Strona 1 z 1

Nie dogrzewa się, nikłe ogrzewanie.

: ndz lut 15, 2009 22:34
autor: koloko
Witam,
Jakiś czas temu, zauważyłem że silnik dłuuuugo dochodzi do temp roboczej, pogrzebałem na forum i znalazłem - wymienić termostat. Wymieniłem i termostat i płyn chłodniczy, niestety kupiłem tani termostat i silnik trochę się przegrzewał (wskazówka wychylała tak jak pokazuje zielony znacznik na foto) ale szybko się dogrzewał, ogrzewanie grzało niczym ogniem piekielnym... Niestety od paru dni (tak nagle) znów to samo, z tą różnicą, że wskazówka podnosi się tak jak pokazuje czerwony znacznik i nie idzie już dalej, nawet po długiej jeździe)

Obrazek

Przejechałem ostatnio trasę 200km i nic, z nawiewu letnie powietrze. Dolny wąż od chłodnicy zimny, góry letni, węże do nagrzewnicy raczej zimne.
Nie mam pojęcia co się stało. Coś się zatkało?
Spróbuje wymienić termostat i nagrzewnicę może czujnik temp (pytanie gdzie on jest?).
Ale może macie jakieś wskazówki czy rady?

: ndz lut 15, 2009 22:41
autor: lukaszvo84
jakiej firmy kupiles termostat

: ndz lut 15, 2009 22:43
autor: Danijel
Kolego sprawdz czy nie ubywa ci płynu. Jesli tak to moze to byc początek uszczelki pod głowicą. Niema cisnienia w obiegu. A węze od chłodnicy są bardzo twarde? jesli są bardzo twarde to uszczelka popuszcza płyn. Miałem podobnie. Wymieniłem termostat, zbiornik wyrównawczy (bo mysalalem ze cieknie) a okazało sie ze przy jednym garze puszczało płyn
No i czy bardzo ci paruje auto?Mam na mysli spaliny, jesli tak to na 90% uszczelka

: ndz lut 15, 2009 22:49
autor: Paweł Marek
koloko, na termostacie się nie oszczędza. I w związku z tym że jakość termostatów podrób, nawet firmy wahler nie zawsze jest już dobra, to polecam ASO. Opłaca się.

: ndz lut 15, 2009 22:59
autor: pawelg
siemka! stawiam na termostat- być może jest jakiś trefny i nie trzyma zamkniętego małego układu chłodzenia tzn. silnik->nagrzewnica tylko cały czas jest on otwarty i płyn krąży po dużym układzie tzn. silnik->nagrzewnica->chłodnica! z tego co napisałeś to wnioskuję że dolny wąż do chłodnicy jest zimny czyli prawidłowo, natomiast górny powinien być znacznie ciepły a nie "letni" tak jak napisałeś! może też tak być że pomimo zamkniętego termostatu jest gdzieś nieprzewidziany przepływ...obejrzyj to

a co do tych czujników to nie wiem czy w 1.6D jest tak samo jak u Ciebie ale jeden jest z przodu silnika na przewodzie do chłodnicy jest czujnik temperatury który idzie do zegara a z prawej strony na krućcu jest drugi i on służy do "grzania" bądź "nie grzania" świec w zależności od temperatury silnika!



P.S.mam pytanie: jak prawidłowo, w którym miejscu powinna być wskazówka temperatury? bo u mnie, (niedawno termostat wymieniłem i jego temp. otwarcia jest 88*C), stała temp. pracy silnika jest na jakieś 2 mm przed następną kreską za Twoją zieloną!? i jak zlikwidować mruganie czerwonej diody nad temperaturą? mruga nawet po odłączeniu wszystkich czujników temp. pozdr....

: pn lut 16, 2009 00:43
autor: koloko
lukaszvo84,
Niestety postanowiłem oszczędzić i jakiś tani chiński... teraz wiem ze to błąd

Danijel,
Płynu nie ubywa, uszczelka ma jakieś 3tyś km i na pewno nie cieknie, rury nie są sztywne, także wycieki odpadają. Ogólnie silnik po remoncie już jakiś czas.

Paweł Marek,
No teraz wiem... tym razem kupie w ASO

pawelg,
Bardzo prawdopodobne, pomęczę jeszcze ten termostat.

A co do twojego pytania.
Wskazówka powinna być równo na środkowej kresce, niestety to ze termostat ma temp otwarcie 88 nie znaczy że tak się otworzy, najlepiej sprawdzić wrzucając do garnka z woda i zacząć go ogrzewać, wsadź termometr do wody i zobacz przy jakiej temp rzeczywiście się otworzy.
Jak odepniesz czujniki to zawsze będzie mrugać. Jeśli mruga od razu po odpaleniu stawiam na ubytek płynu chłodniczego, dolej trochę wody demineralizowanej i sprawdź.

: pn lut 16, 2009 01:00
autor: Danijel
koloko, no to uszczelka odpada

: pn lut 16, 2009 10:46
autor: koloko
Termostat w ASO (Motorpol Wrocław) do mk II - 110 zł i jest od ręki.
No cóż, chyba nie mam wyjścia.
Dzięki z informacje i sugestie. Pozdrawiam!