Strona 1 z 1

Skrzynka bezpieczników

: czw lut 19, 2009 18:40
autor: velu
nagrzewnica spowodowała to że zalało mi skrzynkę z bezpiecznikami. Co prawda samochów dalej jeździ i nawet jest sprawny ale skrzynka jest zardzewiała. Chcę ją wymienić i w związku z tym mam pytanie. Czy osoba bardzo ale to bardzo początkująca w tej sprawie może to zrobić sama swobodnie i czy nie ma znaczenia z jakiej wersji silnika (PF, RP itd.) kupię skrzynkę ?

: czw lut 19, 2009 19:20
autor: kwietek
Skrzynkę wymienia się bardzo prosto, jedyne czego trzeba pilnować to podłączenie wszystkich kabli, w odpowiednie miejsca. To jaką skrzynkę kupisz nie ma znaczenia ważne by była do Golfa 2 benzyniaka, koszt od 20 do 200zł, w zależności czy chcesz używaną czy też nową.

: czw lut 19, 2009 19:54
autor: -=ren=-
kwietek, nie do końca, bo był przełom w rocznikach aut i skrzynki różniły się... nie pamiętam ale albo przełom był na 88 rok albo na 89, a wydaje mi się że benzyna diesel nie ma znaczenia, tylko zmieniają się wartości niektórych bezpieczników i są inne przekaźniki w danych miejscach niz w benzynie...

przełożenie w miarę proste, aczkolwiek czasochłonne, KONIECZNIE WYŁĄCZ AKUMULATOR przed wymianą... i teoretycznie nie powinieneś mieć dwóch takich samych kostek (tych głównych) mimo że mają podobny kształt i liczbę zacisków, to różnią się takim ząbkiem zabezpieczającym...

: czw lut 19, 2009 20:00
autor: sas_gti
kwietek, wprowadzasz kolegę w błąd, była zmiana w 89 roku
Dzięki podobnej poradzie do Twojej, kiedyś jak zaczynała się moja przygoda z golfem kupiłem złe manetki MFA.
Lepiej się dwa razy zastanowic zanim się coś napisze. Zastanowić czy się wie na pewno. pozdraVWiam

: czw lut 19, 2009 20:02
autor: -=ren=-
sas_gti, :pub:

: czw lut 19, 2009 20:40
autor: kwietek
W takim razie dobrze że zwróciliście na to uwagę, wprawdzie sprawdziłem pierw w etce ale nie znalazłem żadnej wzmianki o tym albo ją przeoczyłem - mój błąd.

: czw lut 19, 2009 21:34
autor: velu
czyli muszę kupić skrzynkę z benzyniaka z przed 89 roku bo moja limuzyna jest z 87 dobrze rozumiem ? i wtedy odłączyć akumulator i spokojnie przedkładać uważając na to czy dobrze wkładam kabelki tak ?


Jeżeli dobrze zrozumiałem to dziękuje :grin:

: czw lut 19, 2009 21:46
autor: kwietek
dokładnie tak,a jak już będziesz wkładał kable z powrotem dopilnuj by dobrze zaskoczyły by w czasie jazdy się któryś nie odpiął

: czw lut 19, 2009 22:04
autor: -=ren=-
nie wiem czy w starszej skrzynce tak jest ale na pewno w tej po 89 jest takie centralne zabezpieczenie dla wszystkich kostek, taka przesuwka na środku skrzynki i nią zabezpieczasz kostki przed odpięciem...

: czw lut 19, 2009 23:29
autor: Lipek81
W starej skrzynce nie było tego zabezpieczenia. Poza tym nie ma znaczenia, czy skrzynka do benzyny, czy do diesla - wszystkie były takie same (jeżeli mówimy o tym samym roczniku). Tak wiec w golfach mkII były tylko dwa rodzaje skrzynek, a to jaką zastosowano w danym samochodzie zależy od rocznika auta. Bez problemu więc skrzynka z benzyny pasuje do dielsla i na odwrót. Od rodzaju silnika zależało natomiast ułożenie przekaźników i ich rodzaj - ale tutaj przekaźniki możesz przełożyć ze swojej starej skrzynki.
Jeżeli masz skrzynkę nowego typu, to możesz też kupić skrzynkę z golfa mkIII - były takie same.
Co do trudności przełożenia - ogólnie nie potrzeba tam jakiejś specjalnej wiedzy - najtrudniejsze to jest chyba to, żeby podłączyć wszystko tak, jak było - tak więc najlepiej chyba byłoby nie odpinać wszystkich wtyczek na raz ze starej skrzynki, tylko przekładać po jednej wtyczce do nowej skrzynki. Pewien problem mogą stanowić przekaźniki i dodatkowe bezpieczniki zaczepione o skrzynkę - szczególnie, jeżeli masz bogate wyposażenie dodatkowe, to może być ich sporo - ale je też odczepiasz od starej skrzynki i przyczepiasz w to samo miejsce w nowej. Aku oczywiście należy odłączyć przed przełączeniem. Po przełączeniu skrzynki przekładamy przekaźniki ze starej do nowej, wkładając je dokładnie w to samo miejsce. Należy też pamietać o zworkach, które mogą być włozone w niektóre gniazda - też trzeba je przełożyć. To chyba tyle. Ogólnie trudność tkwi nie w specjalistycznej wiedzy, tylko w niepogubieniu się z kabelkami oraz przekaźnikami i nie pomieszaniu ich. Należy się nie śpieszyć (żeby czegoś nie uszkodzić, lub nie rozłączyć niepotrzebnie jakichś wtyczek) i dokładnie wciskać wszystkie wtyczki, przewody, przekaźniki.

: pt lut 20, 2009 01:17
autor: sas_gti
W takim razie dobrze że zwróciliście na to uwagę, wprawdzie sprawdziłem pierw w etce ale nie znalazłem żadnej wzmianki o tym albo ją przeoczyłem - mój błąd
w etce nie ma schematów elektrycznych. A sprawdzając części trzeba by po kolei przelecieć roczniki od 82do92 i porównać skrzynki. Etka to nie najlepszy sposób do sprawdzania zastosowania części. Przeglądajać schematy wszystkich prawie "wiązek" jest rozgranicznie na pre 89 i po

: pt lut 20, 2009 11:18
autor: zwykly123
Jeśli masz włącznik awaryjnych w kierownicy czyli zespolone z manetkami to masz nowszy rodzaj skrzynki a jak masz w konsoli przelacznik to stary typ.... bo powiem Wam ze oni to roznie robili... raz trafilem na golfika z 88 roku i mial juz z tych nowszych zrobione.... a wiec sprawdz wszystko dokladnie i kupuj.....

: sob lip 25, 2009 11:09
autor: y3ti
podepne sie pod temat,chcialbym sie dowiedziec czy skrzynka bezpiecznikow np. tahttp://www.allegro.pl/item676659192_vw_ ... nikow.html bedzie sie nadawac do mk3 gti silnik2E,czy musze zwrocic na cos uwage przy kupnie.a tak przy okazji czy skrzynka sama w sobie pomijajac przekazniki moze powodowac gasniecie auta?

: sob lip 25, 2009 11:13
autor: Paweł Marek
Tak podejdzie. A gaśniecie pewnie że może powodować, ale na końcu bardzo długiej listy innych przyczyn. Lepej załóż nowy temat i opisz dokładnie co się dzieje