Strona 1 z 2

Brak wolnych obrotów!!!

: wt lut 17, 2009 18:49
autor: PAPAYOS
Mam giga problem z autem silnik 1,6 AEE z 1998 roku.

A mianowicie, dzić chciałem zajechać do sklepu rozpędziłem się deczko i musiałem mocniej przychamować przed wyrwą w nawierzchni. Dojeżdzam na parking, sprzęgło i ku mojemu zdziwieniu zapaliły się kontrolki, auto zgasło. Zakręciłem rozrusznikiem zapalił ale znowu zgasł.

Auto wogóle nie ma wolnych obrotów.

Co to może być? Nie ukrywam, że nie chciałbym się ciągać znowu po elektromechanikach i wydawać kupe kasy.

Pomocy

PAPAYOS

: wt lut 17, 2009 19:05
autor: duszekm
moze brudna przepustnica
WD40, czysta szmatka, patyczki higieniczne.......

potem sprawdz szczelnosc zaworow dolotowych i wydechowych

: wt lut 17, 2009 19:22
autor: hwktor12
duszekm pisze:moze brudna przepustnica
WD40, czysta szmatka, patyczki higieniczne.......
Stary co ty masz z tym czyszczeniem przepustnicy???? Po co od razu ingerować skoro nie wiadomo co jest dokładnie.
PAPAYOS sprawdź czy silniczek krokowy ci pracuje tj czy podczas dodawania gazu ręką reaguje, Jeśli już to odkręć pokrywe wtrysku i zobacz jak wygląda przepustnica jeśli czysta to nie ma co się zabierać za takie czyszczenie wacikami i WD
Za wolne obroty odpowiada nastawnik Przepustnicy zwany też Silniczkiem Krokowym i to jest najczęstsza przyczyna braku wolnych obrotów. Poszukaj sobie jeszcze na forum bo dużo takich tematów było. POZDRO

: wt lut 17, 2009 19:24
autor: duszekm
najczewsciej w tych silnikach wine ponosi przepustnica

: wt lut 17, 2009 19:34
autor: PAPAYOS
Sorry za może głupie pytanie. A gdzie jest ten silniczek krokowy???

Jutro umówiłem się w warsztacie u gościa z VAGiem. Może faktycznie przepustnica...

: wt lut 17, 2009 19:40
autor: duszekm
Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepistnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Nie pamiętam już dokładnie jak to jest w Polo ale silnik krokowy może być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym. Uff chyba się wystarczająco zrozumiale wymęczyłem
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić

Polecam lekture http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm

: wt lut 17, 2009 19:44
autor: hwktor12
tam gdzie masz podpiętą linkę od gazu na tym ustrojstwie z taką sprężyna, silniczek jest zamontowany gdzieś tam taki plastikowy cycek o który się opiera ramie przepustnicy. Jeśli dodajesz gazu a on reaguje czyli odpycha ramię znaczy że odziała. Nadmienię że tak jest u mnie w ABD Niestety jak w AEE to rozwiązali nie wiem może ktoś się jeszcze wypowie. Ale i tak dobrze robisz "VAG ci prawdę powie" jak stara cyganka :grin:

: wt lut 17, 2009 21:14
autor: Jarowo
PAPAYOS pisze:Sorry za może głupie pytanie. A gdzie jest ten silniczek krokowy???
A tu
Obrazek
dokładniej w AEE to wygląda tak
Obrazek
Jeśli musisz zadawać to pytanie to lepiej gdzieś pojedź.

: śr lut 18, 2009 10:11
autor: PAPAYOS
Jarowo pisze:Jeśli musisz zadawać to pytanie to lepiej gdzieś pojedź.
Zadałem to pytanko ponieważ nigdy do tej pory nie miałem problemu z tym autem i maskę podnosiłem tylko po to by sprawdzić i wymienić olej, dolać płynu do spryskiwaczy, ewentualnie wymienić żarówkę...

Natomiast do czego służy i jak działa wiem... :)

Dzięki za fotkę.

Ale i tak podjadę ponieważ nie mam VAGa

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 18 Lut 2009 11:27 ]
Mam diagnozę.

VAG wykazał błąd biegu jałowego. Przepustnicę wyczyściłem, ale nie dała się zaadaptować. W przepustnicy coś tylki zgrzyta i żęźi... Więc do wymiany.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: śr lut 18, 2009 14:34
autor: duszekm
i problem rozwiazany aby służyło autko :)) pozdro

: czw lut 19, 2009 12:00
autor: sarejn
Jarowo pisze:
PAPAYOS pisze:Sorry za może głupie pytanie. A gdzie jest ten silniczek krokowy???
A tu
[url=http://images36.fotosik.pl/62/795dff9ee263a2d7med.jpg]Obrazek[/URL]
dokładniej w AEE to wygląda tak
[url=http://images43.fotosik.pl/65/6c961134356991de.jpg]Obrazek[/URL]
Jeśli musisz zadawać to pytanie to lepiej gdzieś pojedź.
Skąd masz takie ładne zdjęcia silnika AEE :chytry: - z jakiejś książki??

: czw lut 19, 2009 23:08
autor: Jarowo
sarejn pisze:Skąd masz takie ładne zdjęcia silnika AEE :chytry: - z jakiejś książki??
Zbiór danych Vivid + zabawa w Corelu

: pt lut 20, 2009 12:20
autor: PAPAYOS
Panowie właśnie odebrałem przepustnicę z poczty mam w związku z tym pytanie czy pod przepustnicę idzie jakaś uszczelka??


Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 20 Lut 2009 20:57 ]
Panowie dziś wymieniłem przepustnicę...

Pytanie moje jesty takie: Czy przepustnica (nowa) wymaga adaptacji? Gdzieś wyczytałem (forum VW) że nie, jeśli po uruchomieniu ustabilizują się obroty.
U mnie tak było... Po przekręceniu kluczyka przepustnica zapiszczała, przyuważyłem, że się przesterowuje, tzn otwiera i zamyka. (Podczas wymiany odłączyłem akumulator, aby skasować ewentualne błędy). Po pierwszym uruchomieniu silnika, po wymianie przepustnicy, obroty skoczyły na ok 2000 obr, potem zaczęły powoli spadać i ustabilizowały się na ok 800. I tak zostało...
:okej:
Pozdrawiam
I dzięki za pomoc.

PAPAYOS

: pt lut 20, 2009 23:53
autor: danioo
Kolego ile płaciłeś za przepustnicę?? Jakiego producenta jest ??