Strona 1 z 2

Autoalarm Magicar

: pt lut 13, 2009 17:31
autor: pedroRSL
Witam,
Kupiłem sobie alarm do swojego golfa - jeden z tańszych bo ma spełniać tylko podstawowe funkcje a o tym modelu nie piszą nic złego więc... ;) . Montowałem już alarmy w swoich poprzednich samochodach jednak w moim golfie 3 trochę się pogubiłem. Stąd prośba o pomoc - porady gdzie w skrzynce z bezpiecznikami wpiąć alarm, może jakieś schematy konkretne z rysunkiem albo oznaczeniem kabla fabrycznego coś jak tutaj : http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=93500&c=45&f=20
Rozebrałem dzisiaj skrzynkę i trochę mnie przeraziła ilość wtyczek i przewodów ;) Do tego zamki centralne są chyba penumatyczne bo jakaś żółta rurka leci do drzwi. W takim wypadku nie wiem gdzie podpiąć sterowanie zamkami i klapą... Cokolwiek co pomoże wpiąć kabel w instalację będzie tu mile widziane. Na pewno ktoś to montował u siebie bo to dosyć popularny alarm.
Schemat alarmu jak w linku
Obrazek
Obrazek

: pt lut 13, 2009 17:54
autor: miś fazi
jak masz centralny pneumatyk to otwiera drzwi i klape , kable po które musisz sie wpiąc pod centralny masz w środku auta na prawym słupku , kolory to szary i zielony , tylko pamiętaj że pneumatyk jest sterowany plusem

[ Dodano: 13 Lut 2009 16:56 ]
stały plus znajdziesz za skrzynką z bezpiecznikami , każdy grubszy czerwony to stały plus , a plus po stacyjce znajdziesz na kablu czarnym wychodzącym ze stacyjki

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:00 ]
podpinając sie pod klape musisz sie podpiąc pod brązowo-czerwony , a drzwi to brązowo - biały

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:01 ]
do maski musisz sobie dorobić wyłącznik bo nie ma oryginalnie

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:04 ]
kierunki to kable czarno - biały i czarno - zielony , światła stop to czarno - czerwony

: pt lut 13, 2009 18:05
autor: pedroRSL
miś fazi pisze:centralny masz w środku auta na prawym słupku
myślałem że lewy zamek kierowcy jest głównym i to z niego powinienem się podpinać... na prawą stronę bym nie wpadł ;]
miś fazi pisze:pneumatyk jest sterowany plusem
czyli podpiąć tylko z centralki pomaranczowy i różowy z alarmu do plusa stałego i kable do otwierania/zamykania... a podpinać te przewody do masy (czarny i biały) ?

I jeszcze czy przewód do kierunkowskazów podpiąć pod bezpiecznik B17 ?

: pt lut 13, 2009 18:07
autor: miś fazi
sory , popierdzieliły mi sie strony , oczywiście że strona lewa

: pt lut 13, 2009 18:08
autor: pedroRSL
miś fazi pisze:podpinając sie pod klape musisz sie podpiąc pod brązowo-czerwony , a drzwi to brązowo - biały
a gdzie te przewody są ?
miś fazi pisze: sory , popierdzieliły mi sie strony , oczywiście że strona lewa
a w tym słupku to chodzi o to miejsce gdzie przewody wychodzą z gumowej przelotki drzwi ? Jest tam kostka z kilkoma kabelkami...

: pt lut 13, 2009 18:12
autor: miś fazi
pomarańczowy osobno do szarego , a różowy osobno do zielonego - albo odwrotnie , to załeży czy bedżie dobrze , a kierunki masz rozdzielone diodami , bo masz wyjście na kierunki jednym przekaźnikiem , jedna dioda do czarno - zielonego , druga do czarno - białego

[ Dodano: 13 Lut 2009 17:15 ]
kierunki i drzwi najlepiej pod osłoną lewego progu , bagażnik tylko w bagażniku , bo wyłącznik masz w zamku , tak chodzi o to gniazdo w słupku , masz je w srodku auta

: pt lut 13, 2009 19:08
autor: pedroRSL
Czyli od początku:

alarm - auto

*biały 2 przewody do kierunków - czarno biały i czarno zielony gdzieś pod listwą progową drzwi kierowcy

*czerwony stały +12V - wpiąć w dowolny czerwony gruby za bezpiecznikami (oczywiscie z napięciem ;) )

*brązowy do syreny - syrenkę wypadałoby do komory silnika wrzucić i tam poprowadzę

* czarny to masa - do karoserii wystarczy ?

*żółty i pomarańczowy do przekaźnika a wyjścia przekaźnika w przecięty +12 stacyjki ? To będzie też immobilajzer chyba

*zielony to krańcówka drzwi - brązowo biały ten we wtyczce z drzwi ?

*fioletowy to + drzwi - drzwi dają masę więc chyba ten kabelek jest zbędny ?

*czarno czerwony od stopu - podepnę się pod czujnik stopu w pedale

*szary to drugi kanał - jeśli to pneumatyk to chyba nie ma możliwości podpięcia się pod centralny tylko bagażnika żeby go otwierać ?

*niebieski klapy - tego podpiąć do bagażnika ale może prościej podpiąć pod oświetlenie bagażnika ?

*szaro czarny to 3 kanał - nie mam elektrycznych szyb więc to odpada


czujnik udarowy jest podpięty a centralny podpisałem na obrazku... tylko czy i + i - trzeba podpinać skoro sterowanie jest tylko + ?


ZDJĘCIE TYLKO PRZYKŁADOWE TO NIE MÓJ :P


Obrazek

TAK TO MA BYĆ ?

: pt lut 13, 2009 19:40
autor: miś fazi
z tym że do wtyczki na słupku kabel od krańcówki nie dochodzi , on wychodzi z włącznika krańcowego i kabel idzie tak samo progiem

: pt lut 13, 2009 19:48
autor: pedroRSL
czyli ten zielony też w progu wpiąć bo leci po słupku środkowym w dół ?

: pt lut 13, 2009 19:55
autor: miś fazi
tak , masz racje

[ Dodano: 13 Lut 2009 18:56 ]
i wszystkie drzwi są pod ten kabel wpięte

[ Dodano: 13 Lut 2009 18:58 ]
najprościej jes sie wpinać z wszystkim , no prawie wszystkim pod osłoną lewego progu , bo tam idzie praktycznie cała wiązka , a reszte kabli to ja zawsze wpinam koło stacyjki

: pt lut 13, 2009 20:09
autor: pedroRSL
Tak też zrobię... a jak zdjąć tę osłonę progu ? Siłowałem się z tym ale nie wiem w którą stronę ciągnąć żeby nie wyrwać czegoś...
Można gdzieś dostać schemat instalacji w aucie ? W książce sa tylko schematy elektryczne ale nie ma rozmieszczenia ani opisu wtyczek z tyłu skrzynki bezpieczników...

: pt lut 13, 2009 20:16
autor: miś fazi
na forum w szukajce na pewno jest , a osłone progu zdejmujesz tak , że w tylnym koncu masz kołek plastikowy , musisz go wyjąć , potem naciskasz osłone do dołu i pociąg ręką między podłoga a dołem plastiku , dół powinien wyskoczyć , potem łapiąc za osłone progu szarpnij do góry , wyskoczy , bo jest na pięciu zapinkach w środku , tylko ciąg najpierw z jednego końca i jak wyskoczy to zacznij pociągać toche dalej , i tak do końca :bigok:

[ Dodano: 13 Lut 2009 19:19 ]
dół ma wyskoczyć , chodziło mi o przedni i tylni koniec osłony , bo tam ma takie plastikowe haczyki które trzymają z przodu i tyłu do innych plastików

: pt lut 13, 2009 20:32
autor: pedroRSL
Ok to chyba wystarczy. Nie wiem czy ten czarny do masy dać do karoserii czy może wyprowadzić gdzieś do normalnej masy ?
Resztę poprowadzę jak wyżej. Dzięki za pomoc :)

: pt lut 13, 2009 20:36
autor: miś fazi
cała buda auta to masa , masz dużo możliwości :bajer: