Strona 1 z 3

napiecie po zapłonie :)

: śr lut 18, 2009 17:55
autor: abrams
Witam

gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]

[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
dodam ze samochód to MK2 silnik JR nowa instalacja ;]

: śr lut 18, 2009 19:33
autor: robertrog
Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.

: śr lut 18, 2009 19:37
autor: Jarowo
abrams pisze:gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]

[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
Co chcesz osiągnąć albo czym sterować? W zależności od tego co odpowiesz spróbuje podrzucić jakieś pomysły

[ Dodano: 18 Lut 2009 18:39 ]
I jeszcze jedno czy patent ma być ogólny, czy tylko do auta i silnika z profilu.

: śr lut 18, 2009 19:43
autor: miś fazi
robertrog pisze:Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.
tam nic nie zrobisz bo w tym kablu masz zawsze napięcie , no chyba że zrobisz sobie układ elektroniczny który zasteruje Ci jakimś przekaźnikiem w czasie wzrostu napięcia jak zaczyna ładować , ale to nie takie proste , lepiej coś z kontrolka ładowania , jak silnik nie chodzi to masz na kontrolce plus i minus , po uruchomieniu silnika zanika minus i pojawia sie drugi plus , kontrolka gaśnie

: śr lut 18, 2009 19:50
autor: Jarowo
Dioda lub tyrystor powinny załatwić sprawę, co nie zmienia faktu, że moje poprzednie pytania są dalej aktualne.

: śr lut 18, 2009 20:13
autor: abrams
co chce uzyskać?? chce uzyskać aby dopiero po odpaleniu napięcie szło na

takie wskaźniki :)

bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje...

: śr lut 18, 2009 20:38
autor: Jarowo
Coś komplikujesz ponieważ na elektrozaworze pompy masz cały czas + bo inaczej by nie zapalił. + ten wychodzi ze stacyjki do skrzynki bezp. i nie zanika przy starcie
Jak chcesz mieć napięcie włączane wraz z rozpoczęciem ładowania można użyć tyrystora, którym będzie sterowało po przez rezystor napięcie idące na kontrolkę ładowania, lub po przez diodę i rezystor napięcie wzięte bezpośredni z uzwojenia stojana alternatora, tylko po co tak komplikować.

: śr lut 18, 2009 20:41
autor: Paweł Marek
abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu

: śr lut 18, 2009 20:43
autor: miś fazi
na czarnym po stacyjce , tak samo nie zanika

: śr lut 18, 2009 20:55
autor: Jarowo
To właśnie miałem myśli co koledzy napisali, a jak byś bardzo upierał z tym zasilaniem po rozpoczęciu ładowania, a coś takiego jak tyrystor cię przeraża to zawsze możesz próbować wysterować przekaźnik w sposób zbliżony jak to opisałem z tyrystorem. Tylko w sumie po co?

: śr lut 18, 2009 21:07
autor: abrams
Paweł Marek pisze:
abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu
tylko czy wskaźniki mając mniej niż 12 V nie wyłączą się ?

: śr lut 18, 2009 21:12
autor: miś fazi
tam nie masz mniej niż 12V

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu

: śr lut 18, 2009 21:19
autor: Jarowo
miś fazi pisze:tam nie masz mniej niż 12V

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
No, z tym to bym raczej polemizował. W dieslu na grzejących świecach?

: śr lut 18, 2009 21:22
autor: miś fazi
no , daj spokój to co za akumulator by był :bajer: na rozruchu nie spada poniżej