Problem z alternatorem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z alternatorem
Witam mam problem z aalternatorem, napiecie na klemach przed odpaleniem(po naładowaniu aku) 12,6 po odpaleniu 12,7 a jak włacze swiatła 12,4. Po dłuższej jeździe (20km.) jaka miała miejsce wczorac wogóle nie ładuje, a po chwili i odpaleniu na popych znowu troszke ładuje i przystaje wogóle. Ledwo dajechłem do domu. Stabilizator raczej jest dobry. Co mnie jeszcze zaniepokoiło to koło pasowe przy alternatorze było gorące, tak że się nie dało dotknąć. Dzień wcześniej jak jechałem chyba czułem jakąś spalenizne.
Podejżewam, ze skoro alternato 'wytwarza' prąd trójfazowy to może jedna faza sie przepaliła.
Prosze o pomoc.
Podejżewam, ze skoro alternato 'wytwarza' prąd trójfazowy to może jedna faza sie przepaliła.
Prosze o pomoc.
trójfazowe i owszem ale wewnętrznie prostowane przez 6 diodowy mostek prostowniczy.Podejżewam, ze skoro alternato 'wytwarza' prąd trójfazowy to może jedna faza sie przepaliła.
Napisz jaki alternator dokładnie (czy bosch czy motorola czy cos innego)
Jeśli czułeś spaleniznę to może:22kristof pisze:Co mnie jeszcze zaniepokoiło to koło pasowe przy alternatorze było gorące, tak że się nie dało dotknąć. Dzień wcześniej jak jechałem chyba czułem jakąś spalenizne.
1. pasek masz już wyślizgany lub wyciągnięty
2. masz wyrobione koło pasowe na alternatorze (klin kółka jest za szeroki i pasek się nie "klinuje" osobiście moje kółko w PNie od alternatora zostało rozcięte na pół)
Ładowanie powinno się pojawić już po odpaleniu silnika, gdzies powyżej 13,2V a jak dodasz gazu to nie więcej niż 14,5V na wyższych obrotach.
Musisz wyjąć regulator napięcia i obejrzeć stan szczotek (REGULATOR RAZEM ZE SZCZOTKOTRZYMACZEM) i pierścieni na wirniku.
Dodatkowo zdejmij pasek i obróć wirnikiem alternatora, sprawdzisz czy lekko się obraca i czy szumią łożyska.
zerknij Jeszce na to co opisałem powyżej i daj znać... a co do smrodu to możesz mówiąc brutalnie, obwąchać alternator, jeśli jest spalone jakieś uzwojenie to na pewno poczujesz...
a co do mostka rzadko to się zdarza... częściej regulator szczotki i pierścienie na wirniku...
a co do mostka rzadko to się zdarza... częściej regulator szczotki i pierścienie na wirniku...
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 19:44 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tu luźny pasek jest najbardziej prawdopodobny. Od poboru prądu bardzo zależy jak ciężko obraca się alternator. Piszę to dlatego, że to "troszkę ładuje" to wówczas gdy jeszcze nie ma dużego poboru, bez świateł. Gdy się je włączy - po prostu się zatrzymuje, ledwo się kręci.
Miałem tak kiedyś w Skodzie: nie mogli dojść co jest a recepta była prosta.
Uszkodzenia wewnętrzne alternatora, wbrew pozorom, też się zdarzają dość często. Przerwa czy przepalenie jednej z diod, upalenie czy "puszczenie" lutowania uzwojenia do mostka, nawet zwarcie wirnika czy stojana.
Miałem tak kiedyś w Skodzie: nie mogli dojść co jest a recepta była prosta.
Uszkodzenia wewnętrzne alternatora, wbrew pozorom, też się zdarzają dość często. Przerwa czy przepalenie jednej z diod, upalenie czy "puszczenie" lutowania uzwojenia do mostka, nawet zwarcie wirnika czy stojana.
Może i miałem troszke luźny pasek (piszczenie po odpaleniu), ale wydaje mi sie że to nie to.
Alternator przestał wogóle ładować, jak przystanąłem na chwile to potem troche ładował(kilka min) i znowu przestawał. Jeśli to by było prze pasek to: pewnie by pekł, zaswiecił się kontrolka ładowanie, a ona się nie świeciła.
Alternator przestał wogóle ładować, jak przystanąłem na chwile to potem troche ładował(kilka min) i znowu przestawał. Jeśli to by było prze pasek to: pewnie by pekł, zaswiecił się kontrolka ładowanie, a ona się nie świeciła.
22kristof, bez urazy ale jak go sprawdziłeś??
napisz co się dzieje z tym napięciem dokładnie jak odpalasz jakie wartości, kiedy jałowo akumulator nie obciążony, kiedy kręcisz rozrusznikiem, kiedy zapali auto, kiedy sa wysokie obroty silnika, kiedy włączysz światła i dmuchawę... Może porostu masz akumulator do bani?? Nie napisałeś czy altek luźno się kręci.
napisz co się dzieje z tym napięciem dokładnie jak odpalasz jakie wartości, kiedy jałowo akumulator nie obciążony, kiedy kręcisz rozrusznikiem, kiedy zapali auto, kiedy sa wysokie obroty silnika, kiedy włączysz światła i dmuchawę... Może porostu masz akumulator do bani?? Nie napisałeś czy altek luźno się kręci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 203 gości