[MK4 ELEKTRYKA}

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

[MK4 ELEKTRYKA}

Post autor: kropek83 » pt lut 20, 2009 15:39

Witam.
Mam mały problem z moim MK4 . Jest to golfik z 1999r. 1,9TDi. Od jakiegoś czasu mialem problem z odpaleniem samochodu przez zużyty akumulator. Co dziwnego bylo w tym ze aku mial dopiero 3 miesiace (aku 75AH). Pojechalem do serwisu i okazalo sie ze z aku wszytko ok ale wyszla bardzo zla rzecz. AUTO PODCZAS POSTOJU POBIERALO 0,86A CO POWODOWALO ROZLADOWANIE AKU. Pojechalem do kolesia z alarmem i okazalo sie ze to nie alarm (tak sie kolesiowi wydawalo) . Pojechalem wiec do mechanika i zeszedl do 0,24A przy czym zdemontowal cała skrzynke z bezpiecznikami odlaczyl wszysktko co bylo mozliwe i dalej bylo 0,24A.
Nie wiem co mam teraz zrobic Mechanik powiedzial ze jak odlaczy ten DUZY CZARNY KABEL NA AKU(TEN PRZY CZERWONYCH) TO WTEDY JEST TAK JAK NALEZY. Ale to moze byc skoro nieby cala elektryka zostala wylaczona na skrzynce. Może ktoś mial podobny problem??



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » pt lut 20, 2009 15:47

ten duzy czarny kabel to zasilanie rozrusznika i polaczenie do alternatora.

pozostaje odlaczyc najpierw atlek (moze ma przbicie, na diodach?) i sprawdzic a potem odlaczyc rozrusznik

i bedzie wiadomo co regenerowac...



kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kropek83 » pt lut 20, 2009 15:52

Mechanik mowil ze również odłączył rozrusznik i alternator i dalej pojawialo sie 0,24A :crazy:



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt lut 20, 2009 16:36

kropek83 pisze:Mechanik mowil ze również odłączył rozrusznik i alternator i dalej pojawialo sie 0,24A :crazy:
Jak to wszystko odłączył, tak że został aku z gołymi biegunami i dalej był pobór 0,24A
:blush:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kropek83 » pt lut 20, 2009 23:39

tak walsnie bylo. co dziwne dzisiaj odbieralem swoj aku z ladowania i poprosilem faceta zeby sprawdzil pobor prady i jak zamknolem drzwi pilotem to wyskoczylo 0,08A :bigok: niestety moja radosc nie trwala długo sprawdzilem jeszcze raz (czyli otworzylem i zamknalem drzwi) a tu 0,4A jeszcze gorzej bo bylo niby 0,24A :grrr: niestety po wielu probach poworzenia z zamykaniem nawet samym kluczykiem nie udalo sie:(. POMOCY



greg

Post autor: greg » sob lut 21, 2009 00:04

kropek83, coś ściemniasz - odłączasz wszystkie bezpieczniki, (te na aku) pozostaje kabel od rozrusznika i alternatora - odłączasz te kable- czyli aku nie podaje nigdzie prądu , zaczynasz podłaczać rozrusznik - pojawił się pobór? podłączasz kabel alternatora - pojawił się pobór, potem po kolei bezpieczniki pod maską i bezpieczniki z boku dechy - wyjdzie co żre prąd



kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kropek83 » sob lut 21, 2009 00:18

nic nie sciemniam tylko mowie co mi mechanik mowil. alternator jak rowniez rozrusznik byly odlaczone wiec nie bylo mozliwosci zeby pobieraly prad. tak samo jak zostala skrzynka cala zdemnotowana i dalej bylo tak samo, ale to wszystko na slowo bo przeciez nie bede stal caly dzien nad kolesiem i go sprawdzal, gdzie i tak mam o tym male pojecie. pislaem dzisiaj co rowniez zaobserwowalem jak sprawdzalem sam natezenie pradu. udalo mi sie 0,08A po zamknieciu samochodu ale juz sie to nie powtorzylo. pytanie tylko skoro odlaczal cala skrzynke to cala elektryka bylo wylaczona wiec jaki w tym sens zeby przez centralny takie rzeczy sie dzialy, chyba ze mnie koles na maksa sciemnia na co 100% wplywu nie mam. ewentulanie zostaje jeszcze mozliwosc pojechania do innego mechanika ale to nie sztuka wydawac pieniadze w bloto. nie sadzisz??



greg

Post autor: greg » sob lut 21, 2009 00:44

kropek83 pisze:pytanie tylko skoro odlaczal cala skrzynke to cala elektryka bylo wylaczona wiec jaki w tym sens zeby przez centralny takie rzeczy sie dzialy, chyba ze mnie koles na maksa sciemnia na co 100% wplywu nie mam.
jeśli odłączył wszystko - to centralny nie miał prawa działać

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:47 pm ]
a nie możesz sam zrobić tak jak ci piszę?
na aku masz klemę dodatnią - odkręć wszystkie kable od tej klemy + wtyczkę od wentylatorów i bezpieczniki - po kolei dokładasz po 1 szt i mierzysz pobór prądu

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 11:48 pm ]
a jeszcze jedno pytanie - masz centralny - jaką masz trąbkę na centralnym - zwykły klakson czy tą z własnym zasilaniem



kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kropek83 » sob lut 21, 2009 00:50

ok zrobie tak jak mowisz tylko na poczatek musze zainwestawac w amperomierz:)
dzieki i zobaczymy co z tego wyjdzie



greg

Post autor: greg » sob lut 21, 2009 01:02

kropek83 pisze:musze zainwestawac w amperomierz:)
dzieki i zobaczymy co z tego wyjdzie
18zł - najtańsza wersja



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » sob lut 21, 2009 22:48

greg pisze:
kropek83 pisze:musze zainwestawac w amperomierz:)
dzieki i zobaczymy co z tego wyjdzie
18zł - najtańsza wersja
W Realu ostatnio widziałem miernik uniwersalny za 10 PLN
:chytry:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 206 gości