gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]
[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
dodam ze samochód to MK2 silnik JR nowa instalacja ;]
: śr lut 18, 2009 19:33
autor: robertrog
Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.
: śr lut 18, 2009 19:37
autor: Jarowo
abrams pisze:gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]
[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
Co chcesz osiągnąć albo czym sterować? W zależności od tego co odpowiesz spróbuje podrzucić jakieś pomysły
[ Dodano: 18 Lut 2009 18:39 ]
I jeszcze jedno czy patent ma być ogólny, czy tylko do auta i silnika z profilu.
: śr lut 18, 2009 19:43
autor: miś fazi
robertrog pisze:Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.
tam nic nie zrobisz bo w tym kablu masz zawsze napięcie , no chyba że zrobisz sobie układ elektroniczny który zasteruje Ci jakimś przekaźnikiem w czasie wzrostu napięcia jak zaczyna ładować , ale to nie takie proste , lepiej coś z kontrolka ładowania , jak silnik nie chodzi to masz na kontrolce plus i minus , po uruchomieniu silnika zanika minus i pojawia sie drugi plus , kontrolka gaśnie
: śr lut 18, 2009 19:50
autor: Jarowo
Dioda lub tyrystor powinny załatwić sprawę, co nie zmienia faktu, że moje poprzednie pytania są dalej aktualne.
: śr lut 18, 2009 20:13
autor: abrams
co chce uzyskać?? chce uzyskać aby dopiero po odpaleniu napięcie szło na
takie wskaźniki
bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje...
: śr lut 18, 2009 20:38
autor: Jarowo
Coś komplikujesz ponieważ na elektrozaworze pompy masz cały czas + bo inaczej by nie zapalił. + ten wychodzi ze stacyjki do skrzynki bezp. i nie zanika przy starcie
Jak chcesz mieć napięcie włączane wraz z rozpoczęciem ładowania można użyć tyrystora, którym będzie sterowało po przez rezystor napięcie idące na kontrolkę ładowania, lub po przez diodę i rezystor napięcie wzięte bezpośredni z uzwojenia stojana alternatora, tylko po co tak komplikować.
: śr lut 18, 2009 20:41
autor: Paweł Marek
abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu
: śr lut 18, 2009 20:43
autor: miś fazi
na czarnym po stacyjce , tak samo nie zanika
: śr lut 18, 2009 20:55
autor: Jarowo
To właśnie miałem myśli co koledzy napisali, a jak byś bardzo upierał z tym zasilaniem po rozpoczęciu ładowania, a coś takiego jak tyrystor cię przeraża to zawsze możesz próbować wysterować przekaźnik w sposób zbliżony jak to opisałem z tyrystorem. Tylko w sumie po co?
: śr lut 18, 2009 21:07
autor: abrams
Paweł Marek pisze:
abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu
tylko czy wskaźniki mając mniej niż 12 V nie wyłączą się ?
: śr lut 18, 2009 21:12
autor: miś fazi
tam nie masz mniej niż 12V
[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
: śr lut 18, 2009 21:19
autor: Jarowo
miś fazi pisze:tam nie masz mniej niż 12V
[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
No, z tym to bym raczej polemizował. W dieslu na grzejących świecach?
: śr lut 18, 2009 21:22
autor: miś fazi
no , daj spokój to co za akumulator by był na rozruchu nie spada poniżej