zasuwa go prawie do konca jesli jest calkiem odsuniety. Niestety, brakuje doslownie pol sekundy zeby sie domknal caly.
Przy takim polaczeniu sa tez mankamenty wynikajace chyba z samej konstrukcji alarmu:
1. po kazdym wylaczeniu stacyjki alarm puszcza sygnal otwierania na centralny mimo ze jest otwarty - nie umie tego przeprogramowac
2. jade z otwartym szyberdachem, zatrzymuje sie i wylaczam stacyjke. gdy ponownie wlaczam stacyjke szyberdach mi sie automatycznie zamyka tylko szyber..., drzwi zostaja otwarte
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
- Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
- Kontakt:
Czy nie da rady podłączyc tego inaczej ??? bo tak jak napisał "sekol" to ok ale jednak nie jest to doskonałe podłaczenie ponieważ są pewne problemy pomóżcie w podłączeniu tego centralnego zamka do tego alarmu na pewno ktoś wie jak to poprawnie podłączyć, napewno macie takie alarmy w swoich bolidach i macie podłączone zamki do tego alarmu prosze niech ktoś napisze prawidłowe podłączenie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Napiszę tylko o podłączeniu CZ i domykania szyb i dachu bo reszta to chyba pryszcz. Robiłem to pół roku temu w trójce, więc kolorów kabli alarmu nie pamietam ale masz chyba instrukcję.
Do otwierania bierzesz impuls z odpowiedniego kabla do sterowania CZ w alarmie i podłączasz do jednego z tych kabelków w drzwiach (szary lub zielony nie pamiętam). Pamietaj że drugi odpowiedni kabelek wg schematu dołączasz do plusa, alarm tylko puszcza ten prąd na kabel sterujący CZ ale na krótko - wystarczy tylko na otwarcie CZ. Druga para kabli sterowania CZ z alarmu do zamykania się nie nadaje bo impuls jest krótki i zdąży się tylko zamknąć CZ bez szyb i dachu. Masz tam jednak w tym alarmie chyba kabel od funkcji komfort i ten podpinasz do drugiego kabelka w drzwiach. POnieważ na kablu komfort masz minus, musisz zrobić przerzutnik, czyli jakikolwiek przekaźnik zamieniający minus na plus. I to wszystko. Impuls funkcji komfort jest tak długi że zamknie szyby i szyberdach bez problemu
Do otwierania bierzesz impuls z odpowiedniego kabla do sterowania CZ w alarmie i podłączasz do jednego z tych kabelków w drzwiach (szary lub zielony nie pamiętam). Pamietaj że drugi odpowiedni kabelek wg schematu dołączasz do plusa, alarm tylko puszcza ten prąd na kabel sterujący CZ ale na krótko - wystarczy tylko na otwarcie CZ. Druga para kabli sterowania CZ z alarmu do zamykania się nie nadaje bo impuls jest krótki i zdąży się tylko zamknąć CZ bez szyb i dachu. Masz tam jednak w tym alarmie chyba kabel od funkcji komfort i ten podpinasz do drugiego kabelka w drzwiach. POnieważ na kablu komfort masz minus, musisz zrobić przerzutnik, czyli jakikolwiek przekaźnik zamieniający minus na plus. I to wszystko. Impuls funkcji komfort jest tak długi że zamknie szyby i szyberdach bez problemu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
No wiec jeszcze raz
Masz 6 kabelkow do sterowania zamkiem:
1. czarny, zielony, rozowy
2. bialy, niebieski, pomaranczowy
Jedna trojka tych kabli jest odpowiedzialna za otwieranie, druga za zamykanie zamka (nie pamietam juz ktora). Jesli nie masz w instrukcji tego opisanego to podlacz alarm i sprawdz miernikiem albo probnikiem samochodowym czy jak to sie tam nazywa gdzie sie pojawia plus po wlaczeniu i po wylaczeniu alarmu.
Jak podlaczyc kable juz Ci napiasalem - jesli je tak polaczysz to wystarczy je podpiac do kabli w samochodzie. Czyli np. zielony z alarmu do zielonego z samochodu oraz niebieski z alarmu do szarego w samochodzie. Upewnij sie przed podlaczeniem ktore kable sa za co odpowiedzialne bo to co Ci podaje to tylko przyklad i moze byc na odwrot. Jesli tak podlaczysz, bedzie Ci dzialal tak jak opisalem.
Jesli chcesz skorzystac z rady Pawła Marka to podlaczasz kabelek z alarmu odpowiedzialny za otwieranie (zielony lub niebieski) do kabelka odpowiedzialnego za otwieranie w samochodzie. Trojke kabli wychodzacych z alarmu odpowiedzialnych za zamykanie nie podlaczasz w ogole. Do kabelka odpowiedzialnego za zamykanie w samochodzie podlaczasz (poprzez jakis przekaznik zmieniajacy minus na plus) kabelek oznaczony na Twoim schemacie jako szary/czarny - wtedy po wlaczeniu alarmu na centralny zamek pojdzie 30 sekundowy impuls plusa.
Masz 6 kabelkow do sterowania zamkiem:
1. czarny, zielony, rozowy
2. bialy, niebieski, pomaranczowy
Jedna trojka tych kabli jest odpowiedzialna za otwieranie, druga za zamykanie zamka (nie pamietam juz ktora). Jesli nie masz w instrukcji tego opisanego to podlacz alarm i sprawdz miernikiem albo probnikiem samochodowym czy jak to sie tam nazywa gdzie sie pojawia plus po wlaczeniu i po wylaczeniu alarmu.
Jak podlaczyc kable juz Ci napiasalem - jesli je tak polaczysz to wystarczy je podpiac do kabli w samochodzie. Czyli np. zielony z alarmu do zielonego z samochodu oraz niebieski z alarmu do szarego w samochodzie. Upewnij sie przed podlaczeniem ktore kable sa za co odpowiedzialne bo to co Ci podaje to tylko przyklad i moze byc na odwrot. Jesli tak podlaczysz, bedzie Ci dzialal tak jak opisalem.
Jesli chcesz skorzystac z rady Pawła Marka to podlaczasz kabelek z alarmu odpowiedzialny za otwieranie (zielony lub niebieski) do kabelka odpowiedzialnego za otwieranie w samochodzie. Trojke kabli wychodzacych z alarmu odpowiedzialnych za zamykanie nie podlaczasz w ogole. Do kabelka odpowiedzialnego za zamykanie w samochodzie podlaczasz (poprzez jakis przekaznik zmieniajacy minus na plus) kabelek oznaczony na Twoim schemacie jako szary/czarny - wtedy po wlaczeniu alarmu na centralny zamek pojdzie 30 sekundowy impuls plusa.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
- Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
- Kontakt:
No tak to prawie już jasne jeżeli skorzystam z rady "Paweł Marek" to czy nie bedzie tych mankamentów o których pisał "sekol" i czy przy takim podłączeniu zachowam możliwosć otwierania i zamykania oraz domykania z kluczyka tak jak to jest w oryginalnym podłączeniu i czy nic się nie popsuje w momencie gdy bede zamykał samochod z alarmu tzn. na 3 kanale bedzie sterowanie zamykaniem 30 sek.plusa pneumatyk zamknie drzwi będzie to trwało jakies powiedzmy 5 sek.a przez nastepne 25 sek. dalej bedzie podawany plus na siłownik czy nic mu nie bedzie i czy pompka od zamka bedzie chodziła do chwili zamknięcia czy przez cały czas podawania impulsu plusa a i jeszcze np.szyberdach przy zamykaniu drzwi bedzie zamknięty i w tym momencie sterowanie szyberdachem dostanie impuls 30 sek. plusa czy nic się nie stanie szybredachowi czy bedzie on coś próbowal robić.
A jaki to przekaźnik i jak go podłączyć ?
A jaki to przekaźnik i jak go podłączyć ?
Jak z moimi informacjami ,które podałem Tobie na gg ?OK? co do szybra to może sobie nie podłączaj ten alarm ma za mały czas domykania szyberdachu i wiadono często gdy się go będzie używało może szybciej się zepsuć ,ja sobie odpuściłem , centralny podepnij pod przewody które pokazałem Tobie na foto przesłane na pocztę ,odepnij w zamku mikrowłącznik ( z lewej i prawej strony )wstaw zaślepki zamiast wkładów zamka (wtedy ewentualnie gdy alarm sie zepsuje to można wejść do auta przez bagaznik i zmienic znowu na wkłady . I będziesz miał odrazu zabezpieczenie dodatkowe przed złodziejami , bo MK3 łatwo się otwiera innymi kluczykami z aut VW.Przy montarzu tych alarmów często stosuję tego typu rozwiązanie
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: wt kwie 12, 2005 00:05
- Lokalizacja: Piotrowice k/Jawora
- Kontakt:
Dzieki "miomio1"za informacje bardzo mi pomogły już wszystko wiem bede montował i jak coś się urodzi podczas tego montażu to bede cię nekał o pomoc A jeszcze pytanko gdzie najlepiej zamontować ten czujnik wstrząsowy w komorze silnika czy raczej w środku samochodu gdzieś w desce rozdzielczej??? A te zaślepki to są ogólnie dostępne w sklepach motoryzacyjnych czy trzeba je kupić w serwisie???
czujnik wstrząsowy zamontuj najlepiej na jakiejś stałej konstrukcji auta -w środku samochodu , np, w kanale gdzie masz drążek zmiany biegów,aby gdy ktoś uderzy w samochód aby drgania przeszły do czujnika po metalowych elementach.Co do tych zaślepek to ja kupiłem na allegro od tego sprzedającego http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1868109 zapytaj sie go o nie , to jest producent zaślepek (posiada zaślepki z diodami i bez) bardzo dobrze wykonane ,estetycznie),w serwisie i w sklepach ich nie kupisz,chyba że On je dostarcza do jakiś sklepów.
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 432 gości