Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.6 AEK?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcub
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 12, 2009 14:12
Lokalizacja: Ostrołęka

Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku 1.6 AEK?

Post autor: Marcub » śr lut 18, 2009 10:24

Witam. Szukam danych na temat ustawiania zapłonu w silniku VW Golf 1.6 101km. Symbol silnika to AEK. Jaki kąt powinien być w tym silniku i jaka jest procedura ustawiania zapłonu? Czy w ogóle reguluje się zapłon w tym silniku? Po podłączeniu lampy i kręceniu kopułką nic się nie zmienia, czy to możliwe ze tego zapłonu się nie ustawia?
Czy ktoś posiada książkę typu sam naprawiam, w tej co ja mam nie ma ujętego w ogóle tego silnika :crazy:



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 11:12

To powinno częściowo odpowiedzieć na twoje pytania
Obrazek
Silnik ma dwa czujniki Halla. jeden na wale, drugi w aparacie. Zapłon zapewne chodzi z tego z wału jak np. ADY co nie oznacza że aparat nie powinien być odpowiednio zsynchronizowany z wałem, i tu niestety procedury nie znam, ale chyba było coś o tym na forum przy okazji silnika 2.0
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 11:31 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lut 18, 2009 11:27

Marcub, poszukaj na forum ustawianie zaplonu AFT , bardzo podobny silnik , krecic aparatem podobno nie wolno, tylko przez komputerek sie ustawia wszsytko, kolega mial AFTka i tak mi cos swita.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcub
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 12, 2009 14:12
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Marcub » śr lut 18, 2009 17:32

Czyli wygląda na to że faktycznie się nie ustawia. Na aparacie jest znak, wychodzi na to ze trzeba ustawić palec na ten znak przy GMP a resztą zamię się sterownik. W przyszłym tygodniu podłącze VAG-a i spróbuję to sprawdzić. Dzięki Panowie za pomoc :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości