Strona 1 z 1

przy wchodzeniu w prawy zakret wyrywa kierownice z rąk

: śr lut 18, 2009 15:09
autor: kaczor4011
witam! mam bardzo dziwny problem z moim golfem, jakies 3 tyg temu wchodzac w zakret w prawo( bardzo lagodny zakret, predkosc ok 100km/h) zaczela bardzo drgac kierownica (prawie wyrywa z rak) przy hamowaniu bylo jescze gorzej, zatrzymalem sie wszystko posprawdzalem, ruszylem, wsio ok :bigok: po powrocie do domu rowniez sprawdzilem cale zawieszenie, hamulce no i nic :grrr:
jezdzilem tak do wczoraj(od tamtej pory zrobilem max 250km) i powtorzylo sie to znowu, na zakrecie w prawo (dosc ostry zakret, predkosc ok 70km/h) objawy takie same: wyrywanie kierownicy, drgania, zredukowalem na 4 bieg, drgania staly sie mniejsze, po wrzuceniu 5biegu drgania takie same, przy przyspieszaniu, drgania wieksze, na prostej drodze drgania ustaly, na nastepnych zakretach rowniez bylo ok :kac: po chwili zaczelo cos rytmicznie stukac z przodu po lewej stronie (lekkie pukanie)
dzis wszystko jeszcze raz dokladnie sprawdzilismy i na lewej polosi sa popekane obie gumy na przegubach, w przegubie zewnetrznym nie ma wogole smaru, po rozebraniu i wyczyszczeniu przegub wyglada ok

i teraz pytanko co to stuka?? i co powoduje takie duze drgania kierownicy??
mozliwe ze to przegub?? czy w skrzyni cos padlo??(skrzynia 4T)

jeszcze jedno, zauwazylismy ze jedna sruba mocujaca silnik ze skrzynia(sruba na samym dole) byla troche odkrecona , dokrecilismy ja, oraz brakowalo jednej sruby u gory(mozna powiedziec nad skrzynia) nie wiem czy kiedykolwiek tam byla :crazy: , nie wyglada zeby sie niedawno odkrecila

: śr lut 18, 2009 15:18
autor: kwietek
Takie objawy daje zatarty przegub, tak jak napisałeś skoro był suchy, a gumy popękane - zdaje sie tylko to potwierdzać. Co do śrub sprawdź czy inne się trzymają żeby nie było żadnych niespodzianek, jednak nie wydaje mi się by miały bezpośredni wpływ na drgania.

: śr lut 18, 2009 15:18
autor: roman58
Posprawdzaj dobrze bo wygląda tak jakby się coś przestawiało.Sprawdź belkę zawieszenia.

: śr lut 18, 2009 15:19
autor: MackoMan
kaczor4011 pisze:mozliwe ze to przegub??
Bardzo możliwe,wymień przeguby tam gdzie są popękane gumy.

: śr lut 18, 2009 15:26
autor: duszekm
Moze to końcówka drążka, łącznik stabilizatora i ........ łożysko kolumny Mc Persona (lub jakoś tak)

: śr lut 18, 2009 16:14
autor: kaczor4011
kwietek pisze:Co do śrub sprawdź czy inne się trzymają żeby nie było żadnych niespodzianek
reszta sprawdzona, sa ok
roman58 pisze:Sprawdź belkę zawieszenia
wyglada ok
duszekm pisze:Moze to końcówka drążka, łącznik stabilizatora i ........ łożysko kolumny Mc Persona
koncowka ok, stabilizatora nie mam, co do lozyska amora, to jak podniose auto do gory to jest luz gora-dol

hmm no i nie wiem co dalej robic, jak mowilem przegub niema luzów i nie wydaje mi sie zeby powodowal az takie szarpania kierownica (niewywazone kola nie powodowaly u mnie takich drgan-kiere prawie wyrywa z rak)

jeszcze jedno pytanko, mam cala poloske od skrzyni CHD (flansze 100mm moja skrzynia ma flansze 90mm) z silnika 1.9d w mk3, lecz cala poloska jest dluzsza o ok 1cm, tzn napewno jest dluzszy przegub zewnetrzny, czy moge przelozyc sam przegub na moja poloske??

: śr lut 18, 2009 17:42
autor: ChorwatVW
kaczor4011, jestem prawie pewien,że to przegub stuka,ja mialem to samo...aż wyrywalo kiere.Jak już guma na przegubie się uszkodzi i syf dostanie się do środka to już koniec był w wielu przypadkach mi znanych.