Bardzo duzo pali co robic?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lukasz1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Bardzo duzo pali co robic?

Post autor: Lukasz1988 » śr lut 18, 2009 14:07

Witam!mam golfa 2 1.8 na jednopunkcie.i mam problem duzo pali paliwa ok.15/100km.i dodaje ze wymienialem caly wtrysk z przepustnica czujnik niebieski sonde lambda wso co mozliwe.a z tlumika smierdzi paliwem i dodam ze benzyna dostaje mi sie do oleju.pomozcie mi co robic bo juz nie wiem.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 18, 2009 14:48

Ja mam RPka i postaram Ci się pomóc. Jeśli wymieniłeś wtrysk i nadal dużo pali to pasowało by jeszcze wymienić podstawkę pod wtryskiem, koszt około 60zł za dobrej jakości: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166588

A jeśli benzyna dostaje się do oleju to tu jest cały problem. Ja bym z tym pojechał do mechanika i jak to naprawi to spalanie będzie normalne.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » śr lut 18, 2009 14:59

Benzyna dostaje się do oleju przez nieszczelności między tłokiem a cylindrem. Przyczyną jest oczywiście niespalenie benzyny, czyli albo mieszanka jest zbyt bogata/leje wtrysk lub niedomaga układ zapłonowy (słaba iskra). W ostateczności bardzo duże wyeksploatowanie silnika - słaba kompresja (wytarte tuleje cylindrów i pierścienie tłokowe, walnięta uszczelka głowicy). Zabity filtr powietrza lub katalizator spalin.
Wtryskiwacze łatwo sprawdzić, wystarczy je wyjąć bez rozłączania węży i przewodów i zakręcić rozrusznikiem, po uprzednim odpięciu czujnika Halla.

Jeśli na bagnecie nie widać wzrostu stanu oleju to nie ma co wpadać w panikę i lawetować auta do mechanika. Benzyna jest bardzo lotna i dlatego tak mocno śmierdzi, pomimo że tak naprawdę dostają się do oleju śladowe ilości. Benzyna miesza się z olejem nie czyniąc szkód, oczywiście jeśli są to śladowe ilości. Zacząłbym od wykręcenia świecy zapłonowej i określenia po jej stanie co dzieje się w cylindrze podczas pracy silnika.

a ciekiej nogi to nie masz bo saplanie po miescie koło 10 przy spokojnej jezdzie to normalka a i 15 równiez jak krutkie odcinki i korki......
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 15:06 przez duszekm, łącznie zmieniany 1 raz.



Lukasz1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: Lukasz1988 » śr lut 18, 2009 15:24

sluchajcie dzieki za pomoc.ale mam pytanko odnosnie tej gumy ona jest cala i sucha bo wymienialem cala przepustnice i widzialem ze jst sucha.noi mam takie biale cos pod korkiem wleu oleju.mam katalizator ale czy on moze byc zapchany po czym to poznam?i takie czarne opryski mi leca z tlumika jak sie przygazuje .czekam na odpowiedzi.



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » śr lut 18, 2009 15:29

no i z tego co teraz napsałes to mozna wywnioskowac ze spalanie masz ok poniewaz jezdzisz na bardzo krótkich odcinkach !!!
ta maź tworzy się najczęściej w zimę jak jeździsz na krótkich odcinkach silnik jest niedogrzany, powinieneś troszkę pojeździć i rozgrzać silnik bo przez tą maź mozesz mieć sporo problemów ona zamardza i blokuje odpowietrzenie silnika a co za tym idzie ciśnienie wraz z olejem wywala albo przez bagnet albo przez symeringi


Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 18, 2009 15:35

Czyli co? Silnik do mechanika :jezor:


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Lukasz1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: Lukasz1988 » śr lut 18, 2009 16:01

no tak jezdze na krotkich odcinkach ale co moge miec filtr powietrza zapchany to nie jest wina katalizatora czy cos innego wytlumaczcie mi dokladniej o co chodzi.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr lut 18, 2009 16:18

Samochód w zimę będzie spalał więcej, czasem nawet 2-krotnie. Powody sa bardzo proste- niedogrzany silnik, ciągła praca z bogatszą mieszanką, dłuższy okres rozgrzewania silnika, śnieg(powolna jazda), warunki na drodze- korki, ujemne temperatury- konieczność porannego grzania auta(gdy nie ma garazu), większe opory toczenia(zimowe opony), ogrzewanie auta, tylnej szyby, foteli. Można by tu jeszcze wymieniać.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Lukasz1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: Lukasz1988 » śr lut 18, 2009 16:28

no dobra wymienie swiece i sprawdze ta gume.i dam znac na forum.bo to ze leca czarne opryski to co zapchany katalizator czy co moze byc?

[ Dodano: 18 Lut 2009 16:52 ]
sprawdzalem.swiece wymienilem i guma jest sucha i cala.jutro jade sprawdzic kompresje i zobaczymy co pokarze jak cos to dam znac.

[ Dodano: 22 Lut 2009 11:08 ]
kompresja ok. to czemu mi tak duzo pali moze byc ze termostat walniety?czy przez to wiecej pali .pali mi ok 13L/100km i nie wiem czemu.czekam na odpowiedzi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości