Strona 1 z 1

wspomaganie kierownicy w prawo ciezko w lewo ok -dlaczego?

: ndz lut 15, 2009 23:43
autor: kuki30
Witam Wszystkich
Mam prosbe do tych ktorzy wiedza aby powiedzieli i mnie co sie dzieje bo juz mnie szlag trafia ze wspomaganiem w moim mk3; otoz chodzi o to ze, gdy skrecam w prawo kierownica to chodzi ciezej niz jak skrecam w lewo, zalozylem nowa pompe wspomagania bo myslalem ze to problem pompy, otoz jest identycznie z tym ze w prawo chodzi ciezej kierownica a w lewo lzej, jedyna zaleta wymiany bylo to ze w obie strony kreci sie lzej kolkiem no ale nadal czuc roznice znaczaca ze w prawo jednak ciezej jest krecic - BARDZO PROSZE O POMOC gdyz wydalem pare stowek na nowa pompe i wymienilem plyn na oryginal jaki leja w nowych vw i jest to samo, dodam ze w zawieszeniu jest wszystko ok drazki kierownicze koncowki amorki i poduszki na nich wszystko jest ok; aha jeszcze jedno- jak podnioslem auto do gory kolami przednimi kierownica sie kreci dobrze i lekko w obydwie strony, jednak na asfalcie jest tak jak pisalem wyzej; moze to maglownica padla ??? albo nie ma dobrego obiegu plynu przez pompe ?? moze jest jakas pompa wspomagania z wyzszym cisnieniem ktora szybciej sie obraca? albo ten waz metalowy od pompy jest zapchany? -Pomozcie prosze! Pozdrawiam :smoke:

: pn lut 16, 2009 00:10
autor: Deloox
Mam ten sam silnik, też mk3 i też ten sam problem. Tzn problem, też zmieniłem płyn, pompę mam starą, ale jak wymieniałem płyn to wyrzuciła cały, więc raczej to nie powód jakiegoś zapchania węży. Pompa pompuje płyn cały czas w tą samą stronę. W mk3 mojego taty z 94r. wspomaganie np. chodzi o wiele lżej niż u mnie. Mój ma rocznik 92r. , ale wątpię żeby miało to coś związanego z rokiem produkcji.

: pn lut 16, 2009 00:17
autor: kuki30
hmm czyli koledze tez chodzi ciezko w prawo a w lewo lzej? - nikt kogo pytalem nie potrafi odpowiedziec na to pytanie; np kiedys moj brat mial audi a3 tdi i po pewnym czasie zrobilo mu sie dokladnie to samo tyle ze on to mial gdzies i sprzedal pozniej auto ale zaczelo mu sie to dziac z tym ze w jedna ciezej chodzila kierownica strone ze pompa zaczela wyc a potem sie calkiem zdupcylo, no i tak

[ Dodano: 15 Lut 2009 23:20 ]
aha tak mi sie przypomnialo ze wlalem raz doktora do ukladow hydraulicznych jak mialem stara pompe no i pomoglo na jakis czas lzej chodzilo no ale niestety w prawo ciezej i tak:) takze kolega sobie moze dolac takiego doktorka jak ma stara pompe

: pn lut 16, 2009 10:11
autor: t0mal
kuki30, niestety musisz szukac przekładni, lub oddać ją do regeneracji
To jest wina uszkodzonych pierścieni w rozdzielaczu na maglownicy, jeśli bedziesz zwlekał z naprawą to dopiero się mogą jaja zacząć, tzn zacznie ci się sama kierownica skrecać :crazy: do oporu, szczególnie jak dodasz gazu.

: wt lut 17, 2009 00:24
autor: kuki30
no dzieki kolego wlasnie tak wszystko wskazuje na maglownice poniewaz czasami kierownica nie odbija z zakretu trzeba samemu "odkrecic" no i zrobil sie luz na przekladni jak ostatnio wymienialem drazek to czuc bylo i stuka w przekladni cos, takze wymienie maglownice, pozdrawiam.

: śr lut 18, 2009 17:10
autor: pogoda88
U mnie chodzi w obie strony tak samo, ale sama nie odbija... to też ta maglownica jest winna?

: pt lut 20, 2009 18:38
autor: WaldiTorun
pogoda88 pisze:U mnie chodzi w obie strony tak samo, ale sama nie odbija... to też ta maglownica jest winna?

Tu to możesz mieć kolego geometrię walniętą, skoro wszystko jest ok tylko kierownica nie wraca... Jeśli się mylę poprawcie mnie ale miałem ten sam problem :chytry:

: pt lut 20, 2009 23:28
autor: t0mal
Nie zawaliłeś gdzieś w krawężnik czasem, pogoda88 ?

[ Dodano: 20 Lut 2009 22:30 ]
Jedź na geometrie i lepiej dobrze obejrzyj auto.

: sob lut 21, 2009 13:39
autor: mirek272
Kolego ja to samo mialem w swoim mk 3 1,4 abd 93 rok.Maglownica do wymiany. Po wymianie kierownica chodzi leciutko :pub:

: sob lut 21, 2009 14:13
autor: Wiśniowy18
Panowie podepnę się do tematu, ile kosztuje nowa maglownica, albo jak chciałbym zregenerować swoją ? Czy może poszukać maglownicy na szrocie ?

: wt lut 24, 2009 09:35
autor: t0mal
Nowa przekładnia jakieś 2800-3500zł zależy od firmy, ja kupiłem dobrą używke za 200zł i śmiga :)

: wt paź 27, 2009 14:22
autor: kolo200
Powtórzę słowa moich przedmówców "mam to samo".
Co jednak jest lepiej zrobić: wymienić maglownicę na nową (a raczej używana w lepszym stanie), czy ją zregenerować (samemu) - tak żeby gromady kasy w błoto nie wywalić.
A czy może być wina czegoś innego? Drążki raczej w pożądku. Pompa nie wyje i płyn też dobry.