Strona 1 z 1

Czy serwo może być przyczyną?

: pn lut 16, 2009 19:54
autor: kalosh
Witam.
Jak samochód postoi parę godzin to pierwsze wciśnięcie hamulca jest bardzo skuteczne. Kolejne wciśnięcia to mocowanie się z pedałem. Nie hamuje tak fatalnie jak przy wyłączonym silniku ale coś pomiędzy pierwszym wciśnięciem a wyłączonym. Nie mogę zablokować kół przy prędkości 80km/h tylko jak walnę w pedał to zwalnia i blokada następuje dopiero przy 40-50km/h. A więc ponawiam pytanie, czy wadliwe serwo może być tego przyczyną?
Pozdrawiam, Dawid.

: pn lut 16, 2009 20:22
autor: kamil g60
raczej serwo jest ok inaczej nawet przy 40km/h bys nie zblokował... przy 80km/h mówisz bys chciał zblokowac koła.... chyba masz sporo dobrych opon :helm: sprawdz układ czy jest dobrze odpowietrzony... sprawdz płyn czy był kiedy kolwiek wyymieniany(moze juz nie posiada swych własciwosci)... załóż wieksze tarcze i klocki to napewno zblokujesz :helm:

: pn lut 16, 2009 21:47
autor: kwietek
Ja bym stawiał na zawór zwrotny serwa - nie zatrzymuje całkowicie ciśnienia więc serwo ma mniejszą wydajność. Kosz takiego zaworka to od 20 za najtańszy zamiennik do 80zł w serwisie.

: pn lut 16, 2009 21:55
autor: duszekm
dopóki nie naprawisz to sprawdz czy po tych paru godzinach jak ci samochód stoi to odpal auto i na postoju pompuj hamulcem az poczujesz ze chodzi normalnie słyszałem o takich przypadkach i podobno pomaga i z doswiadczenia wiem ze to raczej układ wspomagania hamulców sama wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie nie pomoze ale niech inni wypowią

: pn lut 16, 2009 23:31
autor: kalosh
Powiem tak: mój ojciec ma Ford'a Escort'a z 94 roku. W porównaniu do mojego Golf'a to niebo i ziemia, a fordy to raczej z wyższej póki niż VW to nie są. Poza tym kiedyś jak jechałem tym golfem (kupiłem od wujka), wyskoczyła mi sarna na drogę. Jak depnąłem na hample to poczułem że pasy mnie przecinają na pół. Odpowietrzę i wymienię płyn dla świętego spokoju.

: pn lut 16, 2009 23:49
autor: kwietek
zapowietrzone hamulce raczej objawiają się bardzo miękkim i sprężynującym pedałem hamulca, ale wymienić płyn zawsze warto zwłaszcza że nie wiesz kiedy był wymieniany. Tylko pamiętaj o kolejności odpowietrzania, i że płyn strasznie chłonie wilgoć - jak otworzysz butelkę musisz ją zużyć do samego końca bo reszta nie będzie się już nadawała.

: wt lut 17, 2009 00:04
autor: hwktor12
kalosh pisze:Nie mogę zablokować kół przy prędkości 80km/h
No kolego ciężko w MK3 z fabrycznymi hamulcami zblokować koła przy 8 dychach. Z serwami miałem trochę odczynienia w swoim życiu bo praktycznie które auto się kupuje u mnie w chacie to za pare tyg. pada serwo. We golfinie tego jeszcze nie doczekałem. Ale jak ci serwo pada to coś takiego jak "duszekm" pisze
zapalasz auto najlepiej na wolnych jak ciepły(co może byc problemowe bo te nasze to coś tych wolnych nielubią :grin:) i pompujesz pedałem hamulca jak obroty silnika zaczną wzrastać a pedał twardy to znaczy że serwo się kończy.....
A jak pedał robi się twardszy i auto po kilku jego wciśnięciach lepiej hamuje to znaczy że układ zapowietrzony... Sprawdź jak to z tym hamowaniem po kilku wciśnięciach.
Następne zobacz czy ci płynu nie ubywa, Ja raz tak miałem że hamulec był coraz słabszy płyn gdzieś znikał a wycieków nie było aż do momentu gdy nie pojawił się w wężach od podciśnienia bo tłok w pompie puszczał i płyn się lał do serwa, nie mówiąc o kłopotach z kupieniem pompy do sierry modeli od zaj**** i ciut ciut
Często też sie spotykałem że padał korektor siły hamowania na belce z tyłu ale to się zapowietrzał i to raczej w MK2 ale warto sprawdzić. :bigok: Pogmeraj zawsze coś znajdziesz mniej lub więcej ciekawego HEE.. POZDRO

: wt lut 17, 2009 00:12
autor: kalosh
Dzięki za info. Powiem Ci że boję się już grzebać, że coś wygrzebię nowego. To mój pierwszy samochód i ciągle coś przy nim dłubię. Mam nadzieję, że to się niedługo skończy.
Dziękuję za rady.
PS. Zawór zwrotny to która część: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/199 ... 4/1271485/

: wt lut 17, 2009 16:35
autor: kwietek
mam kłopot z przeglądarką i niechce mi się otworzyc, ale to taka rurka z tależykiem na środku numer części wg. ETKI to: 1H1 614 041 B (przewod podcisnienia z zawrem zwrotnym)

Re: Czy serwo może być przyczyną?

: wt lut 17, 2009 20:28
autor: PAPAYOS
kalosh pisze:Witam.
Jak samochód postoi parę godzin to pierwsze wciśnięcie hamulca jest bardzo skuteczne. Kolejne wciśnięcia to mocowanie się z pedałem. Nie hamuje tak fatalnie jak przy wyłączonym silniku ale coś pomiędzy pierwszym wciśnięciem a wyłączonym. Nie mogę zablokować kół przy prędkości 80km/h tylko jak walnę w pedał to zwalnia i blokada następuje dopiero przy 40-50km/h. A więc ponawiam pytanie, czy wadliwe serwo może być tego przyczyną?
Pozdrawiam, Dawid.
Miałem podobny problem, hamulce były jak z gumy do rzucia też obstawiałem serwo, bo podobny problem miał kiedyś w FSO1500. Okazało się że przepuszczały tylne cylinderki. Po wymianie kompletu tj. bębnów, szczęk, cylinderków, łożysk wszystko wróciło do normy i nawet przy 100 zblokuje koła... Tylko szkoda opon...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt lut 17, 2009 22:48
autor: kwietek
PAPAYOS, ale kolega pisze że się mocuje z pedałem - gdyby były padnięte cylinderki pedał by był miękki / leciał w podłogę / sprężynował. Twardy pedał z reguły wskazuje na uszkodzone wspomaganie hamulca.

: śr lut 18, 2009 09:06
autor: kalosh
Tak jak napisał przedmówca, ale dzieki za zainteresowanie.