Strona 1 z 2
Czy silnik z Wartburga 1.3 podejdzie do Golfa II 1.3 MH
: czw lut 19, 2009 20:50
autor: fan_RW
Witam. Jakiś czas temu okazyjnie (czytaj "za grosze") kupiłem silnik z Watrburga 1.3. Jako że była to okazja pomyślałem o zaposowym sercu do swego golfika. Po szczegółowym obejżeniu mam jedank wątpilwości czy będzie on pasował.
Po pierwsze czy mocowanie silnika (łapy. poduszki) są takie same jak w golfie ?
I po drugie czy skrzynia golfoska podejdzie bez problemu do motoru z Wartburga ?
Za wszystkie sugestie z góry serdeczne "Bóg zapłać"
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Pozdrawiam
: czw lut 19, 2009 20:57
autor: djmatys
Szczęść Boże
Wg mnie silnik z Wartburga 1.3 jest bardzo podobny w konstrukcji jak w Polo czy Golfie również 1.3. Miałem kiedyś Polo 1.3 3F i przekaładałem duuuuużo częsci bo nie mogłem znaleśc usterki i większość, w sumie to wszystkie pasowały... choć niektóre po malutkich przeróbkach
Tak całkiem IMO - Nie wiem jaki jest sens wkładania silnika tak starego auta, jak cały nowy silnik z osprzętem można dostać za 300zł
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(tak widziałem na jednym ze szrotów)
: czw lut 19, 2009 21:08
autor: fan_RW
djmatys pisze:Tak całkiem IMO - Nie wiem jaki jest sens wkładania silnika tak starego auta, jak cały nowy silnik z osprzętem można dostać za 300zł (tak widziałem na jednym ze szrotów)
A no sens jest taki że motor ten jest 89 roku a mój golf z 86. Po drugie motor ten jest sprawdzony bo był kupiony od znajomego z samochodu po wypadku (muszę nawet przyznać że wcześniej jeździłem tym wartbim i licznik zamykał bez problemu). No a po trzecie silnik ten niewidziła gazu co też jest dużym plusem.
A wracając konkretnie do tematu. To czy ktoś KONKRETNIE się orientuje czy motor ten podejdzie bez problemu do Golfa ??
: czw lut 19, 2009 21:59
autor: gateway1
bez problemu to sa silnlniki golfa tylko zalusz swoj kolektor ssacy i gaznik
: czw lut 19, 2009 22:28
autor: fan_RW
gateway1 pisze:bez problemu to sa silnlniki golfa tylko zalusz swoj kolektor ssacy i gaznik
Ok. To teraz już wiem że silnik pasuje do budy i skrzni biegów. A co z tym kolektrorem i gaźnikiem. Na pierwszy rzut oka widać że gażnik jest inny ale czy gaźniki sotosowane w Wartburgach były gorsze (więcej spalały, były awaryjniejsze) czy jak bo nie rozumiem ???
Acha w wartburgu był inny rozrusznik (ten z głowiczką) a umnie jest ten bez głowiczki. Czy mój rozrusznik będzie pasował na motor warbiego ? Soory że cały czas pytam ale chcę wiedzieć za wczasu czy wrazie podmiany motorów nie będzie dużego "Ooo Kuxxx nie pasuje !!!" Pozdrawiam
: czw lut 19, 2009 22:57
autor: djmatys
fan_RW pisze:"Ooo Kuxxx nie pasuje !!!"
z tym to sie musisz liczyć nawet przy zmianie na 'taki sam" silnik
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
hehe.. .
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw lut 19, 2009 23:05
autor: fan_RW
djmatys pisze: tym to sie musisz liczyć nawet przy zmianie na 'taki sam" silnik hehe.. .
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
TZN
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: czw lut 19, 2009 23:07
autor: tochu
to sie nazywa choroby wieku dzieciecego po swapie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
zawsze cos wyskoczy co w założeniach NIE MOGŁO sie stac
a silniki 1.3 w warbim to blok vw z osprzetem IFy o ile sie nei myle
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: czw lut 19, 2009 23:10
autor: krzycho85
Acha w wartburgu był inny rozrusznik (ten z głowiczką) a umnie jest ten bez głowiczki. Czy mój rozrusznik będzie pasował na motor warbiego ?
Rozrusznik wstawisz swój, to czy z głowiczką czy bez to zależy od skrzyni a nie od silnika.
: czw lut 19, 2009 23:17
autor: fan_RW
krzycho85 pisze:Rozrusznik wstawisz swój, to czy z głowiczką czy bez to zależy od skrzyni a nie od silnika.
Acha. Czyli suma sumarum mam rozumieć że swapik silnika z wartbiego do golfa jest możliwy i technicznie nie powinien stwarzać problemów.
Jeszcze tak z czystej ciekawości czy ktoś może mi wytłumaczyć czy lepiej zostać przy gaźniku golfowskim czy założyć ten co jest przy motorze z wartburga i dlaczego (jakieś za i przeciw)
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
: czw lut 19, 2009 23:45
autor: djmatys
każdy swap jest "teoretycznie" możliwy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zależy tylko od czasu, umiejętności i chęci, bo wszystko jest do zrobienia i nie ma rzeczy niemozliwych
Ja bym wsadził gaźnik z golfa, bo ładniej to będzie wyglądać jak będziesz pisać w dziale "Tecznicznym" ^^
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: pt lut 20, 2009 18:47
autor: fan_RW
Czyli temat z grubsza wyjaśniony. Jakby ktoś miał jeszcze coś do dania to bardzo proszę. Dziękuje za oświecenie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
i Pozdrawiam.
: pt lut 20, 2009 20:45
autor: djmatys
no jeszcze jakieś punkciki by sie przydały tak z łaski swojej
fan_RW pisze:z góry serdeczne "Bóg zapłać"
: pt lut 20, 2009 20:49
autor: cinekban87
hehe co racja to racja