Brak wolnych obrotów!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Brak wolnych obrotów!!!
Mam giga problem z autem silnik 1,6 AEE z 1998 roku.
A mianowicie, dzić chciałem zajechać do sklepu rozpędziłem się deczko i musiałem mocniej przychamować przed wyrwą w nawierzchni. Dojeżdzam na parking, sprzęgło i ku mojemu zdziwieniu zapaliły się kontrolki, auto zgasło. Zakręciłem rozrusznikiem zapalił ale znowu zgasł.
Auto wogóle nie ma wolnych obrotów.
Co to może być? Nie ukrywam, że nie chciałbym się ciągać znowu po elektromechanikach i wydawać kupe kasy.
Pomocy
PAPAYOS
A mianowicie, dzić chciałem zajechać do sklepu rozpędziłem się deczko i musiałem mocniej przychamować przed wyrwą w nawierzchni. Dojeżdzam na parking, sprzęgło i ku mojemu zdziwieniu zapaliły się kontrolki, auto zgasło. Zakręciłem rozrusznikiem zapalił ale znowu zgasł.
Auto wogóle nie ma wolnych obrotów.
Co to może być? Nie ukrywam, że nie chciałbym się ciągać znowu po elektromechanikach i wydawać kupe kasy.
Pomocy
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Stary co ty masz z tym czyszczeniem przepustnicy???? Po co od razu ingerować skoro nie wiadomo co jest dokładnie.duszekm pisze:moze brudna przepustnica
WD40, czysta szmatka, patyczki higieniczne.......
PAPAYOS sprawdź czy silniczek krokowy ci pracuje tj czy podczas dodawania gazu ręką reaguje, Jeśli już to odkręć pokrywe wtrysku i zobacz jak wygląda przepustnica jeśli czysta to nie ma co się zabierać za takie czyszczenie wacikami i WD
Za wolne obroty odpowiada nastawnik Przepustnicy zwany też Silniczkiem Krokowym i to jest najczęstsza przyczyna braku wolnych obrotów. Poszukaj sobie jeszcze na forum bo dużo takich tematów było. POZDRO
Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....
Volkswagen to styl życia.....
Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepistnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Nie pamiętam już dokładnie jak to jest w Polo ale silnik krokowy może być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym. Uff chyba się wystarczająco zrozumiale wymęczyłem
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić
Polecam lekture http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić
Polecam lekture http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm
Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))
tam gdzie masz podpiętą linkę od gazu na tym ustrojstwie z taką sprężyna, silniczek jest zamontowany gdzieś tam taki plastikowy cycek o który się opiera ramie przepustnicy. Jeśli dodajesz gazu a on reaguje czyli odpycha ramię znaczy że odziała. Nadmienię że tak jest u mnie w ABD Niestety jak w AEE to rozwiązali nie wiem może ktoś się jeszcze wypowie. Ale i tak dobrze robisz "VAG ci prawdę powie" jak stara cyganka
Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....
Volkswagen to styl życia.....
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Zadałem to pytanko ponieważ nigdy do tej pory nie miałem problemu z tym autem i maskę podnosiłem tylko po to by sprawdzić i wymienić olej, dolać płynu do spryskiwaczy, ewentualnie wymienić żarówkę...Jarowo pisze:Jeśli musisz zadawać to pytanie to lepiej gdzieś pojedź.
Natomiast do czego służy i jak działa wiem...
Dzięki za fotkę.
Ale i tak podjadę ponieważ nie mam VAGa
Pozdrawiam
PAPAYOS
[ Dodano: 18 Lut 2009 11:27 ]
Mam diagnozę.
VAG wykazał błąd biegu jałowego. Przepustnicę wyczyściłem, ale nie dała się zaadaptować. W przepustnicy coś tylki zgrzyta i żęźi... Więc do wymiany.
Pozdrawiam
PAPAYOS
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 12:23 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Skąd masz takie ładne zdjęcia silnika AEE - z jakiejś książki??Jarowo pisze:A tuPAPAYOS pisze:Sorry za może głupie pytanie. A gdzie jest ten silniczek krokowy???
[url=http://images36.fotosik.pl/62/795dff9ee263a2d7med.jpg]Obrazek[/URL]
dokładniej w AEE to wygląda tak
[url=http://images43.fotosik.pl/65/6c961134356991de.jpg]Obrazek[/URL]
Jeśli musisz zadawać to pytanie to lepiej gdzieś pojedź.
[size=150][b]SPRZEDAM BOCZKI OD CL'a 3d[/b][/size]
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Panowie właśnie odebrałem przepustnicę z poczty mam w związku z tym pytanie czy pod przepustnicę idzie jakaś uszczelka??
Pozdrawiam
PAPAYOS
[ Dodano: 20 Lut 2009 20:57 ]
Panowie dziś wymieniłem przepustnicę...
Pytanie moje jesty takie: Czy przepustnica (nowa) wymaga adaptacji? Gdzieś wyczytałem (forum VW) że nie, jeśli po uruchomieniu ustabilizują się obroty.
U mnie tak było... Po przekręceniu kluczyka przepustnica zapiszczała, przyuważyłem, że się przesterowuje, tzn otwiera i zamyka. (Podczas wymiany odłączyłem akumulator, aby skasować ewentualne błędy). Po pierwszym uruchomieniu silnika, po wymianie przepustnicy, obroty skoczyły na ok 2000 obr, potem zaczęły powoli spadać i ustabilizowały się na ok 800. I tak zostało...
Pozdrawiam
I dzięki za pomoc.
PAPAYOS
Pozdrawiam
PAPAYOS
[ Dodano: 20 Lut 2009 20:57 ]
Panowie dziś wymieniłem przepustnicę...
Pytanie moje jesty takie: Czy przepustnica (nowa) wymaga adaptacji? Gdzieś wyczytałem (forum VW) że nie, jeśli po uruchomieniu ustabilizują się obroty.
U mnie tak było... Po przekręceniu kluczyka przepustnica zapiszczała, przyuważyłem, że się przesterowuje, tzn otwiera i zamyka. (Podczas wymiany odłączyłem akumulator, aby skasować ewentualne błędy). Po pierwszym uruchomieniu silnika, po wymianie przepustnicy, obroty skoczyły na ok 2000 obr, potem zaczęły powoli spadać i ustabilizowały się na ok 800. I tak zostało...
Pozdrawiam
I dzięki za pomoc.
PAPAYOS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości