Strona 1 z 2

Początek problemów z skrzynią BORA ?

: wt lut 17, 2009 20:43
autor: maxtor NEO
Witam, mam problem z włączeniem 1 biegu albo redukcji 2 na 1. Reszta jest OK, Chciałbym się zapytać czy to może być początek problemów z nitami w skrzyni, ponieważ jestem posiadaczem skrzyni ERT (czytałem że tam też jest nitowane mocowanie chyba mechanizmu różnicowego). Samochód ma 100 tysięcy, jednak to mi się pojawiło od paru dni więc wpadł mi do głowy pomysł czy ciężko wchodzące biegi mogą być spowodowane że samochód był ściągnięty z południowych Włoch gdzie temperatury są o wiele wyższe niż u nas? (gdy temperatury były około 5 stopni to było wszystko OK.) A co do nitów czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy mam mocowania nitowe czy śrubowe bo rok produkcji to 2001 ?? :chytry: (rozbieranie całej skrzyni nie wchodzi w grę). A, nie sprawdzałem poziomu oleju bo nie mogłem odkręcić korka ale nigdzie nie widać wycieków ale na wszelki wypadek na weekendzie zrobię drugie podejście. Gdyby było mało to jaki olej i producenta polecacie? wyczytałem że G 50 SAE 75W90 ale chcę się upewnić.

: wt lut 17, 2009 21:17
autor: czyzaczek
Co do Twoich problemów to może być również kwestia regulacji biegów, przy skrzyni.

Chociaż, jak temperatury są wyższe i jest wszystko okej, to raczej wymień olej. A jaki olej zależy od tego, ilu biegową masz skrzynię... Jeżeli piątka, to olej 75W/90 syntetyczny będzie do Twojego auta w sam raz.... Producent - ja lałem właśnie G50 - oryginalny VAG do skrzyń.... Jak masz skrzynię 6 biegową to olej G51, który zawiera tajny składnik (jak zupa z kluskami z KungFu Pandy :D ) znany tylko VW - a tak na serio różnicą są jakieś cudowne dodatki syntetyczne....

Pozdrawiam...

: wt lut 17, 2009 22:03
autor: maxtor NEO
mam 5 biegową
sorki może za off top ale czy ta sprawa z nitami to naprawdę prawie wszystkich skrzyń dotyczy ?? Bo jak widzę ile golfów IV jeździ i jakby każdy miał mieć walniętą skrzynię to mnie ciarki przechodą, a co sądzicie o silniku 1.6 16V AUS?? mam do niego instalację gazową

: wt lut 17, 2009 22:22
autor: wicekdw
A ja mam skrzynię ASD (manualna, 5-cio biegowa) w Mk3 1,9 TDI 1Z i też mam czasem problem z włożeniem jedynki lub wstecznego (przebieg 340tys). Mechanizm zmiany jest na linkach i sądze że gdzieś na nim jest luz, widzę że przy skrzyni są plastiki wytarte, problem w tym że dwa takie plastiki w ASO kosztują jakieś 120zł (a gdzie indziej ich się nie da kupić) a nie jestem pewny czy ich wymiana pomoże. Są jeszcze różne tuleje plastikowe pod lewarkiem ale one chyba raczej są jeszcze "w miarę" ok.

: wt lut 17, 2009 22:40
autor: czyzaczek
maxtor NEO pisze:mam 5 biegową
sorki może za off top ale czy ta sprawa z nitami to naprawdę prawie wszystkich skrzyń dotyczy ?? Bo jak widzę ile golfów IV jeździ i jakby każdy miał mieć walniętą skrzynię to mnie ciarki przechodą, a co sądzicie o silniku 1.6 16V AUS?? mam do niego instalację gazową
Silniczek jest w porządku, nie słyszałem, żeby ktoś na niego narzekał. A co do skrzyni, to chyba oznaczenia ERT, DUU i DUW miały te problemy z nitami.... Były wkładane przy silnikach 1.4 i 1.6 i to prawda, że często goszczą u mechaników....

: wt lut 17, 2009 23:26
autor: scss
maxtor NEO pisze: a co sądzicie o silniku 1.6 16V AUS?
Mamy identyczne auta :-). Też mam AUS i skrzynie ERT. O ile silnik ok, choć czasami potrafi falować na jałowych obrotach (czyszczenie przepustnicy), jest dośc wytrzymały, nie pożera za dożo oleju i w zasadzie jest prostym silnikiem, o tyle skrzynia ERT to porażka TOTALNA. Jestem na etapie wymiany na regenerowaną. Koszt masakryczny, zobaczymy czy warto było wymieniać.

: śr lut 18, 2009 02:47
autor: Jazz_Blue
A słyszał ktoś coś o problemach ze skrzyniami DLP?

: śr lut 18, 2009 08:15
autor: maxtor NEO
scss pisze: Mamy identyczne auta :-). Też mam AUS i skrzynie ERT. O ile silnik ok, choć czasami potrafi falować na jałowych obrotach (czyszczenie przepustnicy), jest dośc wytrzymały, nie pożera za dożo oleju i w zasadzie jest prostym silnikiem, o tyle skrzynia ERT to porażka TOTALNA. Jestem na etapie wymiany na regenerowaną. Koszt masakryczny, zobaczymy czy warto było wymieniać.
a co dokładnie ci poszło?? no i jaki koszt bo może skuszę się na ten zestaw naprawczy co ktoś o nim mówił zanim będzie za późno

: śr lut 18, 2009 10:27
autor: feniks
maxtor NEO pisze:redukcji 2 na 1
według jednego mechanika, golfy mają zabezpieczenie przed wrzuceniem 1ki podczas jeszcze toczącego się auta, u mnie niby tak jest jak stoi to nie ma problemu z wrzuceniem 1ki

Re: Początek problemów z skrzynią BORA ?

: śr lut 18, 2009 14:52
autor: pavulon78
maxtor NEO pisze:Witam, mam problem z włączeniem 1 biegu albo redukcji 2 na 1. .
Mam w swoim 1.6 16V AZD ze skrzynią ERT podobnie. Czasem nie chce wejść jedynka po zatrzymaniu na światłach. Cos jakby blokowało lewarek. Zdarza się to tylko jak auto jest mocno rozgrzane. Wymieniłem poduchę pod skrzynią i mechanizm wybieraka biegów i jest bardzo duża poprawa. Jednak czasem jeszcze ta jedynka sie przyblokuje i na rozgrzanym aucie wchodzi wyraźnie ciezej niż na zimnym.Trochę to dziwne ale zauważyłem że problem się pojawia jak auto stoi krzywo nie na płaskim. Nie mam pojęcia co jeszcze zrobić.
Auto mam z listopada 2001 (model 2002) więc teoretycznie broblem z nitami został już rozwiązany poprzez zastosowanie śrub.
Też się zastanwiam nad wymianą oleju. Jak wymienisz to daj znać jakie efekty.

: śr lut 18, 2009 20:18
autor: Jacek75
To sprawdż poduszkę u góry od silnika jeżeli wymieniłeś tylko łapę pod skrzynią. Jedna poduszka wiosny nie uczyni do końca :)
Dorwałem się do Erwina https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do 26 pln za godzinę bez możliwości druku) i poszperałem..
Wygląda że generalnie skrzynie DUU, DUW i ERT posiadają w konstrukcji nity. Serwisówka omawia szczegółowo wymianę nitów na śruby, jednak nie daje zaleceń kiedy, przy jakich objawach czy moze jakie roczniki i modele. Są to skrzynie o oznaczeniu konstrukcyjnym 02K.

: śr lut 18, 2009 20:40
autor: pavulon78
Jacek75 pisze:To sprawdż poduszkę u góry od silnika jeżeli wymieniłeś tylko łapę pod skrzynią. Jedna poduszka wiosny nie uczyni do końca :)
Dorwałem się do Erwina https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do 26 pln za godzinę bez możliwości druku) i poszperałem..
Wygląda że generalnie skrzynie DUU, DUW i ERT posiadają w konstrukcji nity. Serwisówka omawia szczegółowo wymianę nitów na śruby, jednak nie daje zaleceń kiedy, przy jakich objawach czy moze jakie roczniki i modele. Są to skrzynie o oznaczeniu konstrukcyjnym 02K.
Mówisz o tej poduszce po prawej stronie komory silnika za akumulatorem? Bo tą właśnie wymieniałem.

: śr lut 18, 2009 21:03
autor: Jacek75
tak i łapa na środku pod spodem między skrzynią i budą

: śr lut 18, 2009 21:24
autor: pavulon78
Jacek75 pisze:tak i łapa na środku pod spodem między skrzynią i budą
Jesli łapa o której mówisz to to co myślę (a myślę że to mechanizm wybieraka biegów) to to też wymieniłem. Ten mechanizm łączy cięgna połączone z lewarkiem i skrzynię. Znajduje się przy ścianie komory silnika trochę na prawo od silnika a na lewo od tej poduszki o której pisalismy wcześniej. Już samo wyczyszczenie i nasmarowanie tego mechanizmu przyniosło niezłe efekty. Po wymianie biegi wchodzą dużo lżej i bardziej miękko. Nawet te blokowanie jedynki pojawia się dużo rzadziej i trzeba użyć mniejszej siły żeby je przezwyciężyć. Często wystarczy na chwilę wysprzeglic i blokowanie mija. Chociaz zastanawia mnie czemu problem pojawia się tylko jak auto jest mocno rozgrzane.