Nie dogrzewa się, nikłe ogrzewanie.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- koloko
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
- Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
- Kontakt:
Nie dogrzewa się, nikłe ogrzewanie.
Witam,
Jakiś czas temu, zauważyłem że silnik dłuuuugo dochodzi do temp roboczej, pogrzebałem na forum i znalazłem - wymienić termostat. Wymieniłem i termostat i płyn chłodniczy, niestety kupiłem tani termostat i silnik trochę się przegrzewał (wskazówka wychylała tak jak pokazuje zielony znacznik na foto) ale szybko się dogrzewał, ogrzewanie grzało niczym ogniem piekielnym... Niestety od paru dni (tak nagle) znów to samo, z tą różnicą, że wskazówka podnosi się tak jak pokazuje czerwony znacznik i nie idzie już dalej, nawet po długiej jeździe)
Przejechałem ostatnio trasę 200km i nic, z nawiewu letnie powietrze. Dolny wąż od chłodnicy zimny, góry letni, węże do nagrzewnicy raczej zimne.
Nie mam pojęcia co się stało. Coś się zatkało?
Spróbuje wymienić termostat i nagrzewnicę może czujnik temp (pytanie gdzie on jest?).
Ale może macie jakieś wskazówki czy rady?
Jakiś czas temu, zauważyłem że silnik dłuuuugo dochodzi do temp roboczej, pogrzebałem na forum i znalazłem - wymienić termostat. Wymieniłem i termostat i płyn chłodniczy, niestety kupiłem tani termostat i silnik trochę się przegrzewał (wskazówka wychylała tak jak pokazuje zielony znacznik na foto) ale szybko się dogrzewał, ogrzewanie grzało niczym ogniem piekielnym... Niestety od paru dni (tak nagle) znów to samo, z tą różnicą, że wskazówka podnosi się tak jak pokazuje czerwony znacznik i nie idzie już dalej, nawet po długiej jeździe)
Przejechałem ostatnio trasę 200km i nic, z nawiewu letnie powietrze. Dolny wąż od chłodnicy zimny, góry letni, węże do nagrzewnicy raczej zimne.
Nie mam pojęcia co się stało. Coś się zatkało?
Spróbuje wymienić termostat i nagrzewnicę może czujnik temp (pytanie gdzie on jest?).
Ale może macie jakieś wskazówki czy rady?
- lukaszvo84
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 21:46
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Kolego sprawdz czy nie ubywa ci płynu. Jesli tak to moze to byc początek uszczelki pod głowicą. Niema cisnienia w obiegu. A węze od chłodnicy są bardzo twarde? jesli są bardzo twarde to uszczelka popuszcza płyn. Miałem podobnie. Wymieniłem termostat, zbiornik wyrównawczy (bo mysalalem ze cieknie) a okazało sie ze przy jednym garze puszczało płyn
No i czy bardzo ci paruje auto?Mam na mysli spaliny, jesli tak to na 90% uszczelka
No i czy bardzo ci paruje auto?Mam na mysli spaliny, jesli tak to na 90% uszczelka
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
koloko, na termostacie się nie oszczędza. I w związku z tym że jakość termostatów podrób, nawet firmy wahler nie zawsze jest już dobra, to polecam ASO. Opłaca się.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
siemka! stawiam na termostat- być może jest jakiś trefny i nie trzyma zamkniętego małego układu chłodzenia tzn. silnik->nagrzewnica tylko cały czas jest on otwarty i płyn krąży po dużym układzie tzn. silnik->nagrzewnica->chłodnica! z tego co napisałeś to wnioskuję że dolny wąż do chłodnicy jest zimny czyli prawidłowo, natomiast górny powinien być znacznie ciepły a nie "letni" tak jak napisałeś! może też tak być że pomimo zamkniętego termostatu jest gdzieś nieprzewidziany przepływ...obejrzyj to
a co do tych czujników to nie wiem czy w 1.6D jest tak samo jak u Ciebie ale jeden jest z przodu silnika na przewodzie do chłodnicy jest czujnik temperatury który idzie do zegara a z prawej strony na krućcu jest drugi i on służy do "grzania" bądź "nie grzania" świec w zależności od temperatury silnika!
P.S.mam pytanie: jak prawidłowo, w którym miejscu powinna być wskazówka temperatury? bo u mnie, (niedawno termostat wymieniłem i jego temp. otwarcia jest 88*C), stała temp. pracy silnika jest na jakieś 2 mm przed następną kreską za Twoją zieloną!? i jak zlikwidować mruganie czerwonej diody nad temperaturą? mruga nawet po odłączeniu wszystkich czujników temp. pozdr....
a co do tych czujników to nie wiem czy w 1.6D jest tak samo jak u Ciebie ale jeden jest z przodu silnika na przewodzie do chłodnicy jest czujnik temperatury który idzie do zegara a z prawej strony na krućcu jest drugi i on służy do "grzania" bądź "nie grzania" świec w zależności od temperatury silnika!
P.S.mam pytanie: jak prawidłowo, w którym miejscu powinna być wskazówka temperatury? bo u mnie, (niedawno termostat wymieniłem i jego temp. otwarcia jest 88*C), stała temp. pracy silnika jest na jakieś 2 mm przed następną kreską za Twoją zieloną!? i jak zlikwidować mruganie czerwonej diody nad temperaturą? mruga nawet po odłączeniu wszystkich czujników temp. pozdr....
- koloko
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:50
- Lokalizacja: Wrocław - Kozanów
- Kontakt:
lukaszvo84,
Niestety postanowiłem oszczędzić i jakiś tani chiński... teraz wiem ze to błąd
Danijel,
Płynu nie ubywa, uszczelka ma jakieś 3tyś km i na pewno nie cieknie, rury nie są sztywne, także wycieki odpadają. Ogólnie silnik po remoncie już jakiś czas.
Paweł Marek,
No teraz wiem... tym razem kupie w ASO
pawelg,
Bardzo prawdopodobne, pomęczę jeszcze ten termostat.
A co do twojego pytania.
Wskazówka powinna być równo na środkowej kresce, niestety to ze termostat ma temp otwarcie 88 nie znaczy że tak się otworzy, najlepiej sprawdzić wrzucając do garnka z woda i zacząć go ogrzewać, wsadź termometr do wody i zobacz przy jakiej temp rzeczywiście się otworzy.
Jak odepniesz czujniki to zawsze będzie mrugać. Jeśli mruga od razu po odpaleniu stawiam na ubytek płynu chłodniczego, dolej trochę wody demineralizowanej i sprawdź.
Niestety postanowiłem oszczędzić i jakiś tani chiński... teraz wiem ze to błąd
Danijel,
Płynu nie ubywa, uszczelka ma jakieś 3tyś km i na pewno nie cieknie, rury nie są sztywne, także wycieki odpadają. Ogólnie silnik po remoncie już jakiś czas.
Paweł Marek,
No teraz wiem... tym razem kupie w ASO
pawelg,
Bardzo prawdopodobne, pomęczę jeszcze ten termostat.
A co do twojego pytania.
Wskazówka powinna być równo na środkowej kresce, niestety to ze termostat ma temp otwarcie 88 nie znaczy że tak się otworzy, najlepiej sprawdzić wrzucając do garnka z woda i zacząć go ogrzewać, wsadź termometr do wody i zobacz przy jakiej temp rzeczywiście się otworzy.
Jak odepniesz czujniki to zawsze będzie mrugać. Jeśli mruga od razu po odpaleniu stawiam na ubytek płynu chłodniczego, dolej trochę wody demineralizowanej i sprawdź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości