[MK4 ELEKTRYKA}
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4 ELEKTRYKA}
Witam.
Mam mały problem z moim MK4 . Jest to golfik z 1999r. 1,9TDi. Od jakiegoś czasu mialem problem z odpaleniem samochodu przez zużyty akumulator. Co dziwnego bylo w tym ze aku mial dopiero 3 miesiace (aku 75AH). Pojechalem do serwisu i okazalo sie ze z aku wszytko ok ale wyszla bardzo zla rzecz. AUTO PODCZAS POSTOJU POBIERALO 0,86A CO POWODOWALO ROZLADOWANIE AKU. Pojechalem do kolesia z alarmem i okazalo sie ze to nie alarm (tak sie kolesiowi wydawalo) . Pojechalem wiec do mechanika i zeszedl do 0,24A przy czym zdemontowal cała skrzynke z bezpiecznikami odlaczyl wszysktko co bylo mozliwe i dalej bylo 0,24A.
Nie wiem co mam teraz zrobic Mechanik powiedzial ze jak odlaczy ten DUZY CZARNY KABEL NA AKU(TEN PRZY CZERWONYCH) TO WTEDY JEST TAK JAK NALEZY. Ale to moze byc skoro nieby cala elektryka zostala wylaczona na skrzynce. Może ktoś mial podobny problem??
Mam mały problem z moim MK4 . Jest to golfik z 1999r. 1,9TDi. Od jakiegoś czasu mialem problem z odpaleniem samochodu przez zużyty akumulator. Co dziwnego bylo w tym ze aku mial dopiero 3 miesiace (aku 75AH). Pojechalem do serwisu i okazalo sie ze z aku wszytko ok ale wyszla bardzo zla rzecz. AUTO PODCZAS POSTOJU POBIERALO 0,86A CO POWODOWALO ROZLADOWANIE AKU. Pojechalem do kolesia z alarmem i okazalo sie ze to nie alarm (tak sie kolesiowi wydawalo) . Pojechalem wiec do mechanika i zeszedl do 0,24A przy czym zdemontowal cała skrzynke z bezpiecznikami odlaczyl wszysktko co bylo mozliwe i dalej bylo 0,24A.
Nie wiem co mam teraz zrobic Mechanik powiedzial ze jak odlaczy ten DUZY CZARNY KABEL NA AKU(TEN PRZY CZERWONYCH) TO WTEDY JEST TAK JAK NALEZY. Ale to moze byc skoro nieby cala elektryka zostala wylaczona na skrzynce. Może ktoś mial podobny problem??
Jak to wszystko odłączył, tak że został aku z gołymi biegunami i dalej był pobór 0,24Akropek83 pisze:Mechanik mowil ze również odłączył rozrusznik i alternator i dalej pojawialo sie 0,24A
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
tak walsnie bylo. co dziwne dzisiaj odbieralem swoj aku z ladowania i poprosilem faceta zeby sprawdzil pobor prady i jak zamknolem drzwi pilotem to wyskoczylo 0,08A niestety moja radosc nie trwala długo sprawdzilem jeszcze raz (czyli otworzylem i zamknalem drzwi) a tu 0,4A jeszcze gorzej bo bylo niby 0,24A niestety po wielu probach poworzenia z zamykaniem nawet samym kluczykiem nie udalo sie:(. POMOCY
kropek83, coś ściemniasz - odłączasz wszystkie bezpieczniki, (te na aku) pozostaje kabel od rozrusznika i alternatora - odłączasz te kable- czyli aku nie podaje nigdzie prądu , zaczynasz podłaczać rozrusznik - pojawił się pobór? podłączasz kabel alternatora - pojawił się pobór, potem po kolei bezpieczniki pod maską i bezpieczniki z boku dechy - wyjdzie co żre prąd
nic nie sciemniam tylko mowie co mi mechanik mowil. alternator jak rowniez rozrusznik byly odlaczone wiec nie bylo mozliwosci zeby pobieraly prad. tak samo jak zostala skrzynka cala zdemnotowana i dalej bylo tak samo, ale to wszystko na slowo bo przeciez nie bede stal caly dzien nad kolesiem i go sprawdzal, gdzie i tak mam o tym male pojecie. pislaem dzisiaj co rowniez zaobserwowalem jak sprawdzalem sam natezenie pradu. udalo mi sie 0,08A po zamknieciu samochodu ale juz sie to nie powtorzylo. pytanie tylko skoro odlaczal cala skrzynke to cala elektryka bylo wylaczona wiec jaki w tym sens zeby przez centralny takie rzeczy sie dzialy, chyba ze mnie koles na maksa sciemnia na co 100% wplywu nie mam. ewentulanie zostaje jeszcze mozliwosc pojechania do innego mechanika ale to nie sztuka wydawac pieniadze w bloto. nie sadzisz??
jeśli odłączył wszystko - to centralny nie miał prawa działaćkropek83 pisze:pytanie tylko skoro odlaczal cala skrzynke to cala elektryka bylo wylaczona wiec jaki w tym sens zeby przez centralny takie rzeczy sie dzialy, chyba ze mnie koles na maksa sciemnia na co 100% wplywu nie mam.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:47 pm ]
a nie możesz sam zrobić tak jak ci piszę?
na aku masz klemę dodatnią - odkręć wszystkie kable od tej klemy + wtyczkę od wentylatorów i bezpieczniki - po kolei dokładasz po 1 szt i mierzysz pobór prądu
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:48 pm ]
a jeszcze jedno pytanie - masz centralny - jaką masz trąbkę na centralnym - zwykły klakson czy tą z własnym zasilaniem
W Realu ostatnio widziałem miernik uniwersalny za 10 PLNgreg pisze:18zł - najtańsza wersjakropek83 pisze:musze zainwestawac w amperomierz:)
dzieki i zobaczymy co z tego wyjdzie
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 206 gości