Strona 1 z 2

Benzyna w oleju

: ndz lut 15, 2009 19:53
autor: sylwek_j
Silnik 1.6 AEE + sekwencja lovato fast
Benzyna przedostaje sie do oleju w bardzo szybkim odstepie czasowym a jedyną drogą przedostawania są wtryski w związku z tym mam kilka pytań:
-jakie jest napiecie zasilające wtryski (u mnie waha sie w granicach 12V),
-jakie są prawidłowe czasy otwarcia wtrysków(u mnie od 2.5 - 5ms)

Benzyny przybywa tylko na PB na gazie poziom oleju sie utrzymuje(odpalanie samochodu i jazda na ssaniu do pracy 2.5km)
Na listwie wtryskowej mam ciśnienie 2.5 bara.
Z wtrysków nie kapie nawet kropelka ale nie rozpylają paliwa(kąt 30stopni), leją na wprost
Podmieniałem już dwa komplety używanych wtrysków i żaden nie rozpylał
Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
Czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniony
Prosze o porady lub sugestie

: ndz lut 15, 2009 21:17
autor: agrala
cisnienie na listwie przy odlaczonym przewodzie prozniowym powinno wynosic 3 bary a z podlaczonym 2,5 bara
napiecie na wtrysku 12V
wklejam zdjecie gdzie jest pokazany obarz oscyloskopowy na biegu jalowym
sprawdzales cisnienie na tlokach?
moze sa slabe pierscienie i paliwo przelatuje do oleju
jak pracuje silnik, ladnie chodzi na biegu jalowym?
Obrazek

: ndz lut 15, 2009 22:28
autor: Paweł Marek
sylwek_j pisze:Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
dlaczego, wtedy masz za wysokie ciśnienie. Paliwo zanim dotrze do oleju dociera do cylindrów. A z nich do oleju wtedy jeśli leci go o wiele za dużo lub jeśli pierścienie nie trzymają. Więc co ze stopniem sprężania? Mierzyłeś?

: ndz lut 15, 2009 23:03
autor: -=ren=-
sylwek_j, odpuść sobie wtryski i tą resztę zasilania paliwem, bo problem jest w pierścieniach i uszczelnieniem między tłokiem a cylindrem jak napisałPaweł Marek. Jak jest słabe sprężanie to nie ma dobrej mieszanki i paliwo nie spala się w całości, to co nie spłonie leje się po ścianie w dół silnika, bo nie uszczelniają tego pierścienie na cylindrach... Zmierz kompresję na każdym cylindrze i daj wyniki...

: ndz lut 15, 2009 23:55
autor: sylwek_j
Ciśnienie na cylindrach wynosi 14 - 14.5 bara mierzone na zimnym silniku
Silnik chodzi bardzo ładnie i równo

Co do regulatora ciśniena odłaczyłem wężyk aby sprawdzić czy regulator nie przecieka i paliwo nie przedostaje sie bezposrednio do kolektora ssącego omijając wtryski

Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak dziąła regulato ciśnienia bo już sam sie pogubiłem
Co z tym fantem dalej robic bo olej już wymieniałem i nastepna wymiana mnie nie ominie

: pn lut 16, 2009 00:07
autor: -=ren=-
czyli co masz zamysł, że wtryski źle podają paliwo czyli po prostu "LEJĄ"... ?? nie wiem jaka jest dokładna zasada działania tego regulatora ale powinno być tak że ciśnienie paliwa w listwie utrzymywane jest na poziomie 3 barów co daje odpowiednie warunki do poprawnego rozpylenia paliwa przez 4 wtryski jednocześnie... jeśli ciśnienie jest za duże i układ pobiera mniej paliwa regulator zwraca nadwyżkę w przewód powrotny i z powrotem do zbiornika...

a jak uważasz miałoby te paliwo "ominąć" wtryski i przedostać się do kolektora??

może wartałoby podpiąć się miernikiem, albo oscyloskopem i obejrzeć co się dzieje na wtryskach kiedy powinny być zamknięte czyli napięcie na nich powinno być bliskie 0V...

no to mogłoby być logiczne... jeśli sterownik źle zarządzałby wtryskiwaczami i nie domykał ich to przelewałyby paliwo praktycznie cały czas... może drivery wtrysków się uszkodziły w sterowniku?? Co wy na to??

: pn lut 16, 2009 00:48
autor: sylwek_j
Paliwo moż dostać sie do kolektora przez popsuty (nieszczelny) regulator ciśnienia a dokładnie przez wężyk podciśnieniowy łaczący regulator z kolektorem (sprawdzone odpada)
Miernikem nie da sie sprawdzić a oscyloskopu nie mam.
Ręce już mi opadają a do pracy smigac trzeba

: wt lut 17, 2009 09:41
autor: agrala
dlaczgo uwazasz ze wtryski leja?
mozesz miec wrazenie ze leja dlatego ze mieszanka przy starcie zimnego silnika jest wzbogacona

: wt lut 24, 2009 20:31
autor: Maćko zBogdańca
Jako że mam ten sam problem skorzystam z tematu założonego przez kolegę,
czy przeciekanie benzyny do oleju może być wynikiem uszkodzonej sondy lambda?

: wt lut 24, 2009 22:49
autor: gateway1
a: nie miesrzy sie cisnienia na zimnym silniku
b:kolega "ren" prawdopodobnie ma racje
c: pozdrawiam

[ Dodano: 24 Lut 2009 21:56 ]
punkt :b [dotyczy wypowiedzi z dnia:Wysłany: 15 Lut 2009 22:03]

: wt mar 10, 2009 23:49
autor: sylwek_j
Zamykam temat
Pomogło ponowne wymienienie wtrysków tym rarem od golfa 1.4

: śr mar 11, 2009 17:01
autor: toffic
agrala pisze:Zamykam temat
Pomogło ponowne wymienienie wtrysków tym rarem od golfa 1.4
wg mnie nie rozwiązałeś do końca problemu ale to twoje autko, twoja decyzja :bigok:

: pn mar 16, 2009 12:27
autor: deufso
koledzy mam ten sam problem, mam okolo 5 litrow paliwa w oleju, doszedlem do takiego etapu: wymontowalem listwe z wtryskami i po wlaczeniu zaplonu na listwie jest napiecie i tryska paliwo z kazdego wtrysku!! pompa non stop chodzi, wlaczony jest tylko zaplon i jest 12 volt na kazdym wtryskiwaczy i tryska benzyna!! pomocy

: pn mar 16, 2009 12:36
autor: miś fazi
pięć litrów paliwa w oleju :blush: :blush: