Strona 1 z 1
Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.6 AEK?
: śr lut 18, 2009 10:24
autor: Marcub
Witam. Szukam danych na temat ustawiania zapłonu w silniku VW Golf 1.6 101km. Symbol silnika to AEK. Jaki kąt powinien być w tym silniku i jaka jest procedura ustawiania zapłonu? Czy w ogóle reguluje się zapłon w tym silniku? Po podłączeniu lampy i kręceniu kopułką nic się nie zmienia, czy to możliwe ze tego zapłonu się nie ustawia?
Czy ktoś posiada książkę typu sam naprawiam, w tej co ja mam nie ma ujętego w ogóle tego silnika
: śr lut 18, 2009 11:12
autor: Jarowo
To powinno częściowo odpowiedzieć na twoje pytania
Silnik ma dwa czujniki Halla. jeden na wale, drugi w aparacie. Zapłon zapewne chodzi z tego z wału jak np. ADY co nie oznacza że aparat nie powinien być odpowiednio zsynchronizowany z wałem, i tu niestety procedury nie znam, ale chyba było coś o tym na forum przy okazji silnika 2.0
: śr lut 18, 2009 11:27
autor: guti
Marcub, poszukaj na forum ustawianie zaplonu AFT , bardzo podobny silnik , krecic aparatem podobno nie wolno, tylko przez komputerek sie ustawia wszsytko, kolega mial AFTka i tak mi cos swita.
: śr lut 18, 2009 17:32
autor: Marcub
Czyli wygląda na to że faktycznie się nie ustawia. Na aparacie jest znak, wychodzi na to ze trzeba ustawić palec na ten znak przy GMP a resztą zamię się sterownik. W przyszłym tygodniu podłącze VAG-a i spróbuję to sprawdzić. Dzięki Panowie za pomoc